Føler meg fortsatt gravid :'(

firetretoen

Elsker forumet
Augustlykke 2015
Septemberlykke 2015
Det som er så leit og trist og tøft er at kroppen min fortsatt trur den er gravid :'( puppene blir bare ømmere, brune ringen på puppene er der, hcg test slår ut, hormonene er der..., det eneste som ikke er der er baby'n min :'(

Hvilken oppfølging får du nå, ettersom du fremdeles har så mange symptomer? Du bør følges opp litt videre kan det virke som. I det minste burde det vært tatt hcg-prøver med to dagers mellomrom. Kanskje du kan ringe legen din på mandag for å få tatt første prøve, og ny på torsdag? Da får du i det minste noen svar å forholde deg til. Skjønner fryktelig godt at dette er både leit, frustrerende og trist. Det eneste jeg kan gjøre er å sende en trøsteklem selv om den ikke hjelper noe som helst.

Hei! Takk for svar :) Jeg skulle egentlig ta to prøver på Volvat hvor jeg også var på ultralyd, og fikk beskjed om at det "ikke var noe mer i livmora"... Svaret på første hcg prøve var på 105, og jeg hadde vært 6+5 på vei, og legen ringte meg og sa at det ikke var noe vits at jeg kom så langt bare for og ta prøve 2 da det allerede var så lavt... Men nå har det gått 2 uker, og jeg får fortsatt positiv hcg test med clearblue og billigtest... Syntes dette er litt rart!! Eller kan det være normalt?

På riksen som jeg holder til, slipper de ikke en person før hcg er 0-5. S at de ikke syns at du skulle komme inn for å ta en ny prøve er hårreisende, for de kan jo ikke sette deg opppå nytt forsøk før hcg er negativ. Hvis jeg var deg så ville jeg ha ringt og krevd blodprøve!

Hos meg så mente både jeg og sykehuset at jeg hadde hatt sa, pga lavt hcg og for at jeg hadde blødd. Og hcg sank til slutt helt ned til 30, men da begynte den å stige igjen. Og det viste seg til slutt at jeg hadde svangerskap utenfor livmoren, de kunne ikke se det. Men ble oppdaget pga en blødning i de ene egglederen. Dethele endte opp med å ta cellegift sprøyte for å bli kvitt det som var der. To uker etter den sprøya ble verdien mine negative. Så krev oppfølging og blodprøve, for når du å gå rundt å føle seg gravid får du ikk nullstilt deg selv igjen.

Hm såpass ja... De er jo stengt, og legen som tok ultralyd på Volvat, mente at så lenge jeg ikke hadde vondt lenger, så var det ikke på utsiden....???? Huff, har fri fra jobb i morgen og reiser til fastlegen og spør om en hcg prøve der... Vet jo selv at den var på 105 for 20 dager siden, så burde jo være 0 for lengst, mener nå jeg... Men jeg får positive billigtester fortsatt :(

Med en så lav verdi for 20 dager siden skulle du for lengst vært på null, så det er noe som ikke stemmer. Det kan sitte bittesmå rester igjen og dette er nok til å gi en stigning (som jo da ikke er reell, dessverre. Det er ingen baby). Du bør absolutt få tatt ny prøve hos fastlegen din i morgen. Mye bedre enn å gå rundt i usikkerhet!

Sender deg en stor klem og håper alt er som det skal snarest!

Så bra! Lykke til med ventetiden på svaret. Håper du får et klart og greit svar som gjør tiden fremover noe enklere. Krysser fingrene for en negativ prøve slik at du kan komme deg videre!

Jeg hadde en bitteliten rest på 13mm igjen etter en medisinsk abort, (Gynekologen mente det ville komme ut med neste mens men den kom aldri) og det gjorde at HCG hos meg steg sakte men sikkert oppover. Jeg gikk i 7 uker før det endte med utskrapning. (Som jeg burde valgt med en gang, merka ikke noe til det, men prøvene ble straks svakere.) Bra du får tatt prøver, ta en ny en om to dager. Slitsomt å gå sånn uten å vite. Lykke til!

Sent from my GT-I9300 using BV Forum mobile app

Resultatet forrige mandag var på 29, det hadde altså synki fra 105 til 29 på 2 uker... Skal ta ny test i morgen, håper den er på 0 da :)

Det var godt å høre at den i det minste har sunket. Skulle jo helst sett at den var <5 allerede forrige uke, men det går i det minste "riktig" vei (riktig akkurat nå, men forhåpentligvis er du snart igang igjen og da skal vi se høøøøøye, stigende verdier igjen).

Lykke til videre!

ja, de sier det at de siste bolken av hcg går sakte ut. At det kan ta uker. Men det går riktig vei da :)

Back
Topp