Føler meg elendig og nedstemt. Noen andre som har det slikt og?

heltgrønn

Glad i forumet
Junilykke2018
♡Julekulene 2021♡
Jeg er i så elendig form, vet ikke hva jeg skal gjøre.. :sorry:
Jeg er sykmeldt fra jobben, nå er jeg kvalm konstant og har kastet opp noen ganger, har vært slik i litt over ei uke. Er 6+4 i dag. Får ikke i meg annet enn kjeks og litt vann.. klarer ikke gå ut av huset eller å møte venner fordi jeg er så kvalm, sulten sliten og uvell. Har ikke overskudd til noen ting hjem, av husarbeid osv. Nå har jeg også begynt å føle meg litt nedstemt.. Vet det er situasjonen for øvrig og hormonene som gjør det. De få gangene jeg har prøvd hormonell prevansjon har den psykiske formen vært tilsvarende, og det er nok de samme hormonene i omløp..

Er det noen andre som har det slikt, eller? Føler meg så alene.. og gleder meg til dette erstattes med glede og mer energi! Men når kommer det da liksom? o_O

Last edited:
Ja, jeg er skikkelig kvalm og trøtt. Og så er jeg hjemme med ettåringen som krever sitt, og mannen kommer sjelden hjem før på kvelden. Så det er en krevende periode, men det blir nok bedre i 2. trimester :)

Er selv veldig sliten, uvel, hodepine, kvalm i perioder og har ikke energi til noe hjemme. Skittenklærstampen er full, så nå kaster vi klærne på gulvet. Orker ikke vaske. Er snart tom for undertøy [emoji30] Gi meg styrke!!

Minimann på 2 år er har fri fra bhg idag, og takk Gud for iPad [emoji1308]

Samme her. Sykemeldt og klarer ikke annet en å holde senga. Prøver å lage mat fordi kjæresten jobber lenge og sent, og bare det er dagsprosjekt. Kutte opp gulrøtter - kaste opp - skrelle poteter - brekninger - smelte buljong - legge meg nedpå osv.

Sånn var det da jeg sku henge opp klesvasken i går også , et par plagg - så spy litt - så ett par plagg til... ikke får jeg trent, ikke får jeg møte venner, jobbet, danset eller noen ting :/ 7+0 i dag

Håper det går over snart

Føler meg også nedstemt og vil bare sove.. tar meg nær av ting, griner lett og blir da kvalm og orker ikke så mye. Jeg har i tillegg lavt stoffskifte, og prøvene viste at jeg er underdosert..

Føler meg også nedstemt og vil bare sove.. tar meg nær av ting, griner lett og blir da kvalm og orker ikke så mye. Jeg har i tillegg lavt stoffskifte, og prøvene viste at jeg er underdosert..
Veldig viktig at du kjekker stoffskiftet ditt jevnt under svangerskapet da "baby" tar av medisinen din. Jeg må øke vært svangerskap.
Husk og ta medesinenen om morningen kun sammen med vann, og før du spiser/drikker noe annet enn vann. Og vent 30 min før du spiser, eller drikker noe annet. Da får kroppen din rett opptak :D Det er så mye vi til vanlig spiser, og drikker som kan ødelegge for opptaket ;)

Jeg er 50% sykemeldt, men får ikke gjort mye på jobb.. Og har dårlig samvittighet for det.
Utenom det er jeg veeldig kvalm, og får såvidt i meg noe mat. Er sliten hele tiden, men får ikke sove så mye.
Har en liten pus som er ganske klikk om dagen, så han vekker meg hver morgen kl 5-6, for og kreve oppmerksomhet. Straks han har fått litt oppmerksomhet så legger han seg for og sove. :dead::) Håper ting blir bedre snart! :)

Er 9+2, tidlig bekkenløsning og hyperemesis. 100% sykemeldt og føler meg helt forferdelig. Vert innlagt på sykehuset pga mangel på væske og næring, går på kvalmestillende hver dag for å dempe kvalmen litt. Lever på frukt og solrik barnejuice. Holdt på slik i 7 mnd med eldste og 4 med yngste, krysser fingrene for at det går over enda tidligere denne gang[emoji28][emoji1305]

Er en del nedfor rett og slett fordi jeg er så trøtt hele tiden. Får dårlig samvittighet fordi jeg ikke presterer på jobb, eller får gjort noe hjemme. Hadde sovet 20 timer i døgnet om jeg hadde kunnet...
verste er å ikke klare å prestere på jobb. Har ikke fortalt om graviditeten til noen på jobb enda, og vet ikke om sjefen (som mann) vil skjønne at man kan bli forferdelig trøtt og sliten av å være gravid.. :(

Jeg er sykmeldt fra jobben siden jeg har en ren nattstilling og bare duppet av på jobb og ikke fikk sovet etter endt vakt.

Nå er jeg kvalm konstant og har kastet opp noen ganger, har vært slik i litt over ei uke. Er 6+4 i dag. Får ikke i meg annet enn kjeks og litt vann.. klarer ikke gå ut av huset eller å møte venner fordi jeg er så kvalm, sulten sliten og uvell. Har ikke overskudd til noen ting hjem, av husarbeid osv. Nå har jeg også begynt å føle meg litt nedstemt.. Vet det er situasjonen for øvrig og hormonene som gjør det. De få gangene jeg har prøvd hormonell prevansjon har den psykiske formen vært tilsvarende, og det er nok de samme hormonene i omløp..

Er det noen andre som har det slikt, eller? Føler meg så alene.. og gleder meg til dette erstattes med glede og mer energi! Men når kommer det da liksom? o_O

Uff, høres ikke ut som noen god situasjon! Vet ikke, men hadde du «lyst» å være sykmeldt eller ville det vært lurt å sjekke ut om arbeidsgiver kan bruke deg til noe annet på jobb som er mer passende for en gravid? Eier selv en nattestilling som jeg for tiden er permittert fra, og jobber et annet sted i kommunen (på dagtid). Klart det er nok noe enklere når det er en stor organisasjon, men tenker jo at det kan gangne både deg Og arbeidsgiver å ha et dagtilbud? Vet hvertfall at min største frykt er å bli 100% sykmeldt nå, da blir jeg nesten garantert rett inn i svangerskapsdepresjon![emoji31] Skal selv til legen i morgen å snakke om muligheter for tilrettelegging, må ha litt mer rom for å forebygge full og langvarig sykemelding... (for å ha det sagt var jeg langtidssykemeldt i fjor pga utbrenthet, derfor jeg ble omplassert til dagstilling).

Ser jo du skriver at formen er dårlig, så kanskje øvre del av innlegget mitt er noe upassende, beklager det isåfall[emoji254] Håper du skjønner hva jeg mener[emoji120] Håper du finner noe som kan hjelpe på situasjonen slik at hverdag og form blir lettere, men skjønner det kan være lite å gjøre med kvalmen og andre svangerskapsplager:/ Håper det blir bedre med tiden, og hvem vet, kanskje kan det være noe å finne på for å få dagene til å gå lettere[emoji851]

God klem til deg[emoji173]️

Jeg er sykmeldt fra jobben siden jeg har en ren nattstilling og bare duppet av på jobb og ikke fikk sovet etter endt vakt.

Nå er jeg kvalm konstant og har kastet opp noen ganger, har vært slik i litt over ei uke. Er 6+4 i dag. Får ikke i meg annet enn kjeks og litt vann.. klarer ikke gå ut av huset eller å møte venner fordi jeg er så kvalm, sulten sliten og uvell. Har ikke overskudd til noen ting hjem, av husarbeid osv. Nå har jeg også begynt å føle meg litt nedstemt.. Vet det er situasjonen for øvrig og hormonene som gjør det. De få gangene jeg har prøvd hormonell prevansjon har den psykiske formen vært tilsvarende, og det er nok de samme hormonene i omløp..

Hvordan går det med deg?[emoji254]

Back
Topp