Føler jeg raper baby hele døgnet

Bkno3184192

Flørter med forumet
Jenta mi er 5 uker i dag. Hun legger på seg ca 400 gram i uka, sover godt på natta (våkner 1-2 ganger for mat og sovner igjen). Mitt problem er at hele dagen, hver gang hun spiser sovner hun med brystet tidlig i måltidet og det er alltid pga rap. Med engang jeg får opp rapen, så våkner hun og er klar for mer mat. Så hun tømmer ikke brystet skikkelig, og spiser hele tiden. Jeg bruker hele dagen på å amme og få opp rap. Er dette normalt?
 
Høres helt normalt ut, går å se litt på om hun har et tak som gjør at hun får i seg mer luft enn hun burde. Men det er ganske vanlig ja. Det går å avbryte litt i amming for å få ungen til å rope og så legge henne til igjen, men sånt blir enklere når de er litt større.

Et tips er at om du har baby i bæretøy så raper de ofte endel mens de henger der, og man trenger å bruke mindre tid kun til raping :)
 
Bæresjal/bæretøy mellom ammeøkter, så får du opp «gammel rap» før måltidet starter mens hun sover seg en lur der. Evt så får du ut rap som promp i bæresjalet i stedet :)
 
Høres helt normalt ut, går å se litt på om hun har et tak som gjør at hun får i seg mer luft enn hun burde. Men det er ganske vanlig ja. Det går å avbryte litt i amming for å få ungen til å rope og så legge henne til igjen, men sånt blir enklere når de er litt større.

Et tips er at om du har baby i bæretøy så raper de ofte endel mens de henger der, og man trenger å bruke mindre tid kun til raping :)
Ahh skulle ønske det funket, men hun ammer seriøst i 2 minutter før rapen «setter seg» og hun havner i en slags transe. Så jobbes det med å få opp rapen i 15-20 min, før hun spiser i 2 minutter igjen og vi må gjøre hele regla om igjen. Det føles ut som at måltidet aldri blir avsluttet
 
Ahh skulle ønske det funket, men hun ammer seriøst i 2 minutter før rapen «setter seg» og hun havner i en slags transe. Så jobbes det med å få opp rapen i 15-20 min, før hun spiser i 2 minutter igjen og vi må gjøre hele regla om igjen. Det føles ut som at måltidet aldri blir avsluttet
Prøvd andre stillinger/sjekka sugetak? For selv om det er vanlig å måtte rape en unge 1-2 ganger pr mating høres det litt i overkant ut slik du beskriver. Ville sjekka med ammehjelpen for litt veiledning.
 
Back
Topp