Føler meg fin som gravid,men vekta:/

Lille hemmelighet:)

Elsker forumet
Oktoberskattene 2015
Jeg føler meg veldig fin med magen min,og koser meg som gravid,.. Men veide meg i dag og har gått opp 5kg siden jeg ble gravid.. Er 20+5. Siden den anbefalte vektoppganen for en med min utgangsvekt iforhold til bmi kalkulator for gravide sier jeg bør gå opp 14 kg tenker jeg at det meste kommer på mot slutten..
er jeg nå litt redd for om jeg vil skyte opp i vekt.. Er liten og slank når jeg ikke er gravid:P vil helst ikke legge på meg 30kg når jeg bare er 164 Høy.

hvordan er det hos deg? bryr du deg om vekta,eller klarer du å ikke bry deg?
Jeg spiser sunt,men greier ikke trene lenger Pga bekkenløsninga og smerter i magen..

Jeg har mer å ta av :( så er veldig redd for å legge på meg mye. Prøver å spise sunt, trening har jeg også sluttet med pga bekkenløsning. Men håper på hjelp av fysio ettervert slik jeg kan begynne å trene igjen.

Jeg klarer ikke å ikke stresse. Fått beskjed av legen at jeg bør legge på meg minst 14-16 kilo, har lagt på meg 8,5 allerede. Er 20+5. Trener ikke pga sterk bekkenløsning, og spiser ikke så sunt som jeg burde, blir mye brød fordi jeg ikke orker å lage skikkelig mat. Så hadde sikkert lagt på meg nesten like mye om jeg ikke hadde vært gravid...

1,5-2 kilo i måneden frem til fødselen får holde.

Jeg prøver å ikke tenke så mye på vekta :) må slanke meg når babyen kommer ut alikevel, så da skal jeg prøve å kose meg litt mens jeg er gravid :) kan jeg heller stresse med vekta til høsten :)

Sniker fra April :p

Vet det ikke er lett, men prøv å ikke tenke på vekta så lenge du ikke overdriver spisingen av usunne ting. De raser av etter fødsel, prøv heller å nyte graviditeten :)

Jeg bryr meg ikke så mye at jeg ikke koser meg:P Spiser mere grovdbrød før mest knekkebrød, og sjokolade mer eller mindre hver dag.. Jada,men bare redd for at jeg legger på meg for mye.. Synes det kun er mage og pupper enda,selv om jeg ikke har så stor mage.

Det går vell av igjen.. Selve magen og det å være gravid liker jeg veldig godt:) bare så uvant å se vekta opp og opp

Jeg prøver å ikke tenke så mye på vekta :) må slanke meg når babyen kommer ut alikevel, så da skal jeg prøve å kose meg litt mens jeg er gravid :) kan jeg heller stresse med vekta til høsten :)

woooord ;)

Jeg gikk bare opp 5 kilo sist, raste ned etter fødselen og reiste fra sykehuset med en bmi på ekstremt undervektig kategorien. Har holdt vekta siden den gang. Men da jeg ble gravid igjen nå skjøt vekten i været! Hele 10 kg FØRSTE trimester!! Uff.. men siden jeg hadde så lite å gå på i utgangspunktet og jenten sist var veldig tynn og liten da hun ble født, er jeg bare glad dette er et litt mer "normalt" svangerskap med matlyst og vektoppgang :))

MEN jeg hadde klart meg fint uten mannen min sine kommentarer om at jeg "eser ut". Jeg er 170 høy og veier (etter 10kg ekstra hittil i svangerskapet) 58kg.....

Både ja og nei. Jeg har et elendig kosthold om dagen, spiser bare det jeg har lyst på til måltidene (heldigvis er hjernen min såpass smart at det ikke blir sjokolade, salt potetgull osv til frokost, lunsj og middag), Jeg spiser mye 3-4 ganger daglig, og spiser nok litt mer enn kaloribudsjettet mitt. Så langt har jeg gått ca 4- 4,5 kg på 17+4 uker. Altså har jeg gått opp 1 kg per måned jeg har vært gravid. Det er en vektoppgang jeg kan tåle- siden jeg har littt og gå på fra før av :)

Jeg skal melde meg inn i grete roede etter jul, men det er fordi jeg kraftig i utgangspunktet. En kollega gikk ikke ned før hun begynte å jobbe igjen etter et år. Og hun fullammet og gikk turer hver dag! Så det er ikke gitt at man går ned etter fødselen. Jeg tror at så lenge du spiser sunt, og tar de riktige valgene- samtidig som du er i litt aktivitet hver dag, så tror jeg at det vil løse seg selv :)

Back
Topp