Føler det er tomt i magen...

PrøverPåNr3...

Glad i forumet
Etter et høyrisikosvangerskap med minstemann har jeg hatt 2 sa og 1 ma. Dette er nå 2,5 år siden. Er usikker på hvor lagt jeg er på vei pga ustabile sykluser. Trodde jeg var 6-7 uker i forrige uke. Men på ul for 1 uke siden så vi et svangerskap på rett plass og noe som kunne se ut som forsteranlegg. De trodde jeg bar 4-5 uker altså 5-6 uker denne uken da. De fant også en stor cyste på 6 cm i venstre eggstokk og mye veske i buken etter tidligere cyster. Har blitt fort stor med mye luft på gutta mine nå er jeg ekstra stor pga cyste og veske i buken.

Men føler at det er tomt i magen. At noe må ha gått galt igjen :( Skal på ul igjen den 19. Var hos legen på tirsdag pga smerter,ekstra nedpress. Tok urinprøve som nå er sendt til sykehuset for dyrkning. Blod,protein og eggehvite,pluss 1 ting til jeg ikke husker hva var.
Vet ikke helt hva jeg vil med dette innlegget. Men føler egentlig at det har gått galt igjen. Om jeg får komme inn til ul så kan man vel ev se om det har utviklet seg på 1 uke. Er det på stedet hvil så har det vel gått galt.
Er litt rådvill her kjenner jeg.
Skal på sykehuset og hente mannen i morgen som har vært innlagt hele uken.
Har mistet litt symptomene i forhold til ubehag i magen den siste uke. Kjenner det kun på morgene og ikke konstant. Brystene er så tunge og vondt så jeg våkner av de når jeg skal snu meg på natta. Trøtt som en dupp og blir fortere anpustne enn normalt.

Huff, skjønner at du bekymrer deg med den historien der bak deg, men prøv å tenk på at ikke alle har like mye symptomer og at alt kan være i skjønneste orden for det! I mitt forrige svangerskap hadde jeg lite symptomer, men det gikk veldig bra for det.

Dette med cysten og væsken i buken, hva har de sagt i forhold til det og svangerskapet? Jeg har nemlig en cyste på eggstokken som har vært der gjennom to svangerskap nå, den hadde vokst og jeg må derfor inn og operere i uke 12, fjerne eggstokken. Gruer meg og bekymrer meg for den lille selv om kirurgen sa det skulle gå bra. Han ville ikke risikere at den kunne sprekke i svangerskapet og at det ble væske i buken og mulig prematurfødsel/keisersnitt. Det var den informasjon jeg fikk. Men jeg har hatt to svangerskap med cyste hvor det har gått bra, men nå ville de ikke prøve å la meg hå med denne cysta en gang til.

Jeg er som deg. Kjenner ingenting annet enn litt ømme pupper, og innimellom litt menssmerter. Og litt trøtt da...:) Kommer nok til å gå helt fint:D

Jeg har ikke mange symptomene heller- mye det samme som deg! Og jeg er 10 uker på lørdag. Trøtt, ømme pupper, lett anpusten, og bittelitt kvalm.

prøv så godt du kan å tenke positivt- selv om jeg vet hvor vanskelig det er !

Huff, skjønner at du bekymrer deg med den historien der bak deg, men prøv å tenk på at ikke alle har like mye symptomer og at alt kan være i skjønneste orden for det! I mitt forrige svangerskap hadde jeg lite symptomer, men det gikk veldig bra for det.

Dette med cysten og væsken i buken, hva har de sagt i forhold til det og svangerskapet? Jeg har nemlig en cyste på eggstokken som har vært der gjennom to svangerskap nå, den hadde vokst og jeg må derfor inn og operere i uke 12, fjerne eggstokken. Gruer meg og bekymrer meg for den lille selv om kirurgen sa det skulle gå bra. Han ville ikke risikere at den kunne sprekke i svangerskapet og at det ble væske i buken og mulig prematurfødsel/keisersnitt. Det var den informasjon jeg fikk. Men jeg har hatt to svangerskap med cyste hvor det har gått bra, men nå ville de ikke prøve å la meg hå med denne cysta en gang til.
Hva slags cyste har du da? Jeg har en "vanlig" vanncyste. Har ikke hatt andre varianten enn denne.
Men minstemann hadde jeg en på 12 cm. Denne gjorde de ingenting med men kanskje det kan være grunnen til premature rier i uke 25 og blålys tur til Oslo. For den var nemlig plutselig borte.
De har ikke sagt noe særlig rundt cysten og vesken i buken men kommer til å spørre litt mere neste gang da det begynner å plage med litt.
Den følelsen jeg har nå med at det er tomt i magen hadde jeg også når jeg hadde ma sist. To uker etter ul med bankende hjerte kom den følelsen som kastet på meg og det stemte. Men mulig jeg føler dette nå slik at jeg ikke skal bli alt for skuffet ved neste ul om det ikke er noe bankende hjerte der. Syns det er allllt for lenge å vente i 1,5 uke for å se om det er noe liv i magen.

Hvis du kunne kommet inn på UL nå så ville de nok kunne se utvikling nå etter ei uke, så sant alt er bra, som jeg virkelig håper! Du kan ikke ringe og høre om du kan komme før? Si du er flexibel om noen avbestiller samme dag f.eks? Utfra det du skriver så skjønner jeg veldig godt at du har behov for en avklaring. Hva med privat UL?

Om jeg ikke enda ser hjertelyd så er egentlig det viktigste å se en utvikling slik at jeg kan roe meg litt med det. Ringer legen min nå på morgningen og spør om muligheten for å bli henvist til sykehuset i dag. Må uansett høre etter en 50% sykmelding da energien er forholdsvis lav om dagen.

Da har jeg snakket med legen min og siden jeg også plages litt mere i forhold til den cysten og vesken i buken så skulle hun uansett sende henvisning til ul igjen. Skulle sende den nå og ringe inn kl 09:00 for å se at de har mottatt denne og får satt opp en time så fort som mulig.
Fikk også en 50% sykmelding slik at jeg har det neste uke. Så legger vi en plan etter at jeg har vært på ul.

Da har jeg snakket med legen min og siden jeg også plages litt mere i forhold til den cysten og vesken i buken så skulle hun uansett sende henvisning til ul igjen. Skulle sende den nå og ringe inn kl 09:00 for å se at de har mottatt denne og får satt opp en time så fort som mulig.
Fikk også en 50% sykmelding slik at jeg har det neste uke. Så legger vi en plan etter at jeg har vært på ul.
Håper du får raskt time!

Hva slags cyste har du da? Jeg har en "vanlig" vanncyste. Har ikke hatt andre varianten enn denne.
Men minstemann hadde jeg en på 12 cm. Denne gjorde de ingenting med men kanskje det kan være grunnen til premature rier i uke 25 og blålys tur til Oslo. For den var nemlig plutselig borte.
De har ikke sagt noe særlig rundt cysten og vesken i buken men kommer til å spørre litt mere neste gang da det begynner å plage med litt.
Den følelsen jeg har nå med at det er tomt i magen hadde jeg også når jeg hadde ma sist. To uker etter ul med bankende hjerte kom den følelsen som kastet på meg og det stemte. Men mulig jeg føler dette nå slik at jeg ikke skal bli alt for skuffet ved neste ul om det ikke er noe bankende hjerte der. Syns det er allllt for lenge å vente i 1,5 uke for å se om det er noe liv i magen.

Vanncyster jeg har og. Den første var 10 cm og ble operert bort, den heg har nå var 5 cm, men har vokst til 7 cm og har noe "vev" rundt, så sikkert derfor de vil ta eggstokken. Det var også mitt forslag, jeg orker ikke å få en ny cyste å dra inn å operere hvert år. Kommer mr.3 i mai er vi uansett ferdig med barn (selv om man kan bli gravid med en eggstokk og). Så bra du bestiller time og får sjekket det mer opp, du høres jo mer plaget ut enn meg som ikke kjenner noen ting til cysta. Håper du får se et bankende hjerte og på neste ul!

Back
Topp