Følelsen av å måtte på do

Guest
Hei:) Jeg er 23 uker på vei og er til tider veldig stram helt nederst i magen/livmor og dette kan jeg merke når jeg ligger på sofaen.. Merker litt kynnere dersom jeg er aktiv, men er det kynnere når det kommer når jeg er helt i ro??

En annen ting er at jeg føler jeg på tisse hele tiden.. Har sjekket urin og ingen UVI så lurer på hva det kn være..

Mvh Anonym
 
Hei på deg!

Det med kynnere er ikke alltid så enklet å svare enkelt på.........:-)
Kynnere er jo en sammentrekning av den store livmormusklen som for øvrig er en muskel som er helt uten for viljens kontroll - den lever med andre ord helt sitt eget liv.
Det er ganske vanlig, spesielt for flergangsfødende å ha kynnere av og på, både ved aktivitet og ved stillesitting. Så det kan godt være kynnere du kjenner når du ligger på sofaen.
Samtidig er du en plass i svangerskapet hvor livmoren strekker seg og vokser ganske mye, og noen kjenner det som en slags stramhet nederst i magen........ Så det kan det også være.

Ift til at du har hyppig tissetrang, så tenker vi jo alltid å sjekke for urinveisinfeksjon. Dte har du jo allerede gjort, så da kan det bare være livmoren som trykker på blæren.

Hvis du skulle kjenne at disse stramningene skulle øke på eller på noen måte bli regelmessige og vonde, så bør du sjekke det opp.

Masse lykke til videre da :-)

Vennlig hilsen fra jordmor Ragna.
 
Back
Topp