Føler meg mislykket

• Trådstarter Trådstarter Mislykket
  • Opprettet Opprettet
M

Mislykket

Guest
Hei
Er det noen andre der ute som føler seg mislykket? Tipper at jeg går rundt med slike følelser 80% av tiden. Alt jeg gjør er galt og jeg roter bare ting til.... Det dreier seg om fra små og store ting, men det er så slitsomt å aldri føle seg god nok..

Jeg gjør det ikke hele tiden men har hatt perioder. Som oftest er det da påvirket av noe annet. Kan det være et tegn på du er deprimert over noe ? Er det noe som har skjedd?
Vi blir også hele tiden pepret med informasjon over hva vi bør få til. Være perfekte foreldre, se perfekt ut, gjøre alt slags aktiviteter....osv... ut fra Facebook kan det virke ut fra hva folk legger ut at alle har det så perfekt. Men helt ærlig ingen klarer å være det, prøver du på det så kan du gå på en smell av stress. Og ikke minst hva er vitsen. Får du ikke enkelte ting til...Ja det gjør ikke jeg heller og de fleste rundt deg. Så vær glad i deg selv for de feil og mangler du har. Vi er ikke alle perfekte og får til alt og tenk så kjedelig det hadde vært hvis alle var helt a4.

Å føle seg mislykket, er ikke det samme som at du ER mislykket..
vi roter alle til ting innimellom.. og det er en del av det å være menneske. Ingen er perfekte. - heldigvis!

Sosiale medier viser kun det perfekte og der skinner alle omkapp med sola. Slik er ikke virkeligheten.
Det er lett å sammenlikne seg med andre, og da gjerne hva de andre får til, og det en selv ikke får til.. helt normalt, men det er ikke noe sannhet i de tankene.

Det høres slitsomt ut å føle på at en ikke er god nok. Jeg har også hatt det slik i perioder. Tror de fleste har kjent på det.

Du er god nok akkurat slik du er ❤️

Sett deg ned å skriv ei liste over alt det du mestrer. Alt du får til, og alt du har rundt deg..
tipper lista blir lang

Tja. Tanker kan jo komme. Men jeg stopper tankene og reflekterer over dem. Finner noen positive ting ved dagen som en motvekt til det negative.

Har funnet ut at det hjelper å si ting som de er og at andre også blir mer åpne av det noen ganger. Kanskje noen du aldri hadde trodd skulle tenke slik, føler det samme?

Og så syns jeg det hjelper å tenke at andre også kan gjøre feil. Feks knuser du en kopp, kan du huske på at ei venninne nylig fortalte at hun også ødela noe.

Til slutt tenker jeg at nettopp fordi du føler på dette, så er du en samvittighetsfull og oppriktig person som jeg vil tro andre setter pris på. Og de vil mest sannsynlig si: vær snill mot deg selv :Heartred

Back
Topp