Føler jeg holder på å sprekke :-/

Mess

Blir kjent med forumet
De siste par dagene har jeg følt meg så utrolig sprengt i magen...når jeg har spist føles det rett og slett som magen skal sprekke! Uuutrolig ekkelt...!! Også er det så  lite som skal til...en smoothie for eksempel... er dette normalt? Noen andre som har det sånn?

Har hatt det slik ja, men i kombinasjon med å være lett forstoppet... Det gikk over etter å ha fått tømt meg litt...

Men for et par uker siden var den stinnhetsfølelsen også et tegn på omgangssyken... Da ble det tømt andre veien for å si det slik... :-/

Huff...godt du er kvitt det der!!

Men  føles det ihvertfall ut som huden holder på å sprekke...at den liksom ikke har noe mer å gå på...det hjelper å gå litt foroverbøyd...En merkelig opplåst-følelse variant... merkelige greier!

jeg har også hatt det slik, var så oppblåst at jeg hadde lyst å stikke hull i magen for å få ut litt luft, så ut som jeg høygravid nesten :p
har heldigvis gitt seg nå... sånn bare av seg selv =)

Her også, lurer på om magen skal spjære når den blir større jeg.
Er jo liten og tynn fra før.
Men kjenner meg godt igjen. Men det hjelper noe etter man får vært på do eller sluppet ut litt luft ;)

Jeg også! Trodde det var bare meg, jeg.. HAdde ikke spist på fire, fem timer da det var middag, og følte meg likevel stappa etter lunsj :S Har googlet og googlet, men ikke sett noen med sprengfølelse så tidligemoticon Er jo bare snart 21 uker på vei, så lurer på hvordan det skal bli mot slutten..
Nå er jeg helt fersk inne her jeg, så jeg føler meg nesten litt som om jeg springer inn i ei fremmed folkemengde og inviterer meg selv i samtalen emoticon

Uff ja, jeg også! Spesielt når jeg har spist eller er tissatrengt... men mye ellers også. Baby magen min kom veldig brått, hadde liksom ikke noe og så plutselig ble magen kjempe stor! Føler at det strekker innvendig.. Håper det ikke blir verre utover! Er jo bare halveis!

Er dere flergangsfødende eller er det deres første? Det er nemlig nummer to på vei hos oss, men husker ikke at det var sånn så tidlig forrige gang :P Merker faktisk forskjell på svangerskapene nå som jeg har kommet så langt.. og forskjellen er at alle symptomene og plagene kommer tidligere og er mer tydelige denne gang. Det er vel bare trang inni her da, kortpustet er jeg også emoticon

Godt å høre det ikke er unormalt iallefall :) Venninnen min sa at hun følte det sånn på slutten av svangerskapet og syntes det var litt små rart at jeg hadde det nå så tidlig.. :-S Jeg også er bare 21 uker på vei.. og fikk også brått mage nå...og det har faktisk skjedd den siste uken...vips så var den der :) Men mest sannsynlig (høres logisk ut i mine ører iallefall =) så venner kroppen seg litt så sprengt følelsen forsvinner litt, også kommer den tilbake igjen....Dette er min første =) Men kroppen er komplisert så det kan vel være ganske forskjellig for hvert svangerskap...ja jeg er også kortpustet..blir andpusten av ingenting!

Du er selvfølgelig invitert i samtalen Fomlebolla ;) hehe....

Heihei har det på akkurat samme måten! Har også gått å grublet på dette, så godt å se at det er normalt :-) Er 21 uker jeg også, og selv om jeg syntes at jeg fikk mage tidlig, så har den "eksplodert" litt i det siste her også ;-) Så kanskje det er pga magen/huden ikke har rukket å strekke seg enda da. Har ikke problemer med forstoppelse, så kan ikke være derfor for min del. Det som hjelper er å legge seg nedpå litt har jeg funnet ut ;-)

Har samme følelsen selv!
Magen tåler ikke like mye mat mer nei,kjennes helt forferdelig ut å være mett :p
Kjennes ut som om jeg skal sprekke innvendig,og merker huden strekker seg mer om dagen også,tørr og klør. Har mye strekkmerker fra forrige svangerskap.

Godt med slike forum altså,så man kan se at ting og tang er faktisk vanlig hos mange andre også ;)

Er førstemann her hos meg ;) Er ikke noe kult å gå rundt å føle seg sånn sprekkferdig! Har også veldig tørr hud og klør masse på magen, hva er det som skjer? Har ikke fått noe strekk merker eller noe, men huden og sikkert alt innveldig ogå føles veldig strekt... Er jo kanskje ikke så rart da, men en liten en som plutselig vokser mye! Håper det går over etterhvert, etter som kroppen kanskje følger bedre med... ;D

Dersom du klør og har tørr hud på magen kan jeg anbefale å klappe på litt babyolje etter du har dusjet. Da holder magen seg myk og fin :)

Takk! skal prøve det ;P

Back
Topp