Føler meg helt udugelig :(

Lykkemamma

Elsker forumet
jeg er så kvalm at jeg klarer INGENTING. Jeg rydder/vasker MINIMALT, går nesten ikke utenfor døren (grunnet mye oppkast og vil helst slippe dette i butikken o.l) jeg får så vondt av min kjære som må gjøre ALT [:(] Jeg klarer ikke en gang smøre min egen frokost. Føler alt er helt håpløst om dagen[:(]

Noen som har det/har hatt det som meg? Trenger å høre at dette går over.. SNART [:(]

Velkommen i *klarerikke* klubben. Her er det heldigvis ikke kvalmen som tar. Men trøtthet. Etter 8 timer jobb klarer jeg ikke annet enn å legge meg til å halvsove. Føler meg som en baby. Skiter, sover og spiser. Hoho.
Men ike få dårlig samvittighet for det. Etter hvert så blir du bedre. Er jo ikke din feil at du er sånn;).

God bedring, vennen! Håper virkelig det går over snart. Og husk; Ikke gjør mer enn du orker. Har du plutselig et par timer der du ikke er kvalm eller ha litt energi, så kan du jo overraske gubben med noe=).

Huff, ikke noe kjekt å ha det slik. Det vet jeg alt om. Har det slik selv. Er super kvalm og var sykemeldt noen dager før ferien, men problemet her er at jeg må tvinge meg selv til å fungere for jeg har to barn så jeg kan ikke bare legge meg ned:)

Uansett... Det blir bedre:) Det er ikke lenge før kvalmen vil avta eller forsvinne helt:) 2. trimester er den beste tiden i svangerskapet:)

God bedring og så håper jeg at du snart blir kvitt kvalmen:)

Eg veit akkurat korleis du har det, selv om det ikkje er noke særlig trøst. Men eg var også absolutt dårligst i veke 9. Det er bedre no, men får tilbakefall av og til som er grusomme, men det er helst fordi eg har lyst til at kvalmen og oppkastet skal forsvinne heilt NO [8D]

uff, det er ikke noe gøy.. men man kan jo trøste seg med at da er alt bra har jeg hørt med den lille[;)] Men får håpe det gir seg snart, er forferdelig plagsomt å gå sånn[:@]

åååh, tusen takk for gode ord! Godt jeg ikke er den eneste (selvom jeg selvfølgelig ikke unner noen andre dette her)

Men jeg fikk litt god motivasjon av dette altså [:)] nå skal jeg prøve å spise og dusje som normale mennesker [8D]

heldigvis så går det over og ting blir bedre igjen. Men det føles ikke noe godt når det står på. Det er godt du har en snill og grei mann til å hjelpe deg.  Her i huset ser det heller ikke ut. Har ikke krefter til noen ting føler jeg.
Jeg er ikke plaget med kvalme, men med ekstrem trøtthet pga utrolig lav b12. Stakkars lillemor på 2 år som har ei mor som nesten ikke orker noen ting. Heldigvis har vi ferie nå og jeg har begynt med b12 injeksjoner. Så da blir det snart bedre igjen.

God bedring! Se frem mot lysere tider.  De kommer snart.

Det går over, selv om det ikke føles sånn. Har hatt det slik i 7 uker, men IDAG er første dagen jeg har følt meg OK :-) (10+3)
Første dagen hvor jeg prøvde meg uten kvalmestillende medisiner, og det gikk bra.

har du noe å ta mot kvalmen?

føler virkelig med deg stakkars!

Jeg hadde det likedan, det har HELDIGVIS gitt seg - nå er jeg 13 uker.

Sto opp om morran, løp ned i stua (sønnen min på snart 2 måtte gå ned trappa sjøl), heiv meg på sofaen. Var ekstremt svimmel og kvalm. så lå jeg der mens min sønn måtte underholde seg selv (mye dårlig samvittighet for dette nå [:(]).

Så lå jeg der å tenkte "faen, jeg MÅ ha mat - jeg dør av sult! Stakkar, Daniel må ha mat... huff). og så var det å løpe inn på kjøkkenet (måtte først stå bøyd over kjøkkenbordet litt til jeg ikke var svimmel lengre - noen ganger måtte jeg spy i vasken... ÆSJ!) åpna kjøleskapet og slang på skinkeost på en skive til Daniel. og så var det å gi han skiva og løøøpe tilbake til sofaen. kunne ta lang tid før jeg orka bleieskift (ble som regel gjort i sofaen i stua hvis det bare var tiss) og å spise selv.

var heldig som hadde arbeidsledig mann da, så hadde ikke slike her morgener hver dag heldigvis. Nå jobber han, og jeg er heldigvis (bank i bordet) ferdig med kvalmen og spyinga.

Og så var det å få levert daniel i barnehagen og hjem til sofaen (eller på jobb, alt ettersom hvilken dag det var) og ligge der til ca kl 13-14, da kunne dagen begynne ;)

Herlighet, du har virkelig min sterkeste medfølelse primrose!! Jeg står opp, tvinger i meg en banan (dette kan gjerne ta 1-1,5 time) så ligger jeg på sofaen el hengende over toalettet stort sett hele dagen:( Har "heldigvis" ferie, så har ingen plikter annet enn å overleve dagen :P off..
Skal til legen på tirsdag, om ikke det har gitt seg litt håper jeg på å få noe kvalmestillende.

Off, skal virkelig ikke være lett å bære frem en baby[:)]

her er det gubben som gjør alt.
han er heldig om jeg orker å lage mat til han, og ikke minst meg selv.

Jeg var også litt heldig sånn sett. avspaserte (tilfeldigvis/heldigvis) den uka som jeg var helt ødelagt [:D]. men så hadde jeg to dager på jobb hvor jeg holdt på å spy inne på en butikk, og en gang spydde jeg ut av bilen (kommunebil) en dag jeg skulle til en bruker (som heldigvis ikke var hjemme! hehe).

spydde en gang før jeg skulle til tannpleieren!! da hadde jeg pussa tennene og tunga, og tanntråd og tannpuss en gang til først. Jeg måtte bare si "jeg VAR rein altså!" huff av meg [;)].

Er helt uutholdelig når det står på, men hos de aller fleste mener jeg å ha lest at det gir ser fort - ca rundt den 12.uka.

i forrige svangerskap (i 08) fant jeg ut at jeg var gravid i uke 12 [8|] (litt fjern, jeg vet!). og etter et par uker begynte spyinga, men jeg var aldri kvalm da... var bare sånn plutselig at jeg måtte spy. husker jeg lo etterpå jeg hadde spydd, så kan ikke vært så ille - hehe!

Så det er jo så forskjellig!

ORIGINAL: Primrose

Jeg var også litt heldig sånn sett. avspaserte (tilfeldigvis/heldigvis) den uka som jeg var helt ødelagt [:D]. men så hadde jeg to dager på jobb hvor jeg holdt på å spy inne på en butikk, og en gang spydde jeg ut av bilen (kommunebil) en dag jeg skulle til en bruker (som heldigvis ikke var hjemme! hehe).

spydde en gang før jeg skulle til tannpleieren!! da hadde jeg pussa tennene og tunga, og tanntråd og tannpuss en gang til først. Jeg måtte bare si "jeg VAR rein altså!" huff av meg [;)].

Er helt uutholdelig når det står på, men hos de aller fleste mener jeg å ha lest at det gir ser fort - ca rundt den 12.uka.

i forrige svangerskap (i 08) fant jeg ut at jeg var gravid i uke 12 [8|] (litt fjern, jeg vet!). og etter et par uker begynte spyinga, men jeg var aldri kvalm da... var bare sånn plutselig at jeg måtte spy. husker jeg lo etterpå jeg hadde spydd, så kan ikke vært så ille - hehe!

Er virkelig ikke lett det der med kvalme og oppkast [&:] De andre plagene går liksom ann å "sjule" offentlig, men ikke lett å brette over oppkast i butikken [8D] Har heldigvis ikke gjort det enda, men det er nok bare fordi jeg ikke går dit.. haha!

Ja, har lest det gir seg i 12 uke ca og jeg lever virkelig i håpet!! men stakk litt i håpet når jeg fikk vite at min mor spydde sin siste gang dagen før jeg ble født. hvis jeg arver det svangerskapet er det ingen tvil om at dette blir min første og eneste graviditet [8D]

Fant du ut av det i 12 uke? Så utrolig greit.. Skulle ønske jeg hadde gjort det altså[:)] men med denne formen her kan jeg nok se laaangt etter noe sånt, desverre[8D]

ORIGINAL: To blir tre jan2011

Er virkelig ikke lett det der med kvalme og oppkast [&:] De andre plagene går liksom ann å "sjule" offentlig, men ikke lett å brette over oppkast i butikken [8D] Har heldigvis ikke gjort det enda, men det er nok bare fordi jeg ikke går dit.. haha!

Ja, har lest det gir seg i 12 uke ca og jeg lever virkelig i håpet!! men stakk litt i håpet når jeg fikk vite at min mor spydde sin siste gang dagen før jeg ble født. hvis jeg arver det svangerskapet er det ingen tvil om at dette blir min første og eneste graviditet [8D]

Fant du ut av det i 12 uke? Så utrolig greit.. Skulle ønske jeg hadde gjort det altså[:)] men med denne formen her kan jeg nok se laaangt etter noe sånt, desverre[8D]

hihi, jeg var på ordinær ultralyd og fikk terminen flytta fra 12 september til 12 august [8D]. syns det er litt flaut å være sååå fjern. dreiv å sa til legen at jeg var sååååå sikker på at jeg hadde hatt mensen i desember. men var greit å få trekt fra en mnd fra svangerskapet [:D]. måtte gå 2 uker over da, så ble alt i alt ikke så mye - hehe!

åneida - det går så bra! og når du har nurket i armene er alt glemt og etter et halvt år savner du lille nurket og får lyst på en til [;)]. Krysser fingrene for at du kan få lettere dager nå snart, så du kan begynne å se fremover på alt det positive [:D]

ORIGINAL: To blir tre jan2011

hihi, jeg var på ordinær ultralyd og fikk terminen flytta fra 12 september til 12 august [8D]. syns det er litt flaut å være sååå fjern. dreiv å sa til legen at jeg var sååååå sikker på at jeg hadde hatt mensen i desember. men var greit å få trekt fra en mnd fra svangerskapet [:D]. måtte gå 2 uker over da, så ble alt i alt ikke så mye - hehe!

åneida - det går så bra! og når du har nurket i armene er alt glemt og etter et halvt år savner du lille nurket og får lyst på en til [;)]. Krysser fingrene for at du kan få lettere dager nå snart, så du kan begynne å se fremover på alt det positive [:D]

Hehe, synes ikke det er så fjernt jeg [:)] mer fjernt med de som ikke vet at de er gravide i det hele tatt, som plutselig føder i dusjen eller på toalettet.. DET er fjernt!! [8D]

Ja,jeg er redd for at jeg kommer til å glemme det når den lille kommer, men jeg skjønner ikke hvordan jeg skulle klart å ta vare på et lite barn samtidig som jeg er dårlig. Men nå skal jeg glede meg til fredag, da skal jeg på ultralyd og se at den lille har det brille fint [:D]

Back
Topp