Føler jeg har blitt eksponert for en del skumle ting

Amaryllis85

Glad i forumet
Jeg er snart syv uker på vei. Jeg driver å bekymrer meg for alle ting jeg blir eksponert for.
Feks, jeg var på tur i skogen og brant bål sist uke. Jeg har ikke funnet noe info om dette kan være farlig. Jeg stod ikke i Røyken, men kjente jo lukten av og til.

Jeg var på fest lørdagen,i party telt. Det var flere som røykte. Jeg satt såklart ikke i Røyken, men følte likevel at jeg ble eksponert. Jeg valgte å gå tidlig hjem, jeg ble så bekymret.

Og så i dag. Jeg jobber i barnehage, og i går ble noen små hus barna sover i malt. Barna ble lagt ute i dag for at vi skal få lufte husene. Men det er jo veldig lukt. Og jeg følte at jeg stod midt oppi dette når jeg la barna. Jeg har spurt de som malte om de vet om det er oljemaling eller noe annet, men de vet ikke. Hun ene mente malingen heter Nordsjø.

Jeg måtte bare skrive et innlegg, jeg er bekymret for alt dette.

Hei. Skjønner at når alt er så nytt og hormonene raser i kroppen, så er det lett å bli bekymret for absolutt alt. Jeg ble sånn selv nå 2 gangen etter litt komplikasjoner men man må stoppe opp litt og tenke litt logisk også. [emoji173][emoji85][emoji23]

Selvfølgelig bør man minimere eksponering for sigarettrøyk, men litt er nok ikke krise. Svigermor røyket aktivt gjennom alle tre svangerskapene sine og har tre friske barn i dag. Dog med noe nedsatt blodsirkulasjon i hender og føtter men i det store og hele mindre følger.

Når det gjelder røyk fra bål er det mer plagsomt enn skadelig. MÅ vel ikke sitte hele dagen i røyken men tviler på det skader hverken deg eller lille spire.

Når det gjelder maling er det ikke farlig med mindre du oppholder deg i rommet, sniffer oppi malingsboksen eller bruker white spirit. Altså så lenge du ikke måler selv kan du nok bare slappe av. Når malingen er tørr utgjør den ingen fare i rommet heller.

Håper du klarer å senke skuldrene litt ihvertfall og prøv å nyt at du har et lite liv i magen. [emoji173][emoji173]

Gratulerer med baby i magen :Heartpink
Man kan kontakte lege tidlig i svangerskapet for å snakke om beskymringene sine.
Det kan jo hjelpe å få litt hjelp fra dem?

Hei. Skjønner at når alt er så nytt og hormonene raser i kroppen, så er det lett å bli bekymret for absolutt alt. Jeg ble sånn selv nå 2 gangen etter litt komplikasjoner men man må stoppe opp litt og tenke litt logisk også. [emoji173][emoji85][emoji23]

Selvfølgelig bør man minimere eksponering for sigarettrøyk, men litt er nok ikke krise. Svigermor røyket aktivt gjennom alle tre svangerskapene sine og har tre friske barn i dag. Dog med noe nedsatt blodsirkulasjon i hender og føtter men i det store og hele mindre følger.

Når det gjelder røyk fra bål er det mer plagsomt enn skadelig. MÅ vel ikke sitte hele dagen i røyken men tviler på det skader hverken deg eller lille spire.

Når det gjelder maling er det ikke farlig med mindre du oppholder deg i rommet, sniffer oppi malingsboksen eller bruker white spirit. Altså så lenge du ikke måler selv kan du nok bare slappe av. Når malingen er tørr utgjør den ingen fare i rommet heller.

Håper du klarer å senke skuldrene litt ihvertfall og prøv å nyt at du har et lite liv i magen. [emoji173][emoji173]

Tusen takk for et utfyllende svar! Glad for at du tok deg tid til å svare på alle bekymringene mine ♥

Huff, ja jeg kjenner igjen den følelsen av å være veldig bekymret. Og så disse tingene i tillegg til bekymringer som "hvorfor har jeg ikke symptomer nå", eller "hvorfor har jeg så mye murringer nå". man blir jo helt sprø!!!

Huff nei jeg har ingen ønske om å være i nærheten av folk når de røyker. Syns det er ubehagelig når jeg ikke er gravid og. Mamma røykte visst med alle sine tre barn og. Vi er helt friske, men jeg blir likevel så bekymret.
Godt å høre at både bål røyk og malings lukt er ufarlig! Man tenker jo automatisk at lukter som er vonde eller sterke er farlige

Back
Topp