Føler meg ikke gravid..

Lillemirakel

Glad i forumet
Uff, jeg har liksom lite strekking/stikking ved livmor og bare en generell dårlig magefølelse rundt hele greia. Jeg er mye kvalm og uggen, men som den pessimisten jeg er bestemmer hodet mitt at dette sikkert bare er grunnet noe annet eller kun innbilning, fordi det går så opp og ned. Trøtt og sliten er jeg hele tiden, men det kunne jeg være før også. Dessuten kan jo alle symptomer bestå selv om man en har en MA, eller?
Tok en Ibux og 2 Paracet ved et migreneanfall på lørdag også, før jeg visste man ikke kunne ta det. Føler liksom jeg har ødelagt alt pga det.

Var på UL i uke 6, så da en liten klump med et dunkende hjerte, men det er jo en stund siden.. skal være 9+0 idag.
Har ikke sett blod, sett bort ifra en gang etter sex, men det var så lite at jeg måtte studere papiret for å kunne se rosaskjæret, så det kan jo ikke være en SA.

Vet ikke hva jeg vil med dette, men er bare så nedstemt..

Du har nok ikke noe å bekymre deg over, og alt er nok kjempe fint [emoji4] Men disse symptomene kommer jo og går litt som de selv vil da. Jeg er konstant kvalm og kaster opp, men har ikke så ømme pupper lengre, og heller ikke så mye stikking/murring i livmoren heller... Jeg går hele tiden å tenker på at det kan være MA fordi jeg heller ikke har hatt blødninger og symptomer som har blitt borte eller kommer og går... Har bare hatt utvendig UL i uke 6 ca og så ikke annet enn en svart flekk på skjermen, men det betyr jo ikke at det ikke er liv inni magen [emoji4]

Jeg tror vi alle bekymrer oss veldig for at det er noe som er galt, fordi vi ikke kan kjenne noe liv i magen ennå, og at vi ikke har passert uke 12 [emoji4]

Når jeg gikk gravid med lillemor så dabbet mine symptomer av ved uke 9-10 og kom ikke tilbake. Så det er helt normalt at det kommer og går litt :-)

Skjønner godt følelsen! Jeg er selv uke 9+4 og har også gått med en dårlig følelse siste uka pga mindre av alle symptomer ( etter et kraftig migreneanfall der jeg tok flere paracet). Har ikke vært til tul, og har dermed ikke sett om det er liv der inne eller ikke i det hele tatt. Frustrerende situasjon. Men, jeg har to barn fra før, og mener å huske at jeg følte det slik da også - og alt viste seg jo å være bra. Så jeg prøver å ikke tenke for mye på det. Om noen uker kan fastlegen lytte etter fosterlyd og da vil det føles tryggere...

Jeg kjenner meg igjen så inderlig. Føler ikke jeg er gravid jeg heller, annet enn at kroppen ikke følger hodet og at jeg kunne sovnet når og hvor som helst. Jeg også bortforklarer eventuelle symptomer hele tiden for meg selv. Har heller ingenting som beviser for meg at ting er bra inne i magen. Har ikke vært på UL, og skal ikke på TUL privat før om to uker enda heller. Kjenner jeg nesten forbereder meg på det værste, for ikke å bli så skuffa om det skulle være noe. Også er dette jo litt «klyp meg i armen -jeg er gravid!» også. Gravid for første gang og er 10+4 idag. Vi har snakka så mye om det å få barn at tanken på at drømmen skal komme i oppfyllelse bare ikke virker reelt.

Høres ut som alt er i orden [emoji173]️ kvalme, sliten og trøtt er ganske normalt nå, er det selv. Så lenge du har sett hjerte slå er det ganske liten sannsynlighet for at det går galt etterpå. Gynekologen jeg var hos på ultralyd uke 6+5 sa at når de så hjerte slå da var det kun 5% som mistet, ved bekreftet hjerteslag i uke 9 var det kun 2%. Er du veldig bekymret anbefaler jeg deg ta en ny ultralyd så du får betrygget deg og ikke stresser rundt det [emoji173]️

Som om jeg skulle skrevet det selv det de fleste her skriver egentlig. Er nok mest bare at det er så surrealistisk enda, selvom vi både så lille og hørte hjertet slå for to uker siden. Kan nesten ikke vente til neste TUL om snaue tre uker...

Jeg tenker som de andre her. Mest sannsynlig er alt i orden. Jeg har også symptomer som kommer og går. Jeg er 9+6 og har hatt lite stikk og murring den siste uka. Nervøsiteten kommer fort, men den er som oftest overflødig.

Tusen takk for alle gode svar [emoji173]️ for en herlig gjeng dere er.

Jeg ringte fødestua vår, og de er så utrolig hyggelige og tar hensyn når man er bekymra, så får komme inn på ny TUL på fredag. Det var godt, men gruer meg til å få svar på magefølelsen min.

Tusen takk for alle gode svar [emoji173]️ for en herlig gjeng dere er.

Jeg ringte fødestua vår, og de er så utrolig hyggelige og tar hensyn når man er bekymra, så får komme inn på ny TUL på fredag. Det var godt, men gruer meg til å få svar på magefølelsen min.

Så heldig du er med en forståelsesfull fødestue. Her er det IKKE sånn i der hele tatt.

Jeg hiver meg på jeg og, føler meg ikke gravid. Jeg er mye kvalm om dagen, men vet jo at jeg har slitt en del med kvalme uten å være gravid og. Ellers er det lite symptomer. 10 uker i dag!

Jeg synes det er så rart å lese om alle de som er kvalme som fortsatt ikke føler seg gravide. Er selv 7+2 og føler meg ikke gravid, men er heller ikke kvalm, så har tenkt at når jeg bare blir kvalm må jo dette gå opp for meg. Men tydeligvis ikke :)

Har diverse andre symptomer som treg mage, blir kald på kvelden, litt ekstra trøtt, og i dag stinket faktisk kjøleskapet av hvitløk da jeg åpnet det (jippi, nytt symptom...). Men dette kan jo være symptomer på andre ting også...
Er flink på bortforklaringer :)

Jeg synes det er så rart å lese om alle de som er kvalme som fortsatt ikke føler seg gravide. Er selv 7+2 og føler meg ikke gravid, men er heller ikke kvalm, så har tenkt at når jeg bare blir kvalm må jo dette gå opp for meg. Men tydeligvis ikke :)

Har diverse andre symptomer som treg mage, blir kald på kvelden, litt ekstra trøtt, og i dag stinket faktisk kjøleskapet av hvitløk da jeg åpnet det (jippi, nytt symptom...). Men dette kan jo være symptomer på andre ting også...
Er flink på bortforklaringer :)
Ja, man blir god på bortforklaringer. Jeg ble ikke kvalm før engang i uke 8, og det er bare av og på når jeg er sulten, så da er det lett å bagatellisere!

Hvordan gikk det på tul i dag? :)

Hei og takk som spør[emoji173]️ Som sagt så hadde jeg en veldig dårlig magefølelse, så vi reiste inn på TUL i går. Jeg så med en gang at bylten vår hadde vokst en hel del siden sist, men hun brukte lang tid (ikke sikkert det tok så lang tid, men det føltes slik) før hun fant hjerteslag. Heldigvis var alt bra med babyen, og hjerte slo mellom 188 og 190 slag [emoji15] ble veldig lettet!

Hei og takk som spør[emoji173]️ Som sagt så hadde jeg en veldig dårlig magefølelse, så vi reiste inn på TUL i går. Jeg så med en gang at bylten vår hadde vokst en hel del siden sist, men hun brukte lang tid (ikke sikkert det tok så lang tid, men det føltes slik) før hun fant hjerteslag. Heldigvis var alt bra med babyen, og hjerte slo mellom 188 og 190 slag [emoji15] ble veldig lettet!

Så bra ❤ Det føltes sikkert som veldig lenge ja, det kan jeg tenke meg : )

Back
Topp