Føler meg så tom

Pixxi

mamma på heltid <3
Sist gang jeg var hos jm mente hun gutten i magen va litt mindre enn vanlig,så hun henviste meg til ny ul som er idag..Jeg sliter med å få i meg mat :(

Onsdag 17.september gikk min mamma bort å har kansje fått i meg ett helt måltid siden da.. vet ikke helt hva jeg skal gjøre for å få i meg mat!

Å siden hun gikk bort så er gleden over gutten borte:(

For ett tullete innlegg!

Komdolerer...!
Nei, dette er ikke et tullete innlegg. Sorg skal man ikke kimse av...
Gleden av barnet i magen kommer nok tilbake, du må bare gi deg selv lov til å være glad for det! Sorgen av tapet hører ikke sammen med gleden av nytt liv.. Din mor ønsket sikkert at du skulle glede deg over barnet i magen....? Gi deg selv litt tid til å sørge nå, men finn glede i små ting... Og prøv å spise mer, for barnets skyld... Får du absolutt ikke i deg noe, så prøv med nutridrinker fra apoteket... Lykke til videre. Jeg har aldri mistet en forelder, så jeg vet dette ikke er helt greit å si; men.. Vit at sorgen blir bedre etterhvert, enhver sorg falmer noe. Etterhvert vil du begynne å huske gode minner med et smil om munnen...

Kondolerer. Stor klem til deg! Du vil sikkert føle glede og kjærlighet igjen når du får gutten din <3

Så trist, kondolerer! Synes du skal be om å få en utvidet samtale med jordmor. Det er tøft å bli mor når man samtidig har mistet sin egen, det kan være greit å få satt seg ned å få prata skikkelig med noen. Sette ord på det man føler. Det er helt naturlig å kjenne på de følelsene du har, men det kan være greit å "lufte" de. Jeg har ikke mistet en mor, men jeg mistet en annen person som sto meg svært nær. det var faktisk et fantastisk lite barn på fire år som jeg var støttekontakt til. Hun døde under et rutine inngrep som skulle hjelpe henne å få mer næring. Det var ingen ting som tilsa at dette skulle være farlig. Vi kom så nært og det at hun døde så brått gjorde at det føltes som en liten bit av meg selv også døde. Jeg var 17 år den gangen (hadde en spesiell støttekontakt avtale med kommunen siden vi gjennom barnepass hadde så fin kjemi :) ). Jeg har en fantastisk familie og en fantastisk lærer som støtter meg gjennom det, gav meg tid og plass til å prate om det. Jeg gråter enda av og til når jeg tenker på henne og lurer på hvordan hun hadde vært i dag. Jeg tror hun hadde vært en fantastisk ung dame med bein i nesa, tanken får meg til å smile gjennom tårene. :) Det vil alltid være tomt, og et dypt savn, men livet er for dyrebart til å ikke leves, selv om noen av de vi er glade i ikke får være med på reisen. Men minnet deres lever videre og du venter et flott barn som du kan dele disse minnene med :)

Jeg sliter også med å få i meg nok mat for tiden, men det er pga konstant kvalme. Spis derfor det du klarer, all energi er ok energi når det er som det er. Jeg synes feks mandler hjelper litt når ikke noe annet frister.

Sender deg en god klem, dette vil du klare :)

Kondolerer ♡
Kan ikke sette meg inn i din situasjon, men kan bare tenke meg hvordan det må være.. fikk tårer i øynene av å lese innlegget ditt. Som sagt over her, all næring er bra næring når det først er så galt at du ikke får i deg stort.
Og jeg er sikker på at gleden over babyen kommer tilbake. Akkurat nå må du bare få lov til å sørge over tapet. Ønsker deg alt godt i en vanskelig tid ♡

Så trist lesing.. :( jeg signerer hun over her som anbefaler deg å snakke litt ekstra med jordmor. Man er jo ekstra sårbar som gravid, og når man da mister en som står en nærmest, ja.. da er det nok godt med noen å kunne snakke litt ekstra med. Føles så tamt å si at jeg håper det går bedre med deg etterhvert, men i mangelen på å vite hva man sier i en sånn tid.. Jeg håper virkelig at du har mange rundt deg som du kan støtte deg på! Kondolerer så masse!

Kondolerer <3

Mitt tips til deg (for jeg har slitt hele veien med lite matinntakt)
Gå på apoteket og kjøp Nutridrink. Den som heter fiber etellerannet med kakaosmak er ok.
og alle juice variantene.
De har 300 kalorier i hver flaske og er gull verdt og smaker ikke verre enn at man får de ned. Evt frys de om til ispinner.
De er trygge for gravide og gir all næring du trenger.
Jeg går på alt fra 1-3 om dagen avhengig av hvor lite jeg får i meg av mat.

Kondulerer!!

Må virkelig være vanskelig å ha mistet sin egen mor når du snart er der å skal bli mor selv!! Håper du kan få pratet med jordmor om det, eller kanskje legen din?? Viktig å få satt ord på følelsene i en sånn situasjon!

Nå er det nok vanskelig å glede seg over livet du bærer i deg, håper det endrer seg når du sitter med lille i armene dine! Oppfølging etter fødselen vil nok også være viktig for deg!!

Sender deg en god klem.....

Har ikke så mye gode tips eller erfaring å komme med, men ville så gjerne sende deg en god klem og si kondolerer <3

Kondolerer, og prøv å få Noen å prate, du må leve ut sorgen, samtidig som livet går videre.... Lykke til

Tusen takk for gode ord <3 tapet av mamma er ikke lett:/ men vet hun har det bedre nå:) var somsagt i ul idag å gutten lå 3% over det han skulle :D alt var flott med han:) gyn håpte jeg klarte å få i meg flytende væske som smoothie å d skal jeg klare :) skal tilbake om 3uker for ny sjekk :) skal til jm den 7/10 å da skal jeg ta opp en del:) å miste mamma nå så nærme termin er helt forferdelig for hun gledet jo seg så mye:'( sorgen blir her en god stund men vet det blir lettere med tiden:) har en sønn på snart 18mnd som jeg må være der for i tillegg <3

Sent from my iPhone using BV Forum

Tusen takk for gode ord <3 tapet av mamma er ikke lett:/ men vet hun har det bedre nå:) var somsagt i ul idag å gutten lå 3% over det han skulle :D alt var flott med han:) gyn håpte jeg klarte å få i meg flytende væske som smoothie å d skal jeg klare :) skal tilbake om 3uker for ny sjekk :) skal til jm den 7/10 å da skal jeg ta opp en del:) å miste mamma nå så nærme termin er helt forferdelig for hun gledet jo seg så mye:'( sorgen blir her en god stund men vet det blir lettere med tiden:) har en sønn på snart 18mnd som jeg må være der for i tillegg <3

Sent from my iPhone using BV Forum
Ååh så godt å høre at han har det fint..! :) skjønner godt du tenker sånn, men jeg er av de som tror at de vi er glad i våker over oss, så hun går nok ikke glipp av noe. Her mangler vi både farmor og farfar, men jeg liker å tenke på at de titter innom barnebarna sine, og passer på dem :)

Back
Topp