Føler meg slem:(

Froy

Betatt av forumet
Som jeg har sagt før, så vet ikke de på jobben at jeg er gravid.

Jeg ble ansatt for snart 3 uker siden som vikar 80% stilling i 1 år. Fordi det er 2 av de ansatte som går i fødselspermisjon i desember.
Nå jobber vi på spreng for å få meg fullt opplært til de går i permisjon. Og når de går i perm er vi 2 stykker som skal styre butikken.
(2 vakter fordelt på tidlig og seinvakt)
Fikk meg time til legen på mandag(første svangerskapstime, og det er bare på mandager det er svagerskapskontroller her jeg bor) klokken 09.00. Så kommer pluselig hun jeg jobber sammen med( en av de gravide) å sier hun har time til legen 09.30..og tuller om at: nei du skal vel ikke til svangerskapskontroll...og jeg flirer og sier nei er du gal... Men saken er jo at vi skal til samme lege med 30 min mellomrom... klart det går jo ikke så jeg ringte å fikk timen min til klokken 11 i stedet. Men hva kommer de til å tro når jeg skifter timen min 2 timer frem? tror dere ikke at de skjønner det da?? Jeg har jo slutta å røyke også, og de lurte på hvorfor... og jeg må jo lyge til dem hele tiden for å ikke avsløre meg.
Og jeg vet jo at de må ansette ennda en person som kan ta over for meg i mars, så det er så ekkelt at vikaren de har ansatt må ha en vikar når hun går i permisjon igjen:(
Og er bare redd de blir sinte på meg når jeg forteller dem at jeg er gravid, for da forstår de jo at leg har løyet til dem en god stund om enkelte ting :(

Eg er i samme situasjon... Dei sliiiter på jobb for å få folk til å jobbe!
Eg er vikar for ei som skal ut i fødselspermisjon,og snart skal eg[&:]
Og kommer mest sannsylig ikkje til å klare å jobbe 100% så veldig lenge.. Er veldig plaget med ryggen min.. Sjefen er veldig sur og,så gruer meg til å sei at eg og er gravid[&:]

uff, det er kjedelig!men, hva med å bare si sannheten. Så har du revet av plasteret!?! Startet i et svangerskapsvikariat 1august selv, jeg har fortalt om graviditeten alt, de var bare glade!:) Ting skjer, sånn er livet, det må sjefen din bare akseptere:) Slem er du hvertfall ikke!!:) Lykke til!

Ei anna som er gravid kom med sjukmelding igår,det er 5 veker til ho skal ut i permisjon,men no klare ikkje ho å jobbe meir..
Sjefen blei drit sur...Det han sa var: FAEN,no sliter eg med å få meir personalet[:@] Det er ikkje slik en sjef skal vere,han burde sei go bedring og lykke til eller noko slikt..
Sjefen min burde gå på eit kurs!!!!!

ORIGINAL: Maalin

Ei anna som er gravid kom med sjukmelding igår,det er 5 veker til ho skal ut i permisjon,men no klare ikkje ho å jobbe meir..
Sjefen blei drit sur...Det han sa var: FAEN,no sliter eg med å få meir personalet[:@] Det er ikkje slik en sjef skal vere,han burde sei go bedring og lykke til eller noko slikt..

Det går jo ikke ann å oppføre seg slik!!!

ORIGINAL: Maalin

Høres akkurat ut som min sjef.. skulle meldt dem på samme kurs ja!!! Sykt at det går an å oppføre seg slik mot andre mennesker. Slike folk burde ikke hatt sjefsstillinger, og langt mindre jobb med andre mennesker rundt seg!!![:@]

De på jobben vet heller ikke at jeg er gravid, men jeg forteller det ikke får jeg er passert 12 uker hvertfall. De har veel kansje en liten anelse fordi jeg sluttet å røyke i mai og ikke drakk sist vi var sammen på fest.. Men jeg vil ikke bekrefte det før jeg må. Sliter også med å få tak i folk..

skjønner hvordan du har det.. jeg jobber også vikariat, men bare i en måned til, så da er jeg nødt til å begynne å søke ny jobb. Og hva er vel jeg for en som søker om jobb for å gå i permisjon snart? vet ikke helt hva jeg skal gjøre med det[&o]

Tror jeg bare ville sagt det, så slipper du å hele tiden ha dårlig samvittighet for at du ikke sier sannheten. Skal du til tidlig ul? Da kan du foreksempel si det etter du har vært der og si at du ville vente med å fortelle til du hadde vært på ul og visste at alt var bra [:)] Du må ihvertfall ikke føle deg slem fordi du er gravid!!!

Arbeidsgiver har vel egentlig ikke noe med om du er gravid, og ihvertfall ikke så lenge du gjør den jobben du er satt til å gjøre? Og ny arbeidsgiver har vel egentlig ikke lov å spørre deg på intervju om du er gravid?

Jeg "feiret" ny jobb med å bli gravid jeg...nyutdannet:) Følte med litt som en "dott" da jeg gikk til den nye sjefa mi og sa det:) Hadde bare dager i forkant skrevet under kontrakt på vikariat. Og jeg visste jeg var gravid. Ja, ja.
Jeg følte meg ganske rotten, men på den andre siden da: de må jo nesten ha det i bakhodet når de ansetter en som er 26-27 år?

Takk for svar!!
Jeg skal til kontroll på mandag, vet ikke hva de gjør på den første kontrollen?

Jeg kan nesten ikke tro at jeg er gravid ennda, tror det ikke før legen sier det, selv om jeg har 3 positive tester som lyser meg i ansiktet[:)]

Snakket med helsesøstra i dag, og hun sa ganske mye av det samme som du sier AndCompany[:)] At de må nesten regne med at en jente i 20 årene kan bli gravid.
Er bare veldig redd for at det blir kaos på jobb, sinte sure folk osv... de har tilogmed sakt at jeg ikke får "lov" å bli gravid før de som er i permisjon kommer tilbake. Men nå har det seg slik at jeg ble gravid før jeg begynte i den jobben... Kan hende jeg sier det om en uke eller to..får se hva legen sier på mandagen.

Jeg kan ikke fortelle det på jobbe på en stund ennå, for jeg ønsker meg en ny stilling på annen gruppe. Tviler på at jeg får den hvis de vet at jeg skal ut i permisjon rett etter at jeg begynner der. Får jeg jobben , jobber jeg vel 2-3 mnd. før permisjonen begynner.
gruer meg til å fortelle det ,d ersom jeg får jobben. Men det er sånt som arbeidsgiver må regne med.

Jeg er visst veldig heldig. Jeg gruet for å si det jeg også, men ville spille med åpne kort. Hadde nettopp blitt fortalt at jeg kom til å bli tilbudt fast stilling snart. Hadde ikke en gang fått det bekreftet. Så jeg var redd for at tilbudet ville bli trukket tilbake. Men jeg hadde ikke hatt samvittighet til å si ja uten å fortelle det først. Heldigvis tok sjefen min det kejmpefint. Sa gratulerer og syntes det var kjempehyggelig. Sa også at det var fint jeg sa fra tidlig slik at hun hadde god tid på å planlegge ansettelse av vikarer.
Det har nok en del å si at jeg har en kvinnelig sjef da.
Jeg kan ikke tro at jeg er gravid. Som om ikke kvelmen skulle være bevis nok.. ja ja
Gleder emg til 12 ukers kontroll.
Lykke til alle dere her, både med å fortelle til sjefer og videre svangerskap :)

Back
Topp