Føler du at du får tilstrekkelig oppfølging i svangerskapet?

  • Trådstarter Trådstarter Moderator Tone
  • Opprettet Opprettet
M

Moderator Tone

Guest
Har du hadd behov for ekstra oppfølging?
Føler du at du får nok oppfølging?
 
Har ikke hatt noe ekstra ut over de standard kontrollene. Er førstegangs, men lite stresset, så føler det er nok. Føltes som en eeevighet fram til oul, men etter den så synes jeg det er nok med kontrollene.
 
Får ekstra oppfølging pga fødselsangst og er i samtale ca hver 3 uke i tillegg til vanlig svangerskapskontroll med blodprøver fordi jeg fikk alvorlig svangerskapskløe ved forrige graviditet. Så jeg føler jeg får nok oppfølging og er veldig glad for at slike ting blir tatt såpass alvorlig[emoji4]
 
Jeg har ikke fått noe ekstra oppfølging utover det som er standard, og føler det holder :) I forrige svangerskap slet jeg veldig med at jeg grudde meg til fødselen, så da fikk jeg komme på sykehuset for en samtale der, med tilbud om å komme på flere samtaler hvis jeg hadde behov. Så jeg følte jeg ble tatt på alvor og fikk god oppfølging forrige gang også :)
 
Jeg starter opp med ekstra oppfølging fordi jeg fikk svangerskapsforgiftning i mitt forrige svangerskap. Hver 3. Uke skulle jeg på kontroll.. Ellers er det ikke noe utenom.
I mitt 1. Svangerskap hadde jeg sånne "Embla"? Samtaler, og ekstra kontroller pga at jeg er konisert +. Jeg var veldig stressa da det skjedde VELDIG mye dritt rundt meg, og jeg sleit med å stumpe røyken, og selvfølgelig konstant dårlig samvittighet pga det [emoji21][emoji30][emoji22] Men heldigvis kom en frisk og velskapt baby [emoji1316][emoji1303][emoji2]
 
Kontroller kvar uke her pga tvillinger så trur virkelig det blir nokk lege besøk dette svangerskapet[emoji4] men godt å vite at du blir godt tatt vare på [emoji4]
 
Jeg får ekstra oppfølgning senere i svangerskapet. Så blir spent på hvordan det går.
Til nå har jeg hatt vanlige kontroller, og fornøyd med de jeg har hatt.
 
Gler meg til å komme til jordmor som faktisk kan noe om svangerskap. Min lege er heilt ubrukelig på det punktet! Og det synst eg e veldig dumt ho har jo unger så burde jo vite litt tenker eg[emoji17]
 
Fikk en kontroll på sykehuset i uke 15 etter flere ( 4-5)uker med blødninger, men med tanke på hvor høyt blodtrykk jeg hadde både da og på første kontroll i uke 13, så syns jeg det var lenge å vente [emoji58] ble normalt etter at jeg fikk bekreftet at alt var ok
 
Back
Topp