Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Syns du skal ringe føden og be om råd. Er det lenge siden du var hos jordmor/lege?
Har du gått opp i vekt i det siste/fått mye vann i kroppen?
Tror jeg ville tatt en prat med føden, da spesiellt på grunn av hodepinen, det kan være et tegn på at noe ikke er som det skal være.
Det går også nå både influensa og omgangssyke for tiden, så det kan være mye rart. Men be om en sjekk om du er usikker på noe.
Det er mye som går nå, men jeg er enig med de over at du burde ringe føden for råd. Masse god bedring!
Det som er dumt er at jeg ikke har bil, og ingen som kan kjøre.. men jeg kan jo ringe ang. Råd ?
Klart du kan ringe ang råd! Og skulle det være at de vil ha deg inn eller fødselen starter, så sier du det når du ringer føden, så rekvirerer de drosje til deg, og du betaler bare egenandelvi tok taxi til sykehuset med første, var en time å kjøre, men pga en ulykkr var veien stengt og vi kjørte først en bomtur, snudde og dro hjem, og så dro til sykehuset, men betalte kun én gang, da vi kom til sykehuset, egenandel på 170 kr
![]()
Pratet nemmelig med jordmor om dette med taxi, og hun mente man kun fikk en tur med egenandel, og om det var bomtur så måtte man betale full pris for neste..
Takk for svar![]()
Det stemmer vel ikke, man har jo krav på å komme seg til føden! Vi visste jo ikke sikkert at fødselen var i gang, skulle jo inn til en sjekk. Men ingen av oss hadde lappen, så de kunne jo ikke bare nekte oss å komme.bomturen var jo pga at veien var stengt da, men om det hadde vist seg at jeg ikke var i fødsel så hadde vi vel kanskje måttet tatt buss hjem, og så fått taxi til sykehuset igjen når det faktisk var fødsel. Men her jeg bor er det lange avstander og egentlig ingen kollektivtrafikk å snakke om.
![]()
Hehe, nei, her jeg bor er det mye kollektivtrafikk, så er kanskje derfor?![]()