Føler meg syk

Ninni

Glad i forumet
Septembermødre <3
Marsboerne2017
Er 7+5 i dag, og føler meg syk. Jeg er kvalm, uten oppkast eller brekninger, men orker ikke tanken på mat, og når jeg spiser noe føler jeg meg verre. Sitrusfrukter og grønne epler er det eneste som ikke framprovoserer mer kvalme. I tillegg fryser jeg og har et enormt søvnbehov. Jeg går på jobb, men er helt kake resten av dagen. Jeg føler meg summa sumarum syk, men vet jo at jeg ikke er det. Hadde planer om sunt kosthold og trening, men kan for øyeblikket se langt etter begge deler (epler og appelsiner er jo sunt nok i og for seg, men kanskje ikke så variert). Er det flere som føler det som meg? Ser litt mørkt på de kommende ukene... Er selvfølgelig kjempeglad for å være gravid, men kunne klart meg fint uten kvalmen. Noen tips til hvordan man holder ut?
 
sniker. Velkommen som gravid ! Jeg holdt på sånn som deg fra uke 7-14:) er i morgen 18 uker og endelig kaster jeg kanskje bare opp en gang om dagen :)
 
Høres veldig kjent ut. De siste ukene har det gått greit å være på jobb, men etter jobb har jeg vært utslitt, kvalm og trøtt. Stort sett holdt meg til sofaen hele ettermiddagen og kvelden... mat har jeg minst lyst på, eplejus med farris er favorittdrikke og appelsin må jeg ha hver dag:)
De to siste dagene har jeg vært dårlig hele dagen, ikke klart å komme meg på jobb heller, håper det snur snart!! 9 uker i morgen!!


---—–-
 
Spis det du føler for i denne perioden. Bedre å spise litt ensformig enn ingenting :) For lite eller ingen mat fører til syreforgiftning og innleggelse på sykehus... hadde det forrige gang..
Ting som kan funke for kvalme: Ingefærtabletter og b6. reisesykearmbånd, akupunktur, søvn og lite stress..
Hold ut det går nok over i løpet av noen uker..
Kjedelig mens det står på, men så verdt det når babyen er der :)

sliter nå også men skal nok klare å holde ut denne gangen også :)
 
Tusen takk for snille svar jenter :) Hel1a, jeg prøvde farris-eplejuice-blandingen, og det var slett ikke verst :) Dagens meny ellers: eple, appelsin og raspet gulrot :rolleyes: Satser på at erten suger til seg proteiner og fett og annet snacs fra overskuddslagrene mine ;)
 
Back
Topp