Føler meg så utrolig teit!

Løvesnuppa

Gift med forumet
Juli13-jentene
Sitter her og gruer meg til å ringe og bestille legetime, hvor teit er ikke det? emoticon

I sommer var jeg gravid, bestilte meg legetime, også mistet jeg rett før jeg skulle til legen. Så istedet for å snakke om svangerskapsrelaterte ting, ble det HCG-måling og et "lykke til videre".

Jeg gruer meg også til å sette i gang prosessen med henvisning til sykehus, og utredning for å finne ut om spiren er frisk. Siden vi har fått et alvorlig sykt barn tidligere, har vi litt større sjanse for å få det igjen, og det er ganske nervepirrende å gå og lure på om vi må gjennom det samme som sist. Først er jeg redd for å miste, også er jeg redd for å få et sykt barn.

Håper jeg ikke skaper bekymringer for dere andre nå, det var virkelig ikke meningen.

Må vel bare få tatt den telefonen...

Off.. Det er vel bare å hoppe i det uten at jeg under noen omstendigheter kan forestille meg hvordan det er!
Jeg gruer meg selv å ringe lege, ikke for noe grunn, jeg bare lurer på hva jeg skal si.. Hei, jeg er gravid, hva gjør jeg nå?
Tips?

Tvitvi iallefall :)

Jeg ringte legekontoret og sa: Hei det er xxxxx xxxxxx, jeg trenger en time til svangerskapskontroll. 

Du trenger ikke å si så alt for mye. Damen i andre enden av røret spurte om det hun trengte å vite i den forbindelsen, så du trenger ikke å komme på alt selv på forhånd :)

Kjenner meg litt igjen. Alt føles trygt og godt så lenge jeg ikke vet noe. Her blir det også testing om spiren er frisk, og jeg gruer meg til og gå og vente på svar..

Alt det går an å grue seg til også da.

Jeg kjenner selv at jeg er mye mer redd og skeptisk egentlig dette svangerskapet enn jeg var med de to første. Jeg er vel blitt eldre og ikke fullt så naiv?

Jeg har også et svært handicapet barn, min førstefødte. Har ikke mistet. Og minstejenta er frisk som en fisk. Men likevel er jeg ganske så bekymret for alt mulig denne gangen.

Jeg bestilte bare en legetime jeg, bør man si i fra at det er i forbindelse med svangerskap?

bjork skrev:
Jeg bestilte bare en legetime jeg, bør man si i fra at det er i forbindelse med svangerskap?

Nja, må og må :) første legetimen er det gjerne satt av litt ekstra tid fordi det er mange prøver som skal tas og mye informasjon. Jeg synes det er greit å si i fra, sånn at legen har det du skal ha klart på forhånd, og sånn at du får info om urinprøver og slikt som du skal ha med. Dessuten ønsker legene at første kontrollen skal være mellom uke 8-12, litt avhengi av interne rutiner. Men du blir helt sikkert ikke sendt hjem igjen selvom du ikke har sagt hvorfor du kommer :)

Åhh kjære jenter så inderlig jeg skulle ønske at dere slapp disse bekymringene. Dette har nesten ikke streifet men, kanskje litt naivt kanskje men vi har to friske og fine gutter. Håper dere får fine tilbakemeldinger ved kontrollene;)

hehe jeg føler det er så kleint å si jeg er gravid...
egentlig et vanskelig ord.......

i dag når jeg skulle si det til ped ledern min, så ble jeg rød i kinna, og fikk da stotra det fram...

når jeg ringte og ordna meg legetime fikk jeg prestert å si; "hei, det er ----- , jeg tror jeg er litt gravid jeg...."
hu dama lo godt, og lurte på hvor sterk jeg var i trua, siden det bare var litt...... hehehehe
så sa jeg at jeg var ganske sikker etter flere tester... hehe

Takk for svar! Koster meg lite å ringe for å si i fra :) Jeg er 7+6 den dagen, så den får gå som uke 8 ;)

Back
Topp