Følelsen av usikkerhet

Førstegangs gravid

Betatt av forumet
Deg er så ekkelt.. Endelig etter 9 mnd har vi klart å blitt gravide etter ett svangerskap utenfor livmoren. Fra 10-16 dpo har jeg hadd stigende tester og alt virkelig bra ❤️ Lite symtomer men er jo 4+4 bare så kan ikke forvente så alt for mye enda!
Men det er den usikkerheten, om det går bra, om det vokser nok osv… er det flere som føler på den nervøsiteten? Og er det flere som ikke har konstante symtomer?

Ingen symptomer her! Beklager å måtte si det, men med mindre du måler stigning i hcg hos lege(?) så vil du ikke kunne vite noe før en tidlig ultralyd. Og forrige gang var jeg på ultralyd en gang i uke 6 tror jeg, og selv om jeg så hjertet så varte jo bare den «sikkerheten» en dag før man begynner å bekymre seg igjen.

Så man må bare smøre seg med tålmodighet. Jeg husker at det finnes en nettside hvor man kan regne ut sannsynligheten for at det går bra, dag for dag. Jeg kan lage en tråd på den. Der hjalp litt å se at man bikket 80%, 90% og så videre.

Deg er så ekkelt.. Endelig etter 9 mnd har vi klart å blitt gravide etter ett svangerskap utenfor livmoren. Fra 10-16 dpo har jeg hadd stigende tester og alt virkelig bra ❤️ Lite symtomer men er jo 4+4 bare så kan ikke forvente så alt for mye enda!
Men det er den usikkerheten, om det går bra, om det vokser nok osv… er det flere som føler på den nervøsiteten? Og er det flere som ikke har konstante symtomer?
Jeg kjenner på det og redselen for at det ikke går bra. Men det er for at dette var våres eneste forsøk. Går det galt så kan vi ikke prøve igjen. Skjønner hva du mener. Jeg har ligamentsmerter, og stikk/verk i livmor området. Ikke hatt det på graviditet 3 og fire. Men nå er det bare 8mnd siden jeg fødte så jeg lurer på om det kan være derfor.

Jeg kjenner på det og redselen for at det ikke går bra. Men det er for at dette var våres eneste forsøk. Går det galt så kan vi ikke prøve igjen. Skjønner hva du mener. Jeg har ligamentsmerter, og stikk/verk i livmor området. Ikke hatt det på graviditet 3 og fire. Men nå er det bare 8mnd siden jeg fødte så jeg lurer på om det kan være derfor.
Håper det går veien for dere ❤️

Føler det samme! Første gang jeg er gravid etter 2 ivf forsøk. Er konstant bekymret.. Har tidlig ultralyd om 15 dager.. Syns dagene går små innmari sakte om dagen Har nesten ingen symptomer.. Er 5+1 i dag

Jaa.. det går veldig fint om jeg holder meg opptatt med andre ting, men med en gang jeg begynner å gruble, scrolle og Google blir jeg nevrotisk.. Sjansen er jo størst for at det får bra, og så er det noe med å tillate seg å nyte det litt også.. er ikke enkelt detta her

Back
Topp