Føler meg bedre i dag, selv på overtid.

-Siri-

Flørter med forumet
Fikk meg en liten knekk i går da gutten ikke har valgt å komme enda.
Hadde termin den 16 desember. Er førstegangs.
Vet det var dumt, men jeg var så innstilt på at han skulle komme før jul. I går var liksom siste sjanse til at vi kunne være hjemme å feire jul med vårt nye familiemedlem.
Jeg gikk i morgenkåpe i hele går. Var utslitt, stiv og trist. Virket som en evighet til at mannen skulle komme hjem fra arbeid.

I går kveld etter at fikk klenget litt på mannen og han trøstet meg på best mulig vis (han er ganske flink <3), klarte jeg å finne meg i at gutten vår kommer når han vil. Om det nå er på julaften eller i begynnelsen av neste uke har det ingen ting å si. Vi har koselige planer klare uansett :-)

Så nå i dag når jeg våknet hadde jeg ny energi og er blitt glad igjen, akkurat som jeg har vært mesteparten av svangerskapet :-)
Gleder meg til mannen kommer hjem, han blir så glad når han ser jeg er det :-)

Dette ble litt langt, men jeg følte det var verdt å dele :-)

Bra det går bedre. Er ganske sikker på at uansett hvor glad du er i jula vil den bare forsvinne i bakgrunnen når du har din baby i armene :D

Så god mann du har :)

Deler den frustrasjon du hadde i går i dag :( har for ørtene natt hatt så vondt og vært overbevist om at nå er det i gang! Skikkelig mensensmerter og vonde tak i magen som har holdt meg våken fra kl 04. Men roa seg litt nå. Fortsatt vonde tak, men ikke like ille. Vi har våre 3 andre barn her denne jula, neste jul er dem hos sine andre foreldre, så jeg kunne virkelig ønske jeg kunne føde senest i dag. Nå håper jeg hun venter til 25. Har 5 dager igjen til termin, men fødte 11 dager før sist, så er bekymret for at det skal havne på den 24. Så i dag er skikkelig nede, negativ, lei og sliten!

Jeg har også vært bekymret for jula, men fant ut at det er ikke det som er nøye! Babyen kommer når han er klar, og siden jeg ikke får gjort noe med det, skal jeg bruke energien min på å gjøre det beste ut av jula og fødselen uansett når det blir :)

Litt oppdatering:
Var på overtidskontroll nå nettopp og skal tilbake til føden kl. 13.00 for å sette i gang fødselen. Hadde litt lite fostervann.
Da kommer han før jul han luringen :-)

Lykke til! Håper du får en fin fødsel ;)

Litt oppdatering:
Var på overtidskontroll nå nettopp og skal tilbake til føden kl. 13.00 for å sette i gang fødselen. Hadde litt lite fostervann.
Da kommer han før jul han luringen :-)
Å så bra! Masse lykke til :D

Litt oppdatering:
Da kommer han før jul han luringen :)
Vi får satse på det ja! Masse lykke til! :D

Det er akkurat som å lese om hvordan jeg har det. Er sånn opp og ned om dagene. Våkner selv i 4 tiden med vonde modningsrier og mensmurringen. Har gitt opp håp om fødsel og er så drittlei. Nå orker jeg ikke noe av maset til folk om denne julebabyen! Jeg takler omtrent ikke trynet på typen, han er bare plagsom og bare tuller og pirker i meg. Holder på å tilte for meg! Lei av plager, vondter og mas!!
Gjør faktisk godt å høre at det er flere som har det sånn, selv om jeg ikke unner noen andre det.

Men så kjekt du skal bli satt i gang i dag da, heldige deg :)
Å så kjekt du mest sannsynlig kommer hjem til jul, spesielt med flere barn tilstede.

Da ligger vi på barsel med vår sønn :-)
Han kom i går etter en hard og tøff fødsel både for mor og barn. Den varte i over 20 timer.
Jeg hadde så kraftige rie smerter at jeg måtte få epidural. Dette gjorde at riene mine ble litt dårlige.
Noen få timer før fødsel hadde jeg nesten full åpning, men ikke helt.
På slutten fikk jeg plutselige magesmerter. Jeg ble lagt i aktiv fødsel. Han måtte taes med sugekopp. Jeg fikk vite at om jeg ikke klarte å presse han så så langt ut de første gangene ble det keisersnitt. Helt utrolig hadde jeg krefter nok til å få han ut den rette veien. Fikk til og med skryt.
Brage fikk en stor svulst etter sugekoppen og har vondt av den, han får paracet. Venstre skulder fikk og en trøkk og han er ganske øm i den. Var til barnelegen i morres og det er ingen ting galt med han :-)

Nå er det bare for oss 3 å kose oss som en nybakt familie resten av julen <3

Han kom i går etter en hard og tøff fødsel både for mor og barn. Den varte i over 20 timer.
Jeg hadde så kraftige rie smerter at jeg måtte få epidural. Dette gjorde at riene mine ble litt dårlige.
På slutten fikk jeg plutselige magesmerter. Jeg ble lagt i aktiv fødsel. Han måtte taes med sugekopp. Jeg fikk vite at om jeg ikke klarte å presse han så så langt ut de første gangene ble det keisersnitt. Helt utrolig hadde jeg krefter nok til å få han ut den rette veien. Fikk til og med skryt.
Brage fikk en stor svulst etter sugekoppen og har vondt av den, han får paracet. Venstre skulder fikk og en trøkk og han er ganske øm i den. Var til barnelegen i morres og det er ingen ting galt med han :-)

Gratulerer så mye :) Min første er også tatt med sugekopp og hevelsen i hodet gikk heldigvis ned etter et par dager :)

Endelig! Gratulere og god jul! :)

Gratulerer så mye!
Høres veldig likt ut som min første fødsel. Han ble også tatt med vakuum og fikk vondt i hodet etter fødselen.

Back
Topp