Føler du deg gravid?

CurlySue

Glad i forumet
Vi har som sikkert en del av dere har fått med dere hatt en lang vei til denne graviditeten. Da vi var på tul på fredag var jeg 7+2, da det er etter assistert befruktning vet vi eksakt når befruktningen var og dermed hvor langt jeg er på vei. Ul viste et hjerte som blinket, men et embryo som var mindre en 7+2. Etter dette har jeg ikke klart å glede meg over at hjerte slo, og jeg føler meg ikke gravid. Jeg er oppblåst, treg mage, trøtt på kvelden og har litt ømme bryster. Men ikke så ømme som de var forrige uke.

Nå vet jeg ikke om du har andre graviditeter å sammenligne med. Men jeg føler meg miserabel, trøtt, utslitt, har fett hår og har oppblåst mage. Hva mer er å forvente så tidlig i svangerskapet egentlig.
De første ukene er tøffe for kroppen. Det skjer mye som krever energi og det er vanlig å være konstant trøtt. Det føles stort sett som å slå på en bryter når du kommer til andre trimester. Ofte får du mer energi og det er somregel her den graviditetslykkefølelsen kommer. Du vil etterhvert kjenne bevegelse fra fosteret og det blir hyggeligere. Nå i starten er det fryktelig lite trivelig å være gravid. Det blir bedre. Lykke til [emoji4]

Her er det veldig opp og ned hvor gravid jeg føler meg! Jeg kan være kvalm, trøtt, svimmel og ha mange flere symptomer en dag- derfor også føle meg mer gravid, og være kjempe kvikk, ikke kvalm osv..neste dag og ikke føle meg gravid og nærmest være sikker på at jeg har mistet! Har hatt en MA i uke 12 tidligere noe som gjør det ekstra vanskelig! Men i forhold til deg: som jeg har forstått kan det være individuelle forskjeller på hvor raskt et foster faktisk vokser? Plutselig kan det vel skje et vekstbykst? Har de sagt noe om det?

Her er det veldig opp og ned hvor gravid jeg føler meg! Jeg kan være kvalm, trøtt, svimmel og ha mange flere symptomer en dag- derfor også føle meg mer gravid, og være kjempe kvikk, ikke kvalm osv..neste dag og ikke føle meg gravid og nærmest være sikker på at jeg har mistet! Har hatt en MA i uke 12 tidligere noe som gjør det ekstra vanskelig! Men i forhold til deg: som jeg har forstått kan det være individuelle forskjeller på hvor raskt et foster faktisk vokser? Plutselig kan det vel skje et vekstbykst? Har de sagt noe om det?

Det har de ikke sagt noe om. Skal på ny ul om 3 uker. Håper vi får se noe mer da. Og kan senke skuldrene. Jeg hat vært gravid en gang tidligere for 2 år siden. Var da en MA da de ikke fant noe liv på tul. Denne gangen så. I iallfall hjerte, og gyn mente det var veldig bra.

Det har de ikke sagt noe om. Skal på ny ul om 3 uker. Håper vi får se noe mer da. Og kan senke skuldrene. Jeg hat vært gravid en gang tidligere for 2 år siden. Var da en MA da de ikke fant noe liv på tul. Denne gangen så. I iallfall hjerte, og gyn mente det var veldig bra.
https://www.babycenter.com/average-fetal-length-weight-chart

Litt rart at de ikke har sagt noe om det! Nå er jeg selvfølgelig ingen ekspert, men de burde jo i alle fall gitt deg litt info? Jeg tenker også at et embryo er så lite på dette tidspunktet at små målefeil hos den som gjennomfører UL vil kunne gi feile mål hos embryoet! Håper du får gode nyheter neste UL :-) Vanskelig når man går og kverner og bekymrer seg :(

Skjønner frustrasjonen din! Kjedelig med slike ultralyder.
Hadde det ikke vært for kvalme og trøtthet så hadde jeg ikke visst at jeg var gravid.
Jeg har hørt det er mulig eggene går i dvale en liten periode etter innsett. Kansje det er dette som har skjedd??

Føler meg i grunnen ikke særlig gravid. Trøttere enn normalt, og til tider ganske uggen på formiddagen. Men forrige svangerskap hadde jeg masse mer symptomer på denne tiden. Var på tul for to uker siden, der alt var helt i orden. Så har slått meg til ro med at man egentlig ikke trenger ha så mye symptomer [emoji4]

Som flere andre sier, de kan vokse i rykk og napp, og det er vanskelig med eksakte målinger så tidlig. Krysser fingrene for at neste tul gir deg mer ro i sjelen [emoji4]

Mitt første sv.skap som også var IVF var helt annerledes enn dette. Kort sagt, jeg hadde INGEN symptomer de første 7 ukene. Var litt oppblåst helt i starten, men det tolket jeg som øm etter egguttak. Ble litt frossen i uke 9-10, og det varte en stund. Men altså, jeg følte meg ikke gravid det grann. (Det du beskriver er mye mer enn jeg kjente). [emoji846]
Jeg husker også (som nevnt over) at jeg ble forklart at embryo ofte gjør et byks i veksten. Og du har jo sett hjertet slå! [emoji173]️

Krysser fingrene for deg! [emoji846]

Føler meg absolutt gravid.. so tidlig som berre 7 dager etter eggløsning mistenkte eg graviditet. [emoji28] her er eg sjukt trøtt, kan sove rundt, kvalm og svimmel, hjertebank, oppblåst, smerter i magen, verker i bekken, ukonsentrert, må tisse heile tida [emoji28]

Jeg føler meg kvalm og trøtt, men kan ikke akkurat si at jeg føler meg veldig gravid utover det. Men det går jo litt opp og ned med disse symptomene da[emoji4] Trenger ikke nødvendigvis ha så mange symptomer, men du er nok like gravid for det[emoji4]

Tusen takk for oppløftende svar [emoji4] jammen godt å ha dette forumet å lufte tankene i. Skal prøve å slappe av og tenke positivt. 3 uker til neste UL. Håper å se et perfekt under da [emoji177]

Jeg føler meg gravid mtp formen min, er trøtt og kvalm med vonde bryster og masse kviser [emoji849] Men jeg klarer ikke helt å tenke at det er en liten baby i magen min enda.

Håper du føler deg tryggere etter neste UL og at de tre ukene går fort [emoji4]

Jeg føler meg ikke akkurat som en happy pregnant lady... Jeg føler meg bare i dårlig form, distanserer meg nok litt fra selve følelsen av å være gravid med tanke på selve situasjonen jeg sitter i... Sist jeg var gravid så mislikte jeg sterkt følelsen av at det var noe levende i meg, da konkluderte jeg bare med at jeg var "feit" i en periode og deretter hadde et barn i armene :P

Jeg er nå 9+6 og føler meg i veldig god form i forhold til hvor uggen og småkvalm jeg var i begynnelsen.

Jeg har til nå ikke kastet opp noe som helst, og nå føler jeg meg bare helt vanlig. (Tenker at det kanskje ikke et et godt tegn?:nailbiting:)

Det eneste jeg merker er at jeg blir mer trøtt på kveldene, tett i nesen og treg fordøyelse. Har også blitt litt mer feit rundt magen :woot:

Men nei.. Jeg går ikke rundt å føler meg gravid. Faktisk så glemmer jeg det ofte, det kan gå fleire timer mellom hver gang jeg tenker på det. :woot: det er jo veldig surrealistisk,kanskje derfor

Sniker fra desember.

Hvor langt ble det estimert at du var på vei ut fra størrelsen på embryo? Husk at det er vanskelig å måle helt nøyaktig så tidlig og at de vokser litt i rykk og napp :) Jeg følte meg ikke gravid før magen begynte å vokse og jeg kjente spark, hvis det er noen trøst. Jeg hadde ingen symptomer nærmest, før det.

Krysser fingrene for at alt går bra ❤️

Ikke følt meg gravid (hatt vanskelig for å tro det) til nå, og nå er jeg 7+6 :)

Nå er jeg så mye kvalm, begynt å få "trekant" mage når jeg strammer mage musklene, puppene er blitt store og ømme, kvalmen er her for fult, jeg er trøtt og sliten, men har gode stunder i løpet av dagen som jeg har masse energi, men er veldig følsom..

Forje svangerskap blødde jeg en del de første mnd og da fikk jeg første ul i uke 6, så i uke 9, så i uke 13 , og da gikk set jo veldig opp for meg at jeg hadde en liten en der inne, men denne gangen synes jeg det har vert vanskelig å tro det, i og med at jeg ikke vet "hva" som er fet inne enda

Begge de siste gangene har jeg fått positiv test 4 uker etter pilleslutt så har gått fort, derfor er det kanskje enda vanskeligere å tro :)

Føler meg gravid i den forstand at formen er elendig. Men ville bare si at det gjorde jeg ikke i første svangerskap. Da hadde jeg ingen symptomer i det hele tatt før jeg kjente spark i uke 19-isj og magen begynte å vokse i uke 20++. Så man trenger ikke ha noen symptomer i det hele tatt. Krysser fingrene for at alt er bra og kos deg med graviditeten så lenge [emoji4]

Føler meg gravid, ja, men liker det ikke! Og er i dårlig form så det holder. Vil bare få det unnagjort, liksom. Gleder meg til å få baby, men ikke det grann til resten av graviditeten, selv om det sikkert blir littegrann bedre når kvalmen slipper taket.

Back
Topp