Føler du at du får tilstrekkelig oppfølging i svangerskapet?

• Trådstarter Trådstarter Moderator Tone
  • Opprettet Opprettet
M

Moderator Tone

Guest
Har du hadd behov for ekstra oppfølging?
Føler du at du får nok oppfølging?

Vi har fått utrolig god oppfølging i dette svangerskapet. Fått ultralyd hver 14dag siden uke 7 i tillegg til samtaler med jordmor på sykehuset. Vi har stort behov for mye oppfølging siden vi mistet sent i første svangerskap. Må rose Tønsberg sykehus [emoji106][emoji106]

Har hatt TUL, men ekstra oppfølgingen starter opp først etter OUL.
Fikk god oppfølging sist, håper på tilsvarende denne gangen, og det er inntrykket vi har fått også.

Har i ettertid funnet ut at min første svangerskapskontroll var ganske mangelfull, så akkurat nå skulle jeg ønske at jeg hadde blitt fulgt opp litt bedre. Går greit dersom jordmor gjør det hun skal og helst litt til i uke 24, er veldig spent på det. :-)

Ja absolutt! :gen014

Ikke begynt med ekstra oppfølging ennå. Starter på onsdag. Så får vi se da, hva jeg synes etter det.

Jaa[emoji1316] overraskende bra og alt er kommunalt.
Så får vi se om det står til forventningene fremover da [emoji6]

Absolutt! Nesten mer enn nødvendig, pga ekstrem svangerskapskvalme og høyt stoffskifte + diverse. Etter OUL blir det også tettere oppfølging pga tvillinger. Føler meg absolutt trygg og godt ivaretattz

Har fåtr fin oppfølging med ul,jordmor..men legen ville ikke ha urinprøve første kontroll.. ellers hadde jeg en ubehagelig opplevelse på legevakt igår,jeg dro dit pga influensa/forkjølet/bihulebetennelse i over 1,5uke og ikke merket liv på 3 dager(har merket liv siden uke 12).,legen lyttet kun med vanlig stetoskop og fant ingen hjertelyd,men ville allikevel sende meg hjem..jeg stod på mitt,var bekymret og ville høre hjertelyd,så tilslutt ringte de så jeg kom på fødeavdelingen for å konstatere at alt var fint med baby;) For meg er det bare viktig at man føler seg trygg og vet at neste gang det blir bekymringer ringer jeg rett til føden der de heldigvis er forståelsesfulle..så vil bare minne alle om å følge magefølelsen og forlange riktig helsehjelp,det roer er mammahjere«3

Jeg synes det er fryktelig lenge mellom kontrollene i starten. Normalen er 1. i uke 12, så en OUL som ikke egentlig er en ordenltig kontroll, og så ikke kontroll igjen før uke 24. Som førstegangs har ihvertfall jeg tusen ting jeg lurer på, og blir engstelig av ulike smerter og andre fysiske tegn jeg ikke aner om er normalt eller ikke.

Jordmor insisterte heldigvis på en kontroll i uke 16 også, de ville ha alle inn mellom uke 12 og 16. Så skal jeg ta influensavaksine i uke 20, og siden jeg ikke har tatt den før fikk jeg time hos legen. Så da tar hun en kontroll da også :)

Det synes jeg er veldig greit, forferdelig lenge å vente helt fra 12 til 24! En ting er at et svangerskap er "Helt normalt" sånn fra legen sitt ståsted. Men jeg har aldri gjort det før, så for meg er det ekstremt unormalt, og alt er nytt og litt skremmende.

Jeg får god oppfølging. Er hos legen vær 4. uke etter uke 12. Får også se den lille på ul hos legen. Skal også på ekstra kontroll uke 24 og i uke 32 pga at jeg er rhesus ÷

Back
Topp