Føler meg helt forferdelig ;(

M.C.F

Elsker forumet
Desemberskattene 2014
Sommerfuglene 2017
Har en meget aktiv gutt i magen og det er jo super bra, men det blir for mye. Det er rett og slett vondt når han holder på. Føler meg helt forferdelig når jeg ynker og klager meg. Skulle jo egentlig ha vært glad for at det er mye liv. Har bestandig vært veldig øm i magen, men kan ikke huske at det var så vondt med de 2 andre barna mine. Tanken på at det er 10 uker eller mer igjen, er helt utmattende. Går veldig utover nattesøvn min, da han er mest aktiv når jeg skal sove. Dette går igjen utover arbeidsdagen og de her hjemme. Er meget frustrert og vet ikke helt va jeg skal ta meg til. Er det flere som har det slik eller har noen forslag til hva jeg skal gjøre? Sliter veldig på dette.

Så fælt å ha det sånn. Kjenner meg litt igjen, men det er ikke vondt bare veldig ubehagelig.
Har ingen råd men håper det blir bedre når det blir trangere i magen til babyen :)

Tror mi ligger på skrå å dytter i kanten mot livmoren min. Så har fått ligamentsmerter tilbake eller bare "sår". Spesielt når hun romsterer veldig. Veldig ubehagelig når hun sttekker ut magen min. Som om hun tar å presser seg utover magen vokser da. Av og til sier jeg ligg i ro.. eller vær så snill å vær litt rolig. Så får jeg super dårlig samvittighet og sier Unnskyld. ... men hun er ikke så kjempe hardhent enda. Vanskelig å slappe av. Var på spa i går å skulle slappe av når jeg fikk massasje. Men vanskelig med en spinn vill baby! Trives alle fall..

Huff av meg! Har du mulighet til å få gradert sykemelding?

Jeg jobber egentlig 8-16, men har nå 40% sykemelding og jobber 10-15. Da får jeg sovet ut om morgenen (sovner aldri før i totida og våkner flere ganger om natta), og har mer energi etter arbeidsdagen.

Andre tips.. Ta vare på deg selv, kanskje dra på spa? Eller dra til en svømmehall der de har et varmt basseng ved siden av, eller om du har badekar kan du jo ta noen avslappende bad. Unn seg litt ekstra, og skjem deg bort litt.

Jeg er mest øm i magen når jeg går og står, går greit når jeg sitter eller ligger, så bruker mye tid i lenestolen og i sofaen..

Håper du føler deg bedre snart <3

Jeg var litt i samme båt M.C.F. Følte at jeg ikke nøt å være gravid, bare klagde over hvor mye han bevegde på seg og at det var vondt. Nå har han lagt seg med hodet ned, og forskjellen er helt magisk. Nå er det kribling i underlivet (hender) og små spark og dult i mellomgulvet, men ikke den vonde, stikkende smerten rundt navleområdet og nederst i magen. Håper bare han ligger sånn til termin :)
Ellers fikk jeg tips fra Yoga-læreren om å virkelig kjenne etter når det var vondt, for da ble smerten mer tålbar når man ble litt mer kjent med den. Høres ut som svada, men det funket på meg. Kunne da våkne på natta, tenke "nå holder han på igjen" og sovne på nytt heller enn å ligge og ha det vondt.
Håper du finner noe som fungerer for deg, eller får tilrettelagt mer på jobben...sender en virtuell klem ihvertfall! <3

Hadde det slik med nr 2. Kjentes ut som om han hadde veeeldig liten plass å når han da sparket så presset han alt han kunne. Det både så og kjentes ut som om han skulle presse seg ut av magen min. Det var veldig vondt og veldig ubehagelig.

Nå for tiden så får jeg spark på høyre side opp mot ribbeina. Spess når jeg har spist noe eller skal slappe av. Begynner å bli små ømt, men heldigvis ikke vondt ennå.

Må si det er litt godt å høre at det ikke er bare meg som klager. Får håpe at det blir litt mindre vondt når han blir litt større eller snur seg med hode ned. Har snakket med barnefar nå om dette og ble litt lettere i kroppen når han forsikret meg om at jeg ikke burde ha dårlig samvittighet over for han. Han var like frustret som meg av at han ikke kunne hjelpe til på noen måte.

Jeg hadde det likt tidligere i svangerskapet med det ga seg i uke 26.
Det gjorde vondt og hun traff nerver som gjorde at jeg var nummen i opptil en time.
Men når hun fikk mindre plass endret dette seg over natta :)

Noen råd har jeg dog ikke. Jeg pleide å stryke på meg en for å få henne til å flytte seg.

Uff ikke lett men tror det er bra du snakker med din kjære som du allerede har gjort. Og hver dag som gravid er ikke bare en glede selv om de fleste er det;) klem;)

Back
Topp