føler meg deprimert

Qualitas

Forumet er livet
VIP
Det kom plutselig da jeg kom hjem fra Tyrkia i går. På kvelden ble jeg bare skikkelig deprimert og grein og greier.. visste ikke helt hvorfor.. bare følte alt så tungt og visste liksom ikke hvordan jeg vil klare alt sammen.

(driver å styrer til bryllup om mindre enn 3 md også)

Og har gått rundt med samme følsene i dag.. er veldig sliten og orker ikke stort. Føler jeg er på gråten veldig ofte. Ikke noe god følse...[&o]

Noen fler som har hatt det sånn?

Uff da, det hørtes ikke noe greit ut[&:] har desverre ingen gode råd å gi utenom å passe godt på deg selv og sette av tid til deg og ditt oppi alt stresset!! Du er viktigst vet du! Stooooooor trøsteklem fra meg!!!!!

Mange som får slike reaksjoner på stress når man er gravide... De blir også forsterket av alle hormonene som flyter rundt i kroppen vår...
Det kan jeg skrive under på... Blir det ikke bedre kan du oppsøke hjelp [:)] Det kan hende det går over også da [:D]

ORIGINAL: dilleba

Mange som får slike reaksjoner på stress når man er gravide... De blir også forsterket av alle hormonene som flyter rundt i kroppen vår...
Det kan jeg skrive under på... Blir det ikke bedre kan du oppsøke hjelp [:)] Det kan hende det går over også da [:D]

Helt enig! Det er så mye hormoner som er i sving i kroppen som man bare ikke klarer å styre. Og det at man ikke klarer å styre de er forferdelig vanskelige i seg selv. Prøv å snakk med mannen din om dette eller ei venninne om du føler for det.

Det kan i enda verre dersom du ikke får fortalt hva du føler, og om du ikke klarer å sette ord på det så prøv å bruk tegnspråk, tegn/skriv hva enn som hjelper. Jeg har vært i samme båt, så jeg vet hvordan du har det... *klem*

Høres ut som det ikke er så lett!  *trøste på klem*

Enig m jentene at du bør prøve å få snakket om det. Det er jo kanskje litt sånn at mange ikke tillater seg å være trist og litt lei nå som de er gravide.. Men det er lov - å være gravid er ikke bare fryd og gammen og du må høre på følelsene dine..  - finne ut hvorfor du har det sånn og ta det på alvor.

En venninne av meg hadde veeeldig bryllupsnerver og det er jo også normalt, så det i kombinasjon med hormoner utløser masse stressfølelser for deg. For henne hjalp det å få hjelp til masse av bryllupsforberedelsene og bruke tid med kjæresten - som kjæreste. Og være med venninner og vi planla jentetur etter at de kom tilbake fra bryllupsreisen. Da fikk hun mer å tenke på enn at "Du skal BARE gifte deg"

Håper du får snakket med noen. Jordmor kanskje, det har jeg gjort og bare det løste en del av mine bekymringer!!

*lykke til*

Gleder meg veldig til bryllupet, er mer dette med jobben jeg tenker på. Har jo vært endel sykemeldt nå pga diverse plager og har bare vikariat. Sjefen er bare sur og irritert når jeg ringer å sier jeg ikke kan komme. Og gruer meg så til å ringe henne da. Får nok ikke noe mer vikariat der da etter september og da får jeg ikke rett på permpenger heller.. da må jeg isåfall gå ut i permisjon mye tidligere får å ha krav på det... og når jeg kommer på jobb er det alltid mye baksnakking om de som er mye syke.. føler det tærer på meg å vite jeg skal på jobb dagen etter.. [&o]

Er vel ikke så mange jobber som vil ha inn gravide tror jeg [&:]

nei, men de fleste sier jeg kommer til å slite.. særlig også da med en referanse med mye fravær

Jeg har hatt det på samme måte. Eneste som hjalp var å ta mer pause, sove litt mer, så går det over[:D]

I dag skal jeg tilbake på jobb igjen etter ferie og sykdom.. sjefen ville ha samtale med meg også. hørtes ikke blid ut.

Har gruet meg sinnsykt og nesten ikke sovet i natt. begynte å skjelve og bli kvalm da alarmen ringte i dag tidlig.. vet ikke hva jeg skal gjøre jeg[:(]

Jeg vil bare gi deg en , for det virker som at du trenger det.

Jeg håper det går bedre enn du tror på forhånd. Noen ganger gjør det som regel det. Pust inn, pust ut. Husk at det er ingen som har lyst til å være sykemeldt uten videre. Man er det for en grunn. Ingen som kan noe for at de har blitt syke eller formen er dårlig. Lykke til i dag.

det rakna helt da jeg fant ut at busskortet hadde gått ut.. aner ikke hvorfor men fikk den redselen. Så sank jeg bare sammen og grein. Føler meg direkte uvell og høy puls[&o] så nå sitter jeg her da.. skal liksom være på jobb om 30 min og tørr ikke ringe noen..

la meg i sengen og prøvde å sove bare.. snille samboeren min ringte sjefen og prøvde å forklare... han er så snill <3 så skulle legen min ringe meg i morgen å prate om hva vi gjør fremmover...

føler meg veldig ubrukelig da, er mest den følsen jeg sitter igjen med..[&o]

Jeg hadde ikke følt meg tipp topp heller, så det skjønner jeg, men det du gjør nå, å hvile og prioritere deg selv, det er best både for deg og den lille. [:)]

ORIGINAL: Trone

ORIGINAL: dilleba

Helt enig! Det er så mye hormoner som er i sving i kroppen som man bare ikke klarer å styre. Og det at man ikke klarer å styre de er forferdelig vanskelige i seg selv. Prøv å snakk med mannen din om dette eller ei venninne om du føler for det.

Det kan i enda verre dersom du ikke får fortalt hva du føler, og om du ikke klarer å sette ord på det så prøv å bruk tegnspråk, tegn/skriv hva enn som hjelper. Jeg har vært i samme båt, så jeg vet hvordan du har det... *klem*

Back
Topp