Føler du deg vel med kroppen din som gravid?

• Trådstarter Trådstarter Moderator Kjersti
  • Opprettet Opprettet
Både og... Er generelt veldig opptatt av helse og trening, og den kroppen jeg hadde før jeg fikk kul på magen var jeg ganske stolt av, så syns det er rart å plutselig ikke ha kontroll på hva og hvor man eser ut :P Men jeg syns jo det er ganske deilig å gå struttende rundt med den lille magen min :) Eneste som stresser meg er puppene... Liker ikke i det hele tatt at de vokser seg større :(

Sent from my iPhone using BV Forum

Last edited:
Jeg stortrives med magen og kroppens endringer. Kan ikke føle det er negativt det som skjer...er ikke noe som er i veien :)

Jeg stortrives med magen og kroppens endringer. Kan ikke føle det er negativt det som skjer...er ikke noe som er i veien :)
Jeg syntes heller ikke det. Gjorde meg ingenting å plutselig være 100 kg og gravid, mye verre etterpå da jeg ikke var gravid lengre, men fortsatt veide over 90 kg :P

jeg er jo bikket 100 kg, så jeg synes det er litt ubehagelig :( jeg vet det bare er ett tall, men det er tresiffret jo...

men er stort sett sånn passe fornøyd... :) er jo så glad for å være gravid :)

jeg er jo bikket 100 kg, så jeg synes det er litt ubehagelig :( jeg vet det bare er ett tall, men det er tresiffret jo...

men er stort sett sånn passe fornøyd... :) er jo så glad for å være gravid :)
Ja, 3 siffer føltes feil for meg også. Sluttet å veie meg da jeg passerte 100, så aner ikke om jeg gikk opp mer, og i tilfelle hvor mye :P

Har det veldig bra i kroppen min, men det e litt rart med den kulen på magen endå :p

Jeg å har bikket 100 kg og det er ubehagelog synes jeg ! Kulen på magen føles veldig rart men samtidig utrolig flott og føler meg heldig som kan bære den frem :) :) hehe

Sendt fra iphone via bv forums app

• Liker
Reactions: H27
Jeg syntes det var veldig fasinerende helt i starten, siden da gikk jeg ned litt:p men jeg har alltid hatt litt problemer med vekten min, syns alltid at jeg veier for mye. Så når jeg gikk opp mer enn 5kg så sluttet jeg å veie meg selv. Følte det litt hardt psykisk at jeg begynte å gå opp i vekt. Hvertfall før magen begynte å se ut som en gravid mage! Da følte jeg meg bare feit! Men nå har jeg kommet over det:) syns magen er kjempe fin med en stor kul:) og takler bra å bli veid hos legen:) men går mye i svart, for jeg har jo ikke no lyst til å se så stor ut:p

Sent from my HTC One SV using BV Forum mobile app

Jeg synes kroppen min er fin. Men jeg er veldig takknemlig for at badevekta mi er ødelagt. Legen min ville ikke veie meg når jeg var der heller. Så lenge til jeg skal på vekta igjen. Så tror jeg får nyte at jeg er fornøyd så lenge som mulig. Blir nok ikke like fornøyd etter å ha hilst på vekta igjen.

Ikke alle takler at kroppen forandrer seg. Magen og brystene vokser. Kvinnene føler seg annerledes, og det kan bli ekstra vanskelig når det er så mye hormoner i omløp.

Følte du deg vel med kroppen din i svangerskapet?

http://www.babyverden.no/Gravid/Helse/Tanker-frykt-og-folelser/-Folte-meg-ikke-vel-som-gravid/

Sier som hun under her, både og.. Magen er fin i seg selv, selv om den henger litt etter forrige svangerskap. Etters føler man seg vel som man spise ? Spiser jeg mye sunt føler jeg meg mye mer vel med meg selv enn om jeg skulle pakke i meg mye dritt.. Er sånn i dagene, nesten jeg selv som kan styre humøret på en måte, men det å finne gode og behagelige klær derimot, det er en annen sak:)

www.familielykke.blogg.no

Nei, det er jeg ikke.. :(

Liker godt utseende på gravidkroppen min eg :) Er kun når eg går gravid at eg har stram og fin mage som eg framhever for alt eg kan ;) hehe..

Nei. Og det hjelper ikke på å høre at jeg er stor osv..

Nei det er ikke no hyggelig! Mannen min hadde noen sånne kommentarer i starten. Han skjønte ikke hvorfor det var så galt, det vokste jo en liten baby inni der... Men han har slutta nå, det er jo ikke noe hyggelig! Vi vet jo godt at vi vokser! Vi har øyne! Så syns det holder å se det selv, trenger ikke å høre det fra noen andre!

Jeg syntes det var veldig fasinerende helt i starten, siden da gikk jeg ned litt:p men jeg har alltid hatt litt problemer med vekten min, syns alltid at jeg veier for mye. Så når jeg gikk opp mer enn 5kg så sluttet jeg å veie meg selv. Følte det litt hardt psykisk at jeg begynte å gå opp i vekt. Hvertfall før magen begynte å se ut som en gravid mage! Da følte jeg meg bare feit! Men nå har jeg kommet over det:) syns magen er kjempe fin med en stor kul:) og takler bra å bli veid hos legen:) men går mye i svart, for jeg har jo ikke no lyst til å se så stor ut:p

Samme med meg å.. Vekta ble en psykisk tung belastning synes jeg.. Var livredd for å legge på meg og grudde meg til kontrollene hos legen hvor jeg skulle veie meg ..
Dette er ingen problem lenger.. Tenker heller at det skal vekk når lillemann er ute :)

Sendt fra iphone via bv forums app

Både og.. Har gått fra sixpack til onepack og det føles litt rart. Noen dager er jeg stolt over kroppen, andre dager savner jeg hvordan den var..

Sent from my GT-I9100 using BV Forum mobile app

• Liker
Reactions: H27
Huff :( Folk kan være så ubetenksomme til tider altså! Gravide kvinner er liksom allemannseie og kan kommnteres på både det ene og det andre. Det er ikke greit!

Foreløpig trives jeg godt med kroppen min, så lenge den har klær på! Med klær samles magen og puppene litt, og ikke "flyter" ut som det gjør uten klær. ;)
Jeg gikk ned 10 kg de første 17 ukene av svangerskapet, så nå er jeg lykkelig for hver kilo jeg legger på meg.

Så hjelper det godt at jeg har en samboer som flere ganger om dagen forteller meg hvor fin han synes jeg er!

Som flere sier så går det litt på dagsformen. Har hengt meg kanskje unødvendig mye opp i alle strekkmerkene som plutselig har gjort seg til syne rundt navelen. Er ikke spesielt komfortabel uten klær! Er heller ikke spesielt glad i den synlige vektøkningen i ansiktet...Huff :p

<3

Back
Topp