Føler meg ikke gravid lenger og det gjør meg bekymret

Vero90

Flørter med forumet
Hei:)
Det høres kanskje rart ut men jeg føler meg ikke spesielt gravid, noe som gjør meg bekymret. Store grunner til dette er at det ikke er så lenge siden jeg mistet i SA, og jeg har ikke barn fra før. Legen skremte meg også tidlig i dette svangerskapet da legen sa at hcg nivået var veldig lavt, men fant ut til slutt ut at hun hadde tatt feil blodprøve! Alt var da i orden, men førte til mange dagers bekymring:(

Jeg er nå i uke 18+5 og har nesten ingen symptomer, unntatt trøtthet, kramper i beina og litt større mage. Men dette er noe jeg kan forklare som ikke har med graviditeten å gjøre, som at jeg jobber mye, lagt på meg osv. Jeg prøver å ikke la tankene vandre til det negative, men noen ganger gjør jeg det likevel, spesielt når det nærmer seg legetime. Skal til ordinær ultralyd på mandag og er redd for hva jordmoren ser. Dette er jo noe jeg skal glede meg til. Jeg vet at jeg ikke kan kontrollere det, og jeg gleder meg for det meste når ukene går, men den lille bekymringen ligger i bakgrunn. Jeg har også hatt flere ultralyder før hos legen siden han har det på kontoret, og har sett bankende hjerte og bevegelser alle gangene. Er det flere som føler det sånn? Mannen min sier jeg overbekymrer meg:p Måtte bare få det ut:p
 
Er du over 12 uker og du har sett hjertelyd og bevegelse tror jeg du kan slappe helt av:) Sjansen er rimelig liten for at noe har skjedd. Husk at andre termin er den "gode" terminen (IKKE FOR MIN DEL, så er det sagt) der de fleste symptomer forsvinner. Bare vent- plutselig kjenner du et dunk og du skjønner at alt er i den skjønneste orden <3
 
Sniker fra mai. Her forsvant symptomene i både første og andre svangerskap før uke 12. Alt bra med den lille i følge ultralyd.

I første svangerskap gikk jeg uten symptomer fra uke 11 til uke 20 da jeg brått fikk ekstrem bekkenløsning og da jeg kjente spark (morkake i front). Andre trimester er ofte preget av få eller ingen symptomer. Sannsynligheten for at alt er bra med den lille i magen din er veldig stor ❤️
 
Jeg forstår deg veldig godt. Er bekymret selv om jeg var på oul forrige uke :D tror det er naturlig. Jeg gleder meg stort til kraftige spark :)
 
Skaff deg doppler! Det er mitt beste tips. Ikke for å høre på ofte, men når du er skikkelig stresset, og redd og kjenner at stresshormonene tar overhånd, er det så utrolig skjønt å lytte til det lille hjertet i noen få sekunder!! Alt som skal til. Stresser mor, stresser barnet også. Så til tross for all denne negativiteten rundt å benytte doppler, er det ikke noe mer skadelig enn en stresset mor så lenge den brukes med måte! :) Det påstår jeg i alle fall.
 
Jeg synes perioden fra 14 til 18 uker var forferdelig for da hadde jeg ingen symptomer heller. Nå føler jeg liv men bekymrer meg fortsatt litt :p Tror det er naturlig og at alt er fint med spira di!
 
Det er helt vanlig å være bekymret, men her plager du deg selv unødvendig med disse tankene. Ingen grunn til å tro at noe er galt. Lett å si, men ikke lett å tenke. Håper du snart kjenner de gode sparkene som gjør at mammahjertet slapper av. :)
 
Jeg som har spydd siden uke 6 og nå når jeg endelig har en dag (straks uke 19) hvor jeg slipper å ta kvalmestillende, så blir jeg heller bekymra istedet for letta før jeg ber meg selv om å skjerpe meg :p Så det er heeelt vanlig. Men jeg kjenner jo at magen vokser, men kanskje vanskelig å gå fra å kjenne så tydelige symptomer til å bli litt mer vanlig igjen. Leser at du har flere klare tegn på at du er gravid, så prøv å slapp av og nyt tiden før du blir rund som en kule og ikke får til å ta på dine egne sko. Stor klem! <3
 
Hei:)
Det høres kanskje rart ut men jeg føler meg ikke spesielt gravid, noe som gjør meg bekymret. Store grunner til dette er at det ikke er så lenge siden jeg mistet i SA, og jeg har ikke barn fra før. Legen skremte meg også tidlig i dette svangerskapet da legen sa at hcg nivået var veldig lavt, men fant ut til slutt ut at hun hadde tatt feil blodprøve! Alt var da i orden, men førte til mange dagers bekymring:(

Jeg er nå i uke 18+5 og har nesten ingen symptomer, unntatt trøtthet, kramper i beina og litt større mage. Men dette er noe jeg kan forklare som ikke har med graviditeten å gjøre, som at jeg jobber mye, lagt på meg osv. Jeg prøver å ikke la tankene vandre til det negative, men noen ganger gjør jeg det likevel, spesielt når det nærmer seg legetime. Skal til ordinær ultralyd på mandag og er redd for hva jordmoren ser. Dette er jo noe jeg skal glede meg til. Jeg vet at jeg ikke kan kontrollere det, og jeg gleder meg for det meste når ukene går, men den lille bekymringen ligger i bakgrunn. Jeg har også hatt flere ultralyder før hos legen siden han har det på kontoret, og har sett bankende hjerte og bevegelser alle gangene. Er det flere som føler det sånn? Mannen min sier jeg overbekymrer meg:p Måtte bare få det ut:p
Jeg hadde også en SA tidligere, og sleit med samme problemstillingen som deg. Prøvde å trøste meg med at selv om kvalmen nå er over så må jeg ofte på do. Selv om jeg spiser ok igjen, så blir jeg fort andpusten.. :) Fant alltid små ting for å holde fast på den "jeg er gravid!" tanken :)
Det er ikke noe gøy å gå rundt og bekymre seg sånn hele tiden, det er heller ikke lett å høre på de som sier "ikke tenk på det, alt er bra!".. :) Jeg tenkte ofte at joda, nå hørte jeg hjertelyden tidligere i uken, men hva om.. Det er nok bare oss selv vi kan høre på, prøve å tvinge seg selv til å tenke på de positive tingene :) Nå kjenner jeg liv i magen hver dag, og har senket skuldrene en del :) Håper du klarer det snart og, lykke til :)
 
Lykke til på UL i morgen!! Det kommer helt sikkert til å gå bra:) Og jeg føler virkelig med deg.. det er supervanskelig å slappe av når man først er inne på et spor av bekymringer. Det som noen ganger hjelper meg, er å forsøke å være litt rasjonell. f eks så er det jo slik at ved ALLE graviditeter, og da mener jeg ALLE vil det aldri være noen garantier for at det vil gå bra, dårlig etc. Det er utenfor vår kontroll. Naturen bestemmer. I hvert fall frem til ca uke 24-25. Det eneste som er sikkert, er at i de aller fleste tilfeller så går det jo bra! Så det som skjer, det skjer.. Det vi kan gjøre for å påvirke graviditeten i positiv forstand, er å bekymre oss mindre, stresse mindre og forsøke å fokusere på de tingene som gjør oss lykkelige. ❤️ Lettere sagt enn gjort.. De gangene du føler deg skikkelig redd og full av angst, få tankene over på noe helt annet. Lag ønskeliste til jul, gå en tur eller lag en kake? :)
 
Takk for alle gode ord alle sammen!:) Jeg var på ordnær ultralyd i går på sykehuset og alt var som det skulle. Hun sa også at det kunne ta lenger tid før jeg kjente noe fra babyen pga jeg har foranliggende livmor. Noen av dere her som har det? Så det var bare nervene som var litt i høyspenn tror jeg:p Er jo bare bra å føle seg i form som dere sier:)
 
  • Liker
Reactions: CSS
Åh, så bra! Gratulerer. Jeg har også morkaken foran denne gangen, i tillegg så er min lavtsittende og ca 1 cm fra mormunn. Hadde den bak sist. Håper den har flyttet seg litt oppover på oul. Jeg skal den 21 november, og bekymrer meg fælt til tross for at jeg hele tiden prøver å tenke positivt... ❤️❤️❤️
 
Takk for alle gode ord alle sammen!:) Jeg var på ordnær ultralyd i går på sykehuset og alt var som det skulle. Hun sa også at det kunne ta lenger tid før jeg kjente noe fra babyen pga jeg har foranliggende livmor. Noen av dere her som har det? Så det var bare nervene som var litt i høyspenn tror jeg:p Er jo bare bra å føle seg i form som dere sier:)

Så bra! Gratulerer :) Hadde morkaken foran i mine to første svangerskap. Kjente liv både utpå og inni på likt da fra ca uke 20. Merker det nok snart :) ❤️
 
Takk for alle gode ord alle sammen!:) Jeg var på ordnær ultralyd i går på sykehuset og alt var som det skulle. Hun sa også at det kunne ta lenger tid før jeg kjente noe fra babyen pga jeg har foranliggende livmor. Noen av dere her som har det? Så det var bare nervene som var litt i høyspenn tror jeg:p Er jo bare bra å føle seg i form som dere sier:)


Jeg hadde det i første svangerskap, og nå. I første kjente jeg liv (innside og utside) i uke 19/20. Jeg belager meg på å vente like lenge denne gangen:)
 
Back
Topp