Føler du at du får tilstrekkelig oppfølging i svangerskapet?

M

Moderator Marte

Guest
Om nei, kva kunne ha vore betre?
Om ja, kva er det som gjer at du føler det? :)
 
Nei, har har vi ikke kommunejordmor, og synes det er en mangel.

Fastlege er hyggelig og tar seg av de medisinske, men kun vært der i uke 5 (utskriving av blodsukkerutstyr siden jeg hadde kostholdsregulert svangerskapsdiabetes sist), samt på ordinær kontroll i uke 12, og har vært innom et par ganger på prøverommet og sjekket langtidssukker men ikke snakket med lege. Var i tillegg på OUL i uke 18.

Kjenner jeg egentlig burde snakket med noen siden jeg sliter med følelser rundt forrige fødsel, og tenker mye med redsel på fødsel. Tok det opp på OUL og da sa jordmor at jeg kunne få fastlegen til å bestille en samtale med meg på sykehuset der jeg fødte sist, men føler det sitter langt inne og egentlig litt usikker på om det vil bedre følelsene mine.

Mulig det hadde hjulpet å gå hyppig til samtale med en kommunejordmor, men nå har vi ikke den muligheten.

Noen som har tanker til hvordan man kan presse på kommunen for å skaffe jordmor. De hadde en i 100% stilling som sa opp i vår, men de har ikke fått ordnet saken. I 2016 hadde de ei fra sykehuset en dag i uka man kunne gå til.
 
Ja, jeg er heldig der. Går kun til lege enda da jeg uansett må inn en gang i måneden for blodprøver pga stoffskiftet. Tenker å bestille time til jordmor etter uke 30 når jeg skal ha hyppigere kontroller. Gleder meg til det. I tillegg får jeg hyppige ultralyder siste trimester pga diverse.
 
Ja, jeg føler jeg blir fulgt opp veldig nøye. Har vært flere ganger hos lege og jordmor, som begge viser omsorg og bryr seg på hvert sitt vis. Får også oppfølging på sykehus ifht. kosthold, og skal følges opp med jevnlige ultralyder på sykehuset. Så her er ingenting overlatt til tilfeldighetene. Jeg er veldig overvektig, noe som er grunnen til all ekstra oppfølging, men føler jeg blir møtt med respekt og profesjonalitet i alle ledd, og ingen maser om at vekta er for høy (jeg er jo klar over det...) :)
 
Ja det føler jeg, har verdens fineste jordmor som jeg var så heldig å få denne gangen også[emoji173]️ var hos legen i uke 12 for blodprøver men vil mye heller gå til jordmor så lenge jeg ikke får veldig forhøyet blodtrykk som sist..hun sa det bare var å bestille time hos henne når jeg måtte ønske utenom de faste kontrollene vi setter opp! Og i tillegg kommer jordmor hjem til deg 3-4 dager etter fødsel for å se hvordan ammingen går og om mor/barn generelt har det bra[emoji7]
 
Ja, av jordmoren min :love017
Hun er helt super! Setter av lengre tid enn nødvendig, og ringer raskt tilbake når jeg har kontaktet henne pr tlf.

Det er tydelig at hun er glad i jobben sin.

Fastlegen er det så som så med.
 
Ja, av jordmoren min :love017
Hun er helt super! Setter av lengre tid enn nødvendig, og ringer raskt tilbake når jeg har kontaktet henne pr tlf.

Det er tydelig at hun er glad i jobben sin.

Fastlegen er det så som så med.
 
Back
Topp