Føler meg helt alene

Milla1988- mittførstebarn<3

Spent på min første graviditet <3
Septembermødre <3
Jeg føler at typen ikke forstår hvordan jeg har det for tiden, å vi krangler om alt mulig rart. vi har aldri krangla før nå. jeg vil rope ut til verden om babyen min, men han haler ut tiden ved å ikke fortelle det til de voksne barna sine, for ho ene er deprimert vistnok å nyheten om babyen min kan sikkert gjøre det verre. Hadde besøk av sønnen hans på 15 år i dag, å vi ser han kunn 1 dag pr mnd. så jeg ville at han skulle få vite om det siden jeg er 11 uker på mandag. men han bruker datra på 27 år som unnskyldning for at de andre ungene ikke skal vite om det. å da blir jeg trist. å sint tydeligvis. han på 15 skjønner jo at noe foregår pga små krangelen vi hadde før han sku hjem. hormonene klarer jeg vist ikke å skjule uansett hvem som er rundt meg :P

føler ikke at typen gleder seg ang babyen vår i heletatt! når jeg prøver å prate med han ang babyen og framtiden så får man ikke noen mer fornuftige svar en ja og nei og mhm! er sykt irriterende! jeg gleder meg masse og dagdrømmer om alt jeg skal kjøpe inn og fødsel og alt som har med babyen å gjøre. føler at typen bare har tona meg helt ut. jeg snakker og han følger aldri med. er så frustrert at jeg bare har lyst til å ligge å grine.

jeg kjenner jo babyen, strekker og stikker i nedre del av magen og ser at det er en liten kul der. gjør vondt å nyse, hoste og le for tiden! men blir vel vant til det :P ellers

ellers så skal jeg bygge rede mitt, og fikk endelig en bedre sofa enn den vi hadde! så begynner å bli bra her hjemme nå, så det e jo positivt =)

føler jeg har lagt på meg masse, for klæra mine passer ikke lengre. å jeg er bare 10 + 5 på vei! :O lurer fælt på åssen dette skal ende :P sier ofte til typen at jeg er blitt feit ( gått opp fra 77 kg til 82 kg siden desember ) å det er uvant for meg å veie så mye, så selvtilliten er helt i bånn for tiden, spesielt siden jeg ikke tørr å trene pga at sist fikk jeg blødninger, å det var skremmende! og nå nærmer sommeren seg og jeg kommer til å se ut som en flodhest innen den tid :(

Gratulerer med spiren:-) trist at du føler det sånn.. forstår det som at ungen er planlagt å da blir det litt dumt av han å reagere slik. Kanskje synes han det er litt ekkelt å fortelle det til barna sine, siden dette blir en attpåklatt? Gi han litt tid, så ordner nokk dette seg:-) haster jo ikke med å si noe enda:-)
Første barnet ditt? :-) siden det tydeligvis ikke er første gang han blir pappa., burde han klare å vise litt medfølelse. Men fint å høre at du er så positiv:-) dette løser dere:-) ta en orntlig prat og fortell hvordan du føler det:-) kanskje har han en grunn for at han er slik:-)
Lykke til:-)

Sent from my GT-I9300 using BV Forum mobile app

Jeg hadde blitt sur selv jeg altså!! Makan til likegyldighet :( det må være en grunn til at han er slik og jeg ville funnet ut av den

Sent from my iPhone using BV Forum

Kanskje han syns det er for tidlig til å ha noe forhold til graviditeten? Håper dere får snakket ordentlig sammen og finner en god løsning så du føler at dere er to om dette!

Jeg må få si at jeg skjønner dere begge to!

her er vi jevngamle, men han har hatt lyst til å fortelle til alle i noen uker, jeg holder det tilbake. Jeg kvier meg litt til å fortelle det til familie, pga reaksjoner fra familie. Ikke nødvendigvis negative, men all oppmerksomheten, spørsmålene, alle de "gode rådene", alle kommentarer om nå er det bare mas og slit og ingen soving i mange år osv.

Hvis han har en datter med psykiske problemer og en sønn som er midt i verste tenåringsfasen, og kanskje har litt problemer med dette, så skjønner jeg at han holder tilbake.
Det jeg ikke skjønner er at han overfor deg er likegyldig når du snakker om barnet, men mange menn klarer gjerne ikke å forholde seg helt til situasjonen slik osm vi gjør. De "vet" jo at vier gravide, men de har ikke hormonene som løper løpsk, alle symptomene våre og heller ikke den lille babyen i magen. Mange blir mer og mer involvert etterhvert som svangerskapet og babyen utvikler seg, etter å ha sett ultralys, kjent sprk osv, mans for andre så går det ikke opp for dem før de holder den lille bylten i armene sine. dette betyr ikke at de ikke bryr seg.

Ha litt forståelse og tålmodighet med mannen din, og forsøk å snakke med ham. Si at du føler, du synes, og du bekymrer deg for ting. Få ham til å se hvordan du har det, ikke angrip ham.

Og kanskje det kan være litt koselig med en hemmelighet dere to kan ha sammen en liten stund til? Spesielt hvis han klarer å åpne seg mer rundt det?

Masse lykke til, håper det ordner seg!

I forhold til likegyldigheten syntes jeg du skulle fått ham i samtale så du kan forklare rolig og saklig hvordan du har det og hvordan det påvirker deg når han er som han er.. spør også om hvorfor han evt trekker seg unna.. lettere å akseptere ting om det er åpenhet og fortrolighet rundt det...

Ang å fortelle hans barn, tenker jeg at det er lett at det blir dobbelt sårbart for deg hvis han er likegyldig utenom.. ikke bare føler du at han ikke er engasjert... men han vil ikke si det heller...
Men kan være han bare er oppriktig bekymret for sin datter...

Tror dere trenger en god samtale rett og slett.. Du trenger å føle deg sett og hørt og kanskje han også gjør det ;)

Håper hvertfall at det ordner seg og alt faller på plass.. er en omvelting med disse små bebisene.. :)

Og du er ikke alene <3 Du har jo oss ;)

takk for masse fine svar =) Han fortalte det til datra si til slutt å ho sa at babyen var det siste ho ho uroet seg for.
er kunn broren min som har vist glede over at jeg skal ha baby, så er mange som er likegyldige i min familie, så kanskje derfor det er så trist at typen ikke bryr seg. men så kom hormonene skikkelig fram, sånn gråte og le om hverandre! og da holder han rundt meg å gråter selv for han syns det er så trist at jeg har det vondt. men har det jo ikke vondt, er bare frustrasjon og hormoner som jeg sier til han. men er ikke lett.. får skylda for alle krangler fordi jeg klikker for alt mulig rart for tiden. som at han eter brød skiver uten tallerken under på stue bordet å det ble smuler over alt for jeg hadde vasket i 3 timer! så telefon som ringer hele tiden. å han følger etter meg når jeg skulle prøve å roe meg, å han spurte hvorfor jeg oppfører meg sånn! da kom det en bok flygende mot han å jeg sa at vi kan ta ut babyen for jeg hater åssen det får meg til å være. da gikk det litt opp for han at dette er jo ikke sånn jeg pleier å være.
han har hørt om hormonelle gravide som ler og gråter om hverandre, men etter 4 unger, så er jeg den som venter hans barn nr 5. og jeg er den første han har opplevd som er sånn. er skremmende!

Skjønner frustrasjonen din, men mannfolk flest sliter med å forholde seg til en graviditet før den faktisk er synlig for omverdenen har jeg inntrykk av:P Så snart de kjenner sparkene selv derimot er de helt med^^,

Hormonene raser i kroppen din og da blir det ofte til at du blåser ting helt ut av proporsjoner også (been there done that). Også må du huske på at mannfolka ikke snakker om alt de tenker, i motsetning til oss jenter:P kan godt være han gleder seg, selv om han ikke gir uttrykk for det ved å annonsere for hele verden at han skal bli pappa:P

Sent from my C6603 using BV Forum mobile app

Back
Topp