Føler du at du får tilstrekkelig oppfølging i svangerskapet?

• Trådstarter Trådstarter Moderator Tonje
  • Opprettet Opprettet
M

Moderator Tonje

Guest
Føler du at du får tilstrekkelig oppfølging i svangerskapet?
Hva føler du at det kunne vært mer/mindre av?

Synes det er litt dårlig. Foster med væske i nyrene men null info om hva som skjer videre
Det skjønner jeg at du synes.. Er de sløve med info eller virker de uvitende selv? Håper du får de svarene du behøver og at oppfølgingen videre blir bedre så du kan føle deg tryggere

Vi blir tatt godt vare på av sykehuset og en forståelsesfull fastlege.

Synes ikke min fastleges vikar er noe flink til å følge opp. Spør hvorfor jeg har time og presterer å sende regning til inkassoselskap for svangerskapskontroll. Skrev feil på BMI med vilje så jeg ikke skulle ta glukosetesten, selv om det var helt tydelig at jeg skulle ta den.

Derimot var jordmor på sykehuset som tok ordinær ul på meg veldig god på oppfølgning da hun fikk vite om svangerskapsforgiftningen sist og min jordmor som følger meg utenom ønsker tettere oppfølgning pga litt stigende blodtrykk.

Så veldig skuffet over legen og føler meg ikke i trygge hender der, men imponert over jordmødrene!

Jeg er også strålende fornøyd med jordmor, men ikke med legen. På legekontoret mitt er det umulig å få time og de har ikke tatt noe på alvor så langt. Tar derfor så mange av svangerskapskontrollen som mulig hos jordmor. Hun setter av god tid og er veldig opptatt av å følge oss opp.

Hun har hjulpet meg med fødselsangst og psykiske problemstillinger, pluss at hun har ringt leger og fødeavdeling for alle fysiske problemer legene ikke har tatt på alvor. Hun er også veldig imøtekommende når det kommer til mannen. Han er veldig engasjert i svangerskapet og med på de fleste kontrollene. Han var redd for å føle seg utilpass, men jordmor inkluderer han i alt.

Føler virkelig hun kjemper for å gjøre dette så greit som mulig for oss.

// Jeg har også fått inkasso for legebesøk! Flere ganger. Et sabla styr å rydde opp i. Ifølge helsesekretærer på legekontoret er det fordi legene glemmer å krysse av for at jeg er gravid, og derfor genereres faktura automatisk. Så hver gang jeg er der må jeg minne legen på å krysse av for graviditet....

Hyppige kontroller denne gangen, så får absolutt nok, ja! Både fastlege og sykehuset følger opp i bøtter og spann. De har ofte sjekket ting ekstra nøye, til tross for at jeg ikke har følt selv at det er nødvendig. Men skal ikke klage på for MYE oppfølging da [emoji28]

Har en god fastlege som har fulgt svangerskap hos meg før, og har god kjemi med han. Møter mange forskjellige på sykehuskontrollene, men det gjør meg ingenting. Har følt meg i gode hender hele veien [emoji4]

Back
Topp