Føler meg så mislykket:(

Foxy84

Gift med forumet
Jeg har begynt å pumpe meg, pga det ser ikke ut som prinsen helt suger riktig lenger, (bare innimellom, dermed pumper jeg meg heler ikke ofte)

Men, her om dagen når mannen min skulle passe på han på kvelden, pumpet jeg meg 2 ganger i løpet av kvelden på begge puppene og fikk ut kansje 50-100 ml til sammen...
Prøvde og pumpe meg istad, da kom det nesten ikke noe ut...

Jeg har pco og jeg vet at de med dette sliter ofte med melkeproduskjonen...

Så det kan jo forklare hvorfor han er så urolig om kvelden...at han ikke får nok melk.

Så idag har vi vært og kjøpt NAN:( ville ikke, men vi ska iallefall prøve, så nå har han fått en halv sånn ferdig boks, gikk rett ned, skal få en før vi legger oss...
Så skal jeg pumpe meg før vi skal sove, for å se hvor mye jeg får ut.

For Han får jo mat 2-3 time...og hvis jeg da ikke produsere bra nok...da er det kansje ikke rart han er urolig...at han rett og slett ikke blir mett.
Det hender også når han ligger på puppen at etter 5 minutter så går munnnen han fram og tilbake foran nippelen, men vil ikke suge...kansje pga han ikke får ut nok melk.

Så jeg føler meg litt mislykked...at jeg ikke klarer å amme barnet mitt så han blir mett...vet at mange bruker NAN, men santidig så føler jeg at melk fra pupp er best..kan liksom ikke ersatte det:(

uff, men ikke føl at du er mislykket, for det er du ikke!

du har prøvd, og det viktigste er at han får i seg nok mat!

uff :( skjønner deg godt, men du har ikke misslykket!! er ikke så lett med denne ammingen, jeg har stresset en del selv og ofte vurdert mme, men ser det ann til torsdag for da skal hun på 6ukers kontroll. det viktigste er at de legger på seg og er frisk! 

mange klemmer til deg :)

Du trenger så absolutt ikke å føle deg mislykket...

Det er ikke gøy når det blir slik, men som de sier her så er det bedre at ungen får i seg den maten den trenger:-) Jeg har det akkurat likt som deg, startet på NAN på onsdag, og gutten min sover nå mye bedre og er en mer fornøyd gutt etter han startet å få nok mat:-)

Etter at jeg sluttet å amme 2-3 time, og heller ga han mme i mellom så har produksjonen blitt bedre her, og pumper meg når jeg føler det er nok. Så får han det de måltidene som jeg ikke ammer eller gir mme:-) Eller både og...har litt tynn melk også:-) Så da får han litt av alt og er veldig fornøyd:-)

Håper du føler deg bedre, du er ikke alene:-)

Skjønner godt at du synes det er kjipt, men hvis du ikke føler det fungerer med bare mm så er det jo fint at det finnes mme! Ang. pumping så er det viktig å huske på at babyen alltid suger ut mer enn man klarer å pumpe ut. Med forrige mann syntes jeg det var et slit å pumpe fordi det kom så lite, men han la normalt på seg, så da hadde jeg jo likevel nok melk. Denne gangen har jeg ikke prøvd å pumpe ennå, men antar det er på samme måte nå. Så lenge babyen legger normalt på seg, skulle det jo være i orden. Den tykke og mettende melka kommer til slutt når man ammer, så det er lurt å tømme ett bryst helt før man ev. tilbyr det andre brystet.

Først og fremst ikke føl deg mislykket!!! Det er en ordre! Du virker jo som du gjør alt i din makt og litt til for at din sønn skal ha det best! Vær stolt av det. :) Og så vil jeg dele noen erfaringer. Ang det du forklarer når han virker sulten men ikke vil ta brystet, prøv å rap han da! Ofte pleier mi å få opp en rap da. Og så suger ho mer etterpå. Noen ganger er ho mett. Ofte er det om kvelden de små er urolig og har vondt i magen. Men som du skriver kan det jo også hende du har for lite. Og det er hvertfall ikke din feil. Mange som har vokst opp på mme:) Selv har jeg pcos men har nok melk foreløpig. Men her så blir jeg avlastet med at far gir snuppa mme til siste måltid. Har ikke dårlig samvittighet. Både jeg og mini får igjen for det:) Det er lurt å legge fra seg den dårlige samvittigheten, når man prøver å gjøre det beste man kan! Det har jeg lært meg nå. Tok to unger til for å innse det! Eller den mislykketheten du skriver om, den følelsen må også bort. Man bare ødelegger for seg selv og får dårlige minner. Bare godta at kroppen din gjør det den kan. Og må den ha hjelp i form av mme, så gjør ikke det noe! Husk du har skapt et perfekt barn! Så du har absolutt ikke mislykkes!

Og om du orker, så pump ut den melka du har! Litt er bedre enn ingenting. Og ingenting gjør heller ikke noe så lenge du får mettet småen m mme;)

Back
Topp