føler meg nesten mobbet...

marbea7686

Flørter med forumet
hei alle sammen!
 
føler bare for å lette hjertet og sjela mi til en eller annen.
 
jeg er overvektig gravid, eller en fin og fyldig gravid, som jeg liker å kalle det [;)]
i januar fant jeg ut at jeg var gravid for andre gang,til vår store,store,store glede!! [:)]
har en datter på 2,5år fra før.
 
men hittil i svangerskapet (er 18uker på vei), har jeg ikke fått èn eneste dag hvor jeg bare har kunnet glede meg over det faktum at jeg skal bli mamma igjen og det underet barnet mitt er.
alt jeg får høre på hver ENESTE kontroll,ultralyd,legebesøk er hvor overvektig jeg er.
uansett hva det er snakk om,om det så er at jeg har vondt i en negl på fingeren,så er det pga overvekt. hæ? det er jo bare dumt å påstå...
det er faktisk så mye snakk om hvor elendig jeg er,som er overvektig,at jeg går bare rundt og føler meg som en jævla idiot (beklager ordspråket,men jeg føler det slik),en dårlig mor,ett enorm fettberg som ikke fortjener å være mor.
jeg spiser sunt og trener så mye jeg klarer - svømmer annenhver onsdag,går litt turer og er i generell aktivitet med en vilter 2åring uten barnehageplass.
INGEN bryr seg om å spørre meg hvorfor jeg har blitt overvektig - de hadde blitt forbauset - fordi det er IKKE pga spising - det er pga at jeg i forrige svangeskap fikk lavt stoffskifte og isulinresistens samtidig,og jeg fikk ikke hjelpen jeg ba om - la da på meg ca 70kg - og de vil ikke gå sin vei for å si det slik.
 
jeg må bare spørre:
er virkelig det å være overvektig så forfærdelig at folk glemmer at vi er verdt  noe som helst?
jeg er både hyggelig,snill,kjempeblid,positiv og jeg ser på meg selv som en flott og omsorgsfull mor - er det ikke det som er viktig da,og ikke om du er 175høy og 55kg???
jeg vil være glad og glede meg over den lille jeg har i magen,og ikke utvikle svangerskapsdeprisjon - tro meg,jeg er på goood vei dit.
 
 
tusen tusen takk for den nydelige meldingen [:)]
det varmet virkelig i hjertet mitt!
 
jeg har ikke sagt noe,fordi jeg begynner bare å grine,og jeg vil ikke vise hvor vondt dette er for meg.
jeg vil vise at jeg er sterk,at jeg klarer dette alene og ikke vise tegn til svakhet,men det er jammen meg ikke lett.
 
det er så mye snakk om at de ikke kan høre på babyen pga overvekt,de kan ikke kjenne livmoren(og så kjente de og fant den med ÈN enste gang!!),og at jeg kan få ditten og datten pga overvekt,og at jeg kanskje ikke kan føde,ungen min blir enorm osv osv.... [:@]
jeg har trent og spist sunt og hittil i svangerskapet har jeg gått ned 5kg og holdt meg stabil der og det skal jeg klare så lenge som mulig. er stolt!! [:D]
 
Back
Topp