Føler meg som en idiot, men hva er...

lmk88

Forumet er livet
VIP
Oktoberskattene 2015
Foundation? Hvordan skal man bruke det? [X(]

Nei, jeg er ikke en kløpper på sminke [8D]

For min del så fungerer det som ei brun gugge, som eg smørrer i ansiktet for og skjule alt eg vil skjule. Det funker ikkje, men eg har iallefall prøvd[8|]

Kan legge til at eg har ikkjr peiling på sminke sjøl[8D]

Rett og slett "brunkrem" [:)]

ORIGINAL: Kaizer

Og det brukes på hvilken måte? Bare brukt pudder ett par ganger..

Kan ikke foundation være både pudder og krem da?? Mener det hvertfall[8D] Så en "maske" til ansiktet[8D][8D]

ORIGINAL: Kaizer

Vel, sånn helt egentlig så skal det ikke brukes som brunkrem. Man ska heller bruke en tone lysere enn enn mørkere tone enn hva huden er.

Det er for å dekke ujevnheter som rødhet, kviser osv i ansiktet.
Vil man bli brunere bruker man heller solpudder over [:)]

omtrent sånn som *UtspyttaLaban* beskriver [:)] Bruker selv bare mineralpudder, og det er jo pudder som skal "kostes" på i ansiktet for å jevne ut huden....

er det ikke for å dekke over kviser ol da[8D]

*hilsen en som ikke er flink med sminke*[:-]

du skal bruke det til å jevne ut hudtonen. IKKE for å bli brunere!! heller blekere enn brudere.
for å bli brun bruker du solpudder.
for å dekke kviser bruker du dekkstift

foundation = grunnlag..

altså en lett farget krem du smører i ansiktet for å dekke over ujevnheter, rødhet, små kviser osv osv.. gir huden en jevn tone og er en base for evt solpudder og andre puddere du måtte bruke...

ORIGINAL: Dollface

foundation = grunnlag..

altså en lett farget krem du smører i ansiktet for å dekke over ujevnheter, rødhet, små kviser osv osv.. gir huden en jevn tone og er en base for evt solpudder og andre puddere du måtte bruke...

Tusen takk for ett godt svar! Aldri skjønt meningen før nå [:D]

Signerer dolly.

Og det er vertfall ikke brunkrem.... Så er det sagt.

ORIGINAL: Regan

Signerer dolly.

Og det er vertfall ikke brunkrem.... Så er det sagt.

Dvs at brunkrem er for å gjøre ansiktet mer brunt? [8D] Og foundation jevne ut og skjule [;)]

Er uansett en lur ide å bruke en vanlig fuktighetskrem under først for å få jevnere fordelt foundationen. [:)]

ORIGINAL: Dollface

foundation = grunnlag..

Takk, du har ingen aning hvor mange år jeg har lurt på dette men følt meg for "gammal" for å spørre! [:D][:D]

Back
Topp