Føler jeg er slem ovenfor jobben

Hysj...

Glad i forumet
Jeg har nå vært ansatt i 6 mnd, jeg har ikke full stilling (rundt 60%) men ønsker 100%, dette både pga økonomi og tanken på flere barn. Barn går ikke nå når jeg ikke har full jobb. Jeg har sagt til min sjef at jeg vil ha 100% jobb men det ser ut som jeg ikke får det. Jeg skjønner hvorfor, har han ikke behov for at jeg jobber mer så kan jeg ikke gjøre noe med det. Så nå sitter jeg å skriver jobbsøknad...

Jeg elsker jobben min, både de jeg jobber med, plassen og kundene. Jeg vil ikke skifte jobb siden jeg trives men føler jeg "tvinges" til det pga økonomien og at jeg da vil ha flere barn. Den jobben jeg søker på nå starter opp i sommer, i min nåværende jobb er sommeren den travleste tiden og så skal jo alle ha ferie også. Om jeg får den jobben jeg nå søker så kommer jeg til å grue meg til å si opp til sommeren... Gruer meg uansett siden jeg har jobbet der så kort. Skifter jobb bare om jeg får 100% der jeg søker! Føler meg råtten som gjør dette, liker sjefen min utrolig godt og føler jeg er slem så nå søker andre jobber :( Ønsket om flere barn er så stort, jeg kommer til å angre om jeg ikke forsøker å få det til, så jeg må prioritere meg selv og min familie... Får helt vondt i magen av dette. Så mye lettere om sjefen hadde gitt meg 100% men jeg skjønner jo om han ikke kan det.

Hvis jeg får jobben jeg søker, hvordan i huleste skal jeg få sagt det til sjefen min?? Er redd de kommer til å hate meg hvis jeg slutter... Jeg vil gjøre alt best mulig for sjefen om jeg skal slutte, gjøre alt for at han får nye folk og ikke kommer til å slite når sommeren kommer. Kommer også til å savne å jobbe der, vil virkelig ikke slutte men vil jo ha flere barn...

Folk bør jo forstå at en heller vil ha 100% stilling..
Jeg ville ikke ha grua meg til å si opp med den begrunnelsen der altså...
Og du har jo spurt din nåværende jobb om å få 100% stilling.. så du ga dem en sjangse da ;)
Lykke til med jobb søkingen :)

Jeg tviler på at de kommer til å hate deg, men klart de kan føle at det var litt kjipt at du sluttet. Jeg tror likevel de vil forstå at 60% er for lite for deg til å få det til å gå rundt, og du må jo være fornuftig og prioritere hva du kan leve av framfor lojalitet til arbeidsplassen.

Jeg er ikke så erfaren i arbeidsmarkedet akkurat, men jeg ville kanskje ha snakket med sjefen om at du ikke føler at det går rundt så hvis de ikke har behov for deg 100% etterhvert så ser du deg nødt til å finne en ny jobb. Har du oppsigelsestid? Det skal jo gi sjefen din mulighet til å erstatte deg. uansett kan det være greit å si ifra tidlig hvis du ønsker å forlate på en "snill" måte.

Og du har jo spurt din nåværende jobb om å få 100% stilling.. så du ga dem en sjangse da ;)

Ja jeg har jo det, men føler meg råtten uansett. Hvertfall siden jeg liker de alle sååå godt. Er ikke ofte man har så godt arbeidsmiljø som vi har altså! Vi ler oss gjennom dagen og ser at det smitter over på kundene også. Tusen takk:)

Jeg tviler på at de kommer til å hate deg, men klart de kan føle at det var litt kjipt at du sluttet. Jeg tror likevel de vil forstå at 60% er for lite for deg til å få det til å gå rundt, og du må jo være fornuftig og prioritere hva du kan leve av framfor lojalitet til arbeidsplassen.

Jeg er ikke så erfaren i arbeidsmarkedet akkurat, men jeg ville kanskje ha snakket med sjefen om at du ikke føler at det går rundt så hvis de ikke har behov for deg 100% etterhvert så ser du deg nødt til å finne en ny jobb. Har du oppsigelsestid? Det skal jo gi sjefen din mulighet til å erstatte deg. uansett kan det være greit å si ifra tidlig hvis du ønsker å forlate på en "snill" måte.

Vi har kuttet ned på internetten, billigere mobilabonement osv osv for å prøve å få hjulene til å gå, det er så knap du kan få det. Så må man ha bilen på verksted også havner vi bakpå så det svir. Det går jo ikke å ann å holde på slik. Han vet at ting er trangt, når så å si hele lønnen min har gått til regninger og kontoen er nesten tom bare en uke etter lønnen har kommet... Har en mnd oppsigelsestid men det er jo ikke så lang tid å finne nye folk som passer til jobben. Vil si i fra i så god tid som mulig men ikke før jeg vet at jeg har en ny jobb, orker ikke hvis det skal bli dårlig stemning på jobb av dette...

Man må rett og slett sette seg selv og sine interesser foran først noen ganger. Nå er barn og bedre økonomi viktig for deg, da tar du valgene deretter! :) Sjefen din har nok full forståelse for at du ønsker 100%.
Ikke at det helt kan sammenlignes, men da jeg fikk ny jobb og skulle møte opp første dagen oppdaga jeg samme morgen at jeg var gravid. Gjett om jeg grudde meg skikkelig til å si til sjefen etter tre måneder at jeg var gravid! Men, så kom personalfesten, alle skulle skrive opp hva de ville ha av alkohol, og jeg heiv meg rundt og tok samtalen. Jeg trodde han skulle bli sur, etter å ha brukt tid på å ansatte akkurat meg. Men, han tok det med et stort glis og sa "Gratulerer!!" :)

Ikke føl så mye på hva sjefen vil mene eller si, det er en ærlig sak at man gjerne vil ha 100% :)

Jeg er i samme situasjon. Jeg har sagt ifra at jeg kommer til å levere oppsigelse i mai, jobber ut juni og begynner i ny jobb 1. august. Jeg elsker også jobben min, men jeg har ikke råd til å jobbe bare 50 %. I tillegg til å si opp leverte jeg også en sykemelding, hurra... Jeg har brukket armen, og kan ikke stå i butikk. Så blir jo omtrent borte til jeg skal slutte, skal kun jobbe der i juni måned.

Som arbeidsgiver selv vil jeg si du har den beste begrunnelsen av alle oppsigelser. Du er en ansvarsfull og fremtidsrettet dame som trenger mer ærlig lønn og arbeid. Skal ikke skjemmes over å finne noe annet som kan forsørge deg og dine :)

Jeg har som butikksjef de siste årene mistet flere gode ansatte fordi de trenger høyere stilling enn de de har og hva jeg kan tilby. Det skjønner jeg meget godt. Dessverre er det slik at penger, budsjett og bunnlinje er det som styrer en bedrift. Ingen kan leve på veldedighet, og i allefall ikke for ekstra utgifter. Mange har trange personalbudsjett og bemanningen blir deretter.

At man da må bytte jobb for å få en høyere stilling vil jeg tro at enhver arbeidsgiver vil forstå. Ingen vil heller ta det personlig. Du står heller ikke til ansvar for din arbeidsgiver å være "lojal" arbeidstaker når det faktisk er inntekt man lever av.

mange er utstyrt med samvittighet, og det er gjerne den som gjør at man kan havne i slike vanskelige situasjoner.
Men igjen, ingen arbeidsgiver med vettet i behold ville klandre deg for dette.

frk spent har helt rett.

Og husk, når alt kommer til alt, så har du kun ansvar for ditt liv og dine avgjørelser. ( og selvsagt barn) ingen vil takke deg for at du " ofret" høyere inntekt til fordel for å være lojal mot din arbeidsgiver. Og trist nok, men ingen er uerstattelige. Du kommer deg videre med det du ønsker og din nåværende arbeidsgiver får finne seg en ny ansatt.

lykke til, sleng bort samvittigheten og gjør det du vil. :)

Enig her:-)

Burde være greit å forstå for sjefen din :) Lykke til med jobbsøkingen! :)

Tror ikke sjefen din vil ha noe problemer med og forstå det altså. Lykke til med jobbsøking :)

Lykke til med å snakke med sjefen, håper det hår kjempe bra og lykke til med videre jobbsøking :)

Hva med en annen deltidsstilling da?

For å lette på det,kan du jo si til sjafen at du søker på andre jobber og,for du må ha en jobb som er 100% så blir ikke sjefen så overraska viss du plutselig sier opp:-)

Sent from my GT-P7310 using BV Forum

For å lette på det,kan du jo si til sjafen at du søker på andre jobber og,for du må ha en jobb som er 100% så blir ikke sjefen så overraska viss du plutselig sier opp:)

Sent from my GT-P7310 using BV Forum
Enig :) Og jeg tror nok sjefen din kommer til å forstå uansett :)

Back
Topp