Føler jeg dør litt dag for dag

Flurri

Forelsket i forumet
Jeg er blitt så dårlig, sinnsykt dårlig.
Kvalm 24/7 og kaster oppmange ganger daglig.
Ønsker hele tiden å kaste opp, men er jo egentlig like kvalm rett etterpå.

Slet med det samme i sist svangerskap, men da reddet postafen meg gjennom dagene, den har visst null virkning denne gangen.

Jeg har prøvd alle kjerringråd som finnes i boka, og det eneste jeg har fått i meg idag er to tørre knekkebrød, det siste kom opp igjen for ikke lenge siden.

Jeg klarer liksom ikke å følge opp barna som jeg burde, og er mye alene, jeg har faktisk ikke muligheten til å være slik som det her over lang tid.

Vet ikke helt hva jeg ønsker med innlegget, men er som jeg skriver, blir dårligere og dårligere hver dag som går..
 
Fått ekstrem svangerskapskvalme? Kan ikkje lege hjelpe med noe? :)
 
Snakket med legen? Finnes andre medikamenter som kan hjelpe slik som afripran osv.
Det er så grusomt å føle seg slik. Kjenner på den selv.. Ble sykemeldt idag pga kvalmen selv
 
Skal prøve å høre med legen igjen imorgen, Afipram funket ikke sist, men verdt et forsøk igjen. Så dårlig som jeg er nå, det klarer jeg ikke stort lenger...
 
Hvis du har erfaring med at afipran ikke funker så gå for zofran. God bedring til deg, håper du finner noe som fungerer for deg :) Sjekk også om en eller annen saftis kan funke ( for et lite øyeblikk ). Her går går det i lollipop, friskis og solois ;)
 
Prøvde faktisk lollipop idag ;)
Men tror det er gått til et punkt at absolutt ingenting virker, jeg kaster det jo opp igjen uansett hva det er.
Det verste er allikevel kvalmen, den intense kvalmen som aldri går over og gir ingen pause.

Sendt en lenger meld til legen nå om hjelp så jeg klarer meg gjennom.
 
Prøvde faktisk lollipop idag ;)
Men tror det er gått til et punkt at absolutt ingenting virker, jeg kaster det jo opp igjen uansett hva det er.
Det verste er allikevel kvalmen, den intense kvalmen som aldri går over og gir ingen pause.

Sendt en lenger meld til legen nå om hjelp så jeg klarer meg gjennom.

Jeg fikk omgangssyke engang som var slik. Konstant kvalm og kastet opp uansett hva jeg spiste eller drakk og også om jeg ikke spiste eller drakk. Var helt forferdelig. Jeg kastet også mye opp i svangerskapet med datteren min. Men den omgangssyken var enda verre og kjenner igjen slik du beskriver. Så
Det jeg egentlig skulle frem til var at da fikk jeg Afripan stikkpiller så jeg slapp å svelge og det hjalp faktisk. Bare et tips hvis det er vanskelig å svelge tabletter :)
 
Jeg føler at jeg har det akkurat som deg, er kvalm fra jeg står opp om morgenen til jeg legger meg om kvelden og leeenge utover det også. Det er egentlig lite jeg klarer å holde nede, men middagen går som regel bra, da jeg bruker all viljestyrken min og tvinger meg selv til å ikke spy. Men kvalmen er der absolutt hele tiden, og jeg har prøvd alt, ingefær, sitronvann, kjeks(hvis jeg må ha EN til kjeks i munnen, da vet jeg ikke hva jeg gjør... haha) og små men hyppige måltider. I tillegg har jeg sånn cravings for sjokolademelk og DET hjelper i hvert fall ikke. Jeg tror jeg skal krype til korset og kontakte fastlegen i morgen, for dette er helt jævlig. Vet at det hører med til svangerskap og alt det men jeg klarer ikke å ha det sånn i 6 uker til, om ikke lengre. Jeg føler meg egentlig ganske dårlig fordi jeg ikke takler noe som kvinner verden over har taklet i millioner av år, liksom, men dette er utrolig slitsomt. Har aldri vært gravid utover uke 5 før, så alt er nytt for meg, men dette kan da ikke være helt vanlig? Eller er det nettopp det det er?
 
Jeg hadde det også slik i mitt første svangerskap. Spiste ihjelristet loff med smør på. La meg på rygg på sofaen å holdte det så lenge jeg klarte. Ble litt bedre etter uke 18 men gikk ned mange kilo forje svangerskap. det hadde derimot ikke noe å si for babyen. Han kom ut over 4 kg og sterk å fin:)
 
Viktig at du får i deg væske!

På apoteket selger de sånne pakker med pulver som du blander for å få isotont vann (dvs. at det har samme osmotisk trykk som cellene i kroppen). Det gjør det lettere for kroppen å ta opp vannet uten å reagere på det. Kanskje det kan hjelpe?

Powerade er også isoton, jeg pleier alltid å drikke det når jeg er fyllesjuk (jeg blir ekstremt dårlig når jeg er fyllesjuk og får ikke i meg væske). Smaker bedre enn det du får på apoteket, så kan være lurt å prøve begge deler (og flere smaker), men fargene på de fleste Poweradene er veldig frastøtende synes jeg, så lukk øynene ;)
 
Fant et bilde

1c1ce036-3bd2-4957-96f7-ae45cced6cb0
 
Oi, takk for mange tips :)

Jeg skal til legen imorgen og håper virkelig noe kan hjelpe, jeg er ikke bare kvalm, jeg er ubrukelig.
Jeg trenger virkelig hjelp, jeg har gått sikkert 2 kg på 2 dager og leppene var så tørre igår, et tegn her på at jeg får i meg for lite.
Jeg klarer virkelig ikke å få i meg noe.

Jeg tror nok kvalme er normalt, men ikke den ekstreme varianten hvor en verken klarer å spise eller drikke.
Og blir jo selvfølgelig dårligere og dårligere hver dag også pga nettopp lite mat og drikke.

Jeg har ikke vært ute av huset på noen dager, og jentene mine begynner å bli beskymret siden jeg er så dårlig, kjæresten sa også igår at kanskje jeg burde dra på legevakten, jeg kunne jo ikke gå slik.

Håper virkelig det er hjelp å få imorgen.

Og jeg skal ta med meg alle råd og tips, tusen takk :)
 
Back
Topp