føler meg uønsket.....

mmth

Glad i forumet
Jeg har vært halvt sykemeldt siden begynnelsen av mars. Nå var jeg innom legen min og fikk forlenget sykemld til 20 april. Da jeg kom og fortalte dette til sjefen min, ble hun litt rar og sa at hun mente jeg burde prate med legen min å få aktiv sykemld.
Jeg vet liksom ikke helt hva jeg mener om dette. Jeg har fastlønn men har også resultatlønn og superbonus. Dette mister jeg jo dersom jeg begynner på aktiv sykemld. Jeg ble litt usikker jeg da hun sa dette - føler meg nesten litt uønsket der.......
Jeg sliter med bekkenet - men føler jo at jeg alikevel klarer å utføre den jobben jeg skal.....

Tror de fleste sjefer klarer å si sånt uten å tenke seg om hva den gravide tenker. De glemmer noen ganger at i bunn og grunn er det pengene som er det viktigste for oss nå, selv om vi trives i jobben. Det er ikke alltid dem forstår at vi ikke ØNSKER å være sykemeldt.

Syns ikke du skal føle deg uønsket, for det er du garantert ikke[;)]

Hvis du har kapasitet til å jobbe 50 % og du gjør en normalt god jobb, er det ingen grunn til å gå i aktiv sykemelding.
Sjefen din ønsker sikkert det fordi det da ikke er noen egenandel av din lønn som bedriften skal betale, alt av utbetalinger dekkes av NAV.
Så for arbeidsgiver lønner det seg med aktiv sykemelding.

Aktiv sykemelding er ikke så enkelt som mange vil ha det til. Det skal tett oppfølging til, og et egnet opplegg tilpasset arbeidstaker.

Hold på dine 50 % du, og gjør det du skal. Blås i sjefen, for det er bare økonomisk betinget at h*n kommer med dette forslaget. Man sparer jo litt penger på en halv stilling...

ORIGINAL: mmth

Jeg har vært halvt sykemeldt siden begynnelsen av mars. Nå var jeg innom legen min og fikk forlenget sykemld til 20 april. Da jeg kom og fortalte dette til sjefen min, ble hun litt rar og sa at hun mente jeg burde prate med legen min å få aktiv sykemld.
Jeg vet liksom ikke helt hva jeg mener om dette. Jeg har fastlønn men har også resultatlønn og superbonus. Dette mister jeg jo dersom jeg begynner på aktiv sykemld. Jeg ble litt usikker jeg da hun sa dette - føler meg nesten litt uønsket der.......
Jeg sliter med bekkenet - men føler jo at jeg alikevel klarer å utføre den jobben jeg skal.....

Ikke bry deg om sjefen din, de fleste sjefer er sånn. Hadde samme problemet med min sjef. Hun var helt på trynet. Men jeg fant ut at det ikke er verdt å bry seg om. Legen vet hva som er best og du vet også hva som er best for deg og den lille og det er det som er det viktigste [:)]

Back
Topp