Føler meg mislykket..

marley

Elsker forumet
❤️ Februarskattene 2019 ❤️
Novemberlykke 2020
Er det noen andre som har slitt med vonde følelser ved å måtte igjennom ivf? Jeg er så skuffet over å ikke ha fått det til på egenhånd. Føler problemet ligger hos meg, da vi har vært gravide 4 ganger, men jeg mister. Går lengre tid mellom hver graviditet, og jeg mister tidligere og tidligere. Først 12 uker, så 8 uker, 7 uker (exu)og tilslutt nesten 6 uker. Føler at alle rundt meg får det til, og det gjør at jeg føler meg enda mer mislykket..

Sender deg en stor klem! Helt naturlig å føle på nedturene i prosessen altså :Heartred

God klem[emoji173]️

Forstår veldig godt hva du mener. Alle rundt meg er gravie, har akkurat fått barn eller er i gang med 2.graviditet i perioden vi har forsøkt. Jeg følte meg veldig lettet da vi gikk over til ivf for da følte jeg et håp. Etter å ha blitt gravid påførte forsøk og mistet noen dager senere føler jeg meg mislykket ja. Sender mange klemmer til deg.[emoji169]

Vet så alt for godt hva du snakker om. Alt i orden med mannen her og ikke funnet noe spesielt hos meg heller. Hadde det enda vært en sykdom som kunne forklare min barnløshet hadde det kanskje vært enklere for meg å takle dette. For det er jo så klart hos meg det ligger. Jeg har kjent mest på den mislykkethetsfølelsen av alle følelsene jeg har gått gjennom i våre 2,5 år med prøving. Gikk til psykolog ei stund i høst og det hjalp. Så mislykkethetsfølelsen er blitt litt mindre etter det. Jeg sier til meg selv hver dag at det ikke er noe annerledes enn alle sykdommer man ikke kan noe for at man får. Det er jo ikke din feil at du mister!

Er det noen andre som har slitt med vonde følelser ved å måtte igjennom ivf? Jeg er så skuffet over å ikke ha fått det til på egenhånd. Føler problemet ligger hos meg, da vi har vært gravide 4 ganger, men jeg mister. Går lengre tid mellom hver graviditet, og jeg mister tidligere og tidligere. Først 12 uker, så 8 uker, 7 uker (exu)og tilslutt nesten 6 uker. Føler at alle rundt meg får det til, og det gjør at jeg føler meg enda mer mislykket..

Jeg har kjent på det samme. Blitt lett gravid (før jeg hadde exu og fjernet en eggleder), men mistet og mistet... Irriterende å måtte gå gjennom ivf når man faktisk har klart å bli gravid på egenhånd mange ganger og vondt å se på at alle andre lykkes på egenhånd gang på gang, men ikke en selv. Jeg er nå gravid 11+6 etter mitt tredje ivf-forsøk, så det er håp! :-) Selv tror jeg at grunnen til at det later til å gå bra denne gangen, er at jeg har tatt en del medisiner og i større doser enn tidligere. Det kan eventuelt være noe å tenke på for deg hvis du ikke har prøvd medisiner under graviditet, men vær i så fall forberedt på å måtte gå privat for å få medisiner. Er vanskelig å få det offentlig, virker det som, men litt ulik praksis mellom sykehusene.

Det høres ikke lett ut.
Jeg har ikke mistet , men ikke blitt gravid heller...
Du burde ikke gi opp. God klem til deg

Helt klart. Vi (og da særlig mannen) trodde at det var jeg som var "problemet", siden jeg tidligere har blitt diagnostisert med PCOS. Ble friskmeldt fra dette for et par år siden, og det viste seg etterhvert at det var mannen som ikke leverte nå. Det var i grunn en ganske merkelig følelse, for da sto det plutselig ikke på meg lengre..

Men, etter at vi har hatt to innsett (mistet tidlig og kjemisk), så kjenner jeg mer på at det kjennes ut som om jeg ikke får til. Alt vi har av søsken har barn, og ingen av dem har prøvd nevneverdig hardt, snarere tvert imot på mannens side.

Dette ER en tung prosess! Uvitenheten og ventingen, og ikke minst alle hormonene, gjør det til noe av det tyngste jeg har vært gjennom. Men jeg satser på at det på sikt vil gi et flott resultat, og da vil alt være verdt det. Og det håper jeg du og vil kjenne på TS :smiley-angelic003

Ja, det er en tøff prosess, følte veldig på det i starten og det var både vondt, tøft, vanskelig og alt på en gang.. [emoji15] Men vi har møtt på mange fine og støttende folk på veien. [emoji173]️

Sender deg en god klem [emoji173]️

Back
Topp