Føler meg som verdens verste mor

zmikka

Flørter med forumet
Ble innkalt til ett møte med BV etter det ble sendt en bekymringsmelding. Etter første møtet kontaktet de HS og BHG og spurte om meg og barnet. Så var jeg på møte igjen og fikk høre det som ble sagt.

HS kom bare med positive ting og jeg ble så glad at tårene kom. Har aldri følt meg god nok som mor og følte glede å ha det sort på hvitt. Så kom det til barnehagen og jeg ble så lei meg der det sto at barnet ikke reagerte da jeg gikk og ikke spesiell glede når jeg kom og at jeg viste heller ikke så mye glede av å se h*n! H*n manglet blikkkontakt og var slapp når det kom til påkledning (er ett og ett halvt) H*n hadde også hatt en del bleieuslett.

Jeg har grått i hele dag. Ikke orket noen ting! Jeg ble innblandet på grunn av noen andre og jeg føler meg verre enn noen gang! Har aldri følt meg så misslykket! Jeg gjør alt for barnet mitt, men BHG må jo tro dette handlet om omsorgssvikt.

Jeg er bare helt i fra meg.. Hun som har skrevet dette kan jo dette med barn, men jeg har sett det på som en fordel at h*n ikke har blitt vrang når jeg går og har tenkt at siden h*n måtte begynne så tidelig så har h*n blitt vandt med at her skal h*n være til mamma kommer igjen. Selvfølgelig er jeg glad for å se h*n igjen og har aldri følt at h*n ikke er glad for å se meg!

Har bare 1000 tanker i hode akkurat nå. Men bør jeg snakke med hun som skrev brevet? Til dama hos BV fikk jeg jo forklart meg og hun var veldig forståelsefull, men tanken på hva de i BHG må tror om meg så skulle jeg ønske jeg kunne fått forsvart meg siden det ikke sto noen ting posetivt i de linjene hvor jeg ble nevnt.

Nå skulle jeg ønske jeg ikke var alene og hadde en skulder å gråte på [&o]

uff for en vanskelig situasjon... Nå trenger ikke det fra bhg være så negativt som det høres ut. Deres observasjoner kommer uten noen andre forklaringer da de prøver å være mest mulig objektiv.

Kan du ikke snakke med bhg om hva dem mener?? Du er jo tross alt ute etter å gjøre det beste. Kanskje de kan komme med noen råd, eller kanskje du kan få forklare deg???[:)]

Vet ikke helt hva jeg hadde gjort jeg...
Sender uansett over en stor klem[:)]

Men husk at de gjør hva de kan for å sikre barnet ditt. Jeg syns det er fint at de har dokumentert ned det de har sett og tar det opp. Det er jo ikke for å være slem mot deg, men for å passe på barnet ditt. Fordi de i barnehagen vet faktisk ikke hva som skjer hjemme hos barnet. Det kan være alt.
Jeg ville tatt en lang prat med dem jeg. Så kan dere sammen finne ut hvordan dere skal gjøre ting. Barnet kommer først!:)

ORIGINAL: @ne

Jeg har aldri hatt noe som helst forhold til hasj eller andre stoffer så vet lite om dette eller hvordan man ser at folk bruker. I det siste har det vært mange som har blitt tatt og dratt inn pga misstanke så der står jeg godtroende om at verken mine venner eller familie driver på med sånt. Selv om jeg ikke driver på med dette så har det jo en betydning hvem jeg er sammen med siden jeg har ett barn så derfor skjekket de opp forholdene så det var politiet som sendte.

ORIGINAL: minesmå

ORIGINAL: zmikka

Jeg har aldri hatt noe som helst forhold til hasj eller andre stoffer så vet lite om dette eller hvordan man ser at folk bruker. I det siste har det vært mange som har blitt tatt og dratt inn pga misstanke så der står jeg godtroende om at verken mine venner eller familie driver på med sånt. Selv om jeg ikke driver på med dette så har det jo en betydning hvem jeg er sammen med siden jeg har ett barn så derfor skjekket de opp forholdene så det var politiet som sendte.

ok, så det var misstanke om dop? Håper inderlig du ikke har drevet med dette, prøvd eller noen ting..
er det verdt å miste ungen sin pga det? sier ikke at du gjør det, men tenk deg godt om hvem du omgås.

Leste du egentlig hva jeg skrev?

ok, så det var misstanke om dop? Håper inderlig du ikke har drevet med dette, prøvd eller noen ting..
er det verdt å miste ungen sin pga det? sier ikke at du gjør det, men tenk deg godt om hvem du omgås.

ja, jeg gjorde det... kom deg langt unna de menneskene der, og få deg nye venner!

Akkurat det ser jeg på som det minste problemet her så har ingen bekymringer ang. det. Da hadde jeg like greit tatt det med i HI.

ja, jeg gjorde det... kom deg langt unna de menneskene der, og få deg nye venner!

Akkurat det ser jeg på som det minste problemet her så har ingen bekymringer ang. det. Da hadde jeg like greit tatt det med i HI.

hva slags type mennesker er disse vennene dine? skjønner liksom ikke helt hvordan bhg får greie på hvem foreldre er med

ORIGINAL: Marlu

Ja, snakk med barnehagen! Det har gjerne blitt skrevet kortfattet og greit, og kanskje de ikke tenkte at du fikk det opplest. Når barnehagepersonell skal snakke med foreldrene så passer de fleste på å ha noe på "plusskontoen" også- det er jo veldig, veldig viktig. Men siden dette ble skrevet for barnevernet så er gjerne noe sånt mindre viktig. Det blir litt "kalde, harde fakta".
Det er ikke nødvendigvis sånn at personalet i barnehagen kun ser deg på den måten som ble beskrevet i brevet.

Ha en god og åpen dialog med både barnevern og barnehage.

Det du opplever føles selfølgelig ikke greit, håper du får mer klarhet i situasjonen når du får snakket med bhg [:)]

Var til foreldresamtale i januar og ingenting av det mindre hyggelige som sto ble nevnt den gangen. Hun gikk gjennom ett slags skjema med forskjellige punkter og alt var i den sjønneste orden mtp utvikling osv. Dette var samme dama [&o] Så det føltes ut som flere slag i tryne der jeg satt hos BV.

ORIGINAL: Tøsa FTW

ORIGINAL: carina88

hva slags type mennesker er disse vennene dine? skjønner liksom ikke helt hvordan bhg får greie på hvem foreldre er med

Har de det da? Det var jo ikke de som sendte bekymringsmld. De fikk bare en henvendelse fra BV.

misforsto jeg...

Hvordan oppfatter du barnet ditt selv da? Hva sier de på helsestasjonen osv?

Klem til deg [:)]

ORIGINAL: carina88

Den som knyttet meg opp til dette kjenner jeg som oppegående, omsorgsfull, god jobb, kommer fra ett bra hjem, har stilt opp for meg de siste årene og jeg har aldri tenkt tanken at h*n kunne finne på å utforske dette. Andre som har blitt tatt er skolekamerater, bekjente, søsken og kjærester av venner, noen i nabolaget. Noen har holdt på en stund og andre har blitt tatt tidlig i prøvingen. Jeg var der da noen ble tatt så derfor sendte de inn melding iom at jeg hadde barn som er vanlig prosedyre.

Omg. Skulle likt å vite hva de i bhg til eldste vår tenker om meg/oss da. Jeg er ikke blant de som viser så mye følelser offentlig, så for utenforstående kan det sikkert virke som jeg ikke er glad for å se ham når jeg henter ham. Han har heller ALDRI hatt problemer med å bli "forlatt" i barnehagen (var vel kanskje 2-3 ganger i starten), andre dagen han var der kunne jeg gå fra ham etter 10 minutter og han hadde ikke tid til å registrere at jeg gikk en gang. Har også måttet slepe ham med meg hjem flere ganger enn han har blitt med frivilig. Ble nesten litt redd for hva de i bhg tenker jeg nå. [:-]

Men jeg vet uendelig godt at han er glad i meg, for det sier han hver dag og det sier jeg til ham også.

Ta deg en prat med hun i barnehagen du. Det vil sikkert være bra for dere begge da det for meg kan virke som hun har lagt seg opp sin mening om hvordan ting er.

ORIGINAL: Fantastika

Hvordan oppfatter du barnet ditt selv da? Hva sier de på helsestasjonen osv?

Klem til deg [:)]

Som ett aktivt og glad barn. Trygg på andre mennesker, bestemt og liker ikke forandringer. I mine øyne er han perfekt og føler vi har det bra. Grunn til jeg ikke føler meg god nok er fordi vi er mye alene og jeg er redd at jeg ikke gjør ting riktig, at h*n kjeder seg osv. Jeg prøver f.eks at vi ser i bøker sammen med h*n og prøver å lære h*n å kjenne igjen figurer osv. Da blikkontakt ble nevnt så spurte hun om jeg pratet med barnet mitt, om h*n satt alene med matbordet og spiste, om jeg lekte med h*n. Svaret er ja, nei og ja, men dette var ett vanlig tegn på at sånne ting manglet [&o]

HS sa jeg var veldig åpen og tok tak i ting, stilte spm ang. mat, utslett, søvn, utvikling, anbefalinger som bare var positivt. At barnet mitt hadde perfekt utvikling, bra bånd mellom mor og sønn osv. Jeg ble så glad at jeg fikk tårer av alt som sto, men nå har jo barnehagen mye mere med oss å gjøre så føler ikke det var godt nok.

barnehagen bør jo gi et helhetlig bilde av barnet ditt både positivt og negativt. hvis ikke får jo ikke barnevernet et skikkelig bilde av dere.

Det sto mye postivt om barnet mitt også, men siden dette med blikkontakt kunne være tegn på at h*n var mye alene, at vi ikke hadde måltider sammen osv så ble jeg helt matt. Og siden h*n heller ikke ble trist når jeg gikk og ikke ble glad når h*n så meg så tenkte jeg med en gang på han lille gutten som har vært snakk om i dag som ikke forventet omsorg fra sin mor.

Når jeg henter så vil h*n jo somregel til meg. Noen ganger er h*n så opptatt i lek, men krabber somregel mot meg eller blir litt grinete (som jeg har hørt mange barn blir. smørblide hos besteforeldrene og blir litt grinete når mor kommer) Jeg gjør ikke så mye utav meg i bhg og venter somregel med å klemming å kyssing til vi har komt oss ut døren og frem til bilen, men jeg smiler jo til barnet mitt? Så når det står "viser lite glede" så kan det ikke være mye smiling fra noen av oss.

ORIGINAL: @ne

ORIGINAL: Marlu

Ja, snakk med barnehagen! Det har gjerne blitt skrevet kortfattet og greit, og kanskje de ikke tenkte at du fikk det opplest. Når barnehagepersonell skal snakke med foreldrene så passer de fleste på å ha noe på "plusskontoen" også- det er jo veldig, veldig viktig. Men siden dette ble skrevet for barnevernet så er gjerne noe sånt mindre viktig. Det blir litt "kalde, harde fakta".
Det er ikke nødvendigvis sånn at personalet i barnehagen kun ser deg på den måten som ble beskrevet i brevet.

Ha en god og åpen dialog med både barnevern og barnehage.

Det du opplever føles selfølgelig ikke greit, håper du får mer klarhet i situasjonen når du får snakket med bhg [:)]

Var til foreldresamtale i januar og ingenting av det mindre hyggelige som sto ble nevnt den gangen. Hun gikk gjennom ett slags skjema med forskjellige punkter og alt var i den sjønneste orden mtp utvikling osv. Dette var samme dama [&o] Så det føltes ut som flere slag i tryne der jeg satt hos BV.

Det var jo uproft!

Kan du ikke be om et møte med denne dama sammen med styrer? (for å ha et vitne) og så sier du at du ikke synes at det som ble sagt på foreldremøtet stemte overens med det som kom frem hos bv og at du lurer på hvorfor det ble sånn. Det er et helt naturlig spørsmål som du har rett på å få forklart!

Jeg er sikker på at du er en god mor jeg, og at barnet ditt elsker deg og er trygg på deg! Og jeg har ikke tvil om at du elsker barnet ditt! Den følelsen du har nå er bevis nok, synes nå jeg! Sender deg en oppmuntringsklem! [:)]

ORIGINAL: trekløver`n

Men husk at de gjør hva de kan for å sikre barnet ditt. Jeg syns det er fint at de har dokumentert ned det de har sett og tar det opp. Det er jo ikke for å være slem mot deg, men for å passe på barnet ditt. Fordi de i barnehagen vet faktisk ikke hva som skjer hjemme hos barnet. Det kan være alt.
Jeg ville tatt en lang prat med dem jeg. Så kan dere sammen finne ut hvordan dere skal gjøre ting. Barnet kommer først!:)

Sånn som jeg forstår saken (ut fra opplysningene du har gitt her) så er det det at du omgås mennesker som bruker rusmidler som har gjort at du har fått en bekymringssak hos BV?

Back
Topp