føler absolutt ingen glede lenger,bare bekymring..

ninamerete

Flørter med forumet
Ja ja da har jeg fått bevist at blodsukkeret mitt er noe høyt,og at den vesle gutten våres veier ca 4kg 3uker før termin.. Jeg sitter nå med en stor skyldfølelse at dette er min feil,selv om jeg har hatt et normale matvaner,fikk streng bedsjed om å begynne med lavkarbo,for å prøve å stagnere veksten på gutten. Skal inn til kontroll den 27 og håper på litt mere positive svar da,mest sannsynlig blir jeg satt i gang,og jeg håper at jeg kan snakke meg til 1 jan så lenge vi begge er friske. Sliter nå med masse negative tanker og er veldig redd for at jeg ikke kommer til å få den nusselige babyen jeg har drømt om,men et stort feit barn,uff jeg vet d høres fælt ut å skrive sånn,men akkurat nå så er det tankene mine.

Takk for at dere lytter :-)

Du vil nok ikke se på ungen din som et stort feit barn uansett:) de er jo så små. Et kg fra eller til kommer du nok ikke til å se:) og så lenge ungen er frisk så ser jeg på det som bedre at den veier litt mer enn litt lite:) Så ta det med ro. Du kommer til å få en frisk og flott baby <3

Da gutten min ble født veide han 3902 g, altså en litt "stor" baby. Det første jeg utbrøt da jeg så han, da de var i ferd med å legge han på magen min, var: "Åååå, så liten!!!" Det er lett å få sånne tanker som du har, og enda lettere å få dårlig samvittighet for dem, men jeg er sikker på at du ikke kommer til å tenke sånn når han endelig kommer ut :) Noen hundre gram fra eller til tror jeg ikke man ser...

Da jeg fikk min første veida han 4,5 kg og jeg synes ikke han var såå stor. Han var 56 cm lang så kiloene var jo godt spredt utover kroppen. I dag er han normalt slank og det var han et par uker etter fødsel også. De er nusselige om de veien 2,9 eller 4,5- og samme hva er de verdens nydeligste <3 Jeg har også fått beskjed nå om å prøve holde meg til lavkarbo, jeg spiser generelt sunt og har ingen usunne matkick (mine kick er grønnsaker). Er ikke alltid vi selv som kan avgjøre størrelsen på den lille i magen <3 Dette går bra skal du se :)

Først og fremst, klem til deg!
Du skal ikke ha skyldfølelse for hva du har spist. Uansett hjelper det ikke å tenke på det nå, og det spørs vel hvor stor innvirkning det ville hatt om du hadde spist lavkarbo.
Og som de andre sier, noen gram fra eller til har ikke noe å si, de er små uansett. Jeg fikk en gutt på 2654 gram sist gang, hun jeg delte rom med fikk en gutt på godt over 4 kg. Hennes gutt var også liten, selv om vi sammenligna med min pittelille.

Satser på at du får gå noen dager ekstra slik at du kommer deg til januar, men jeg er sikker på at romjulsbarna er like fantastiske som de som venter noen dager ekstra :) Lykke til!

Stor klem til deg :smiley-angelic003
Han kommer til å være nusselig og liten, uansett hvor "stor" han er!! Det er jeg helt sikker på!! :-)
Slapp av og nyd den siste tiden før du får hilse på herligheten ;)

Ei venninne av meg fikk baby på over 4,5 kg og han var kjeeeempe liten da vi besøkte de ca 1 mnd etter. En skikkelig søt og liten tass :) Jeg har også tenkt at det ikke blir noe liten søt baby når de går over 4 kg, men det er jammen bare tull og tøys!

Back
Topp