Følelse av nedpress

Søskendrøm2022

Gift med forumet
❤️ Augustlykke 2020 ❤️
September To Remember
Hei jenter,

Jeg er i uke 18, og fikk i går skikkelig følelse av «nedpress» da vi gikk en kort tur til butikken. Det gikk over da jeg la meg ned på sofaen igjen på etterpå. Så skulle jeg på do når vi skulle legge oss, og da følte jeg nedpresset igjen. Var nesten redd jeg skulle tisse ut datteren vår. Da jeg la meg på sengen var livmoren hard som en ball helt nede under der trusekanten vanligvis pleier å være. Generelt mye lavere enn jeg har kjent livmoren de andre dagene, pleier som regel å være oppe ved navlen nå.

Har noen av dere opplevd det samme?

På grunn av konisering og dobbelt livmor er jeg livredd for at jeg skal få livmorhalssvikt, og har hatt flere ekle mareritt om at babyen er på vei ut med en fot eller andre kroppsdeler ut av livmorhalsen, og at jeg må stappe det inn igjen.
 
Har vært myr plager med nedpress og at det strammer seg, som da har vært kynnere hos meg. Var helt normalt, men jeg har ikke dobbel livmor og jeg syns du burde ta en tlf til jordmoren din eller sykehuset ditt for å lufte bekymringen istedenfor å avvente på respons her inne..
 
Enig med hun over. Ring heller jordmor/føden for ofte, enn for lite.
 
Skjønner at du er redd for komplikasjoner. Om dette er noe du normalt ikke opplever er det som sagt over best å ringe jordmor. Håper hun kan gi beroligende svar :Heartred
 
Jeg ville tatt det med jm eller lege, kanskje de kan ta deg inn på sjekk må også følge med videre? Jeg har kjent kynnere, men ikke nedpress enda. Det kan jeg ikke huske å ha hatt før helt på slutten med de andre to.
Skjønner godt at du bekymrer deg med både dobbelt livmor og etter konisering :Heartred
 
Jeg har en del nedpress og har fått beskjed om at det er fremfall av både det ene og det andre etter forrige fødsel. Så her var det ikke noe å bekymre seg for. Hadde det før svangerskapet nå og, men det har blitt litt verre.

I ditt tilfelle ville jeg tatt en telefon til jordmor for å berolige deg, og høre om det er noe som trenger en sjekk ❤️
 
Så bra at du fikk en sjekk. Legen har prøvd å henvise meg til sykehuset for en sjekk. Jeg har vonde kynnere og små blødninger så har fått beskjed om å legge meg ned når jeg merker de. Som er hele tiden. I går strammet magen seg sånn at jeg så hvor babyen lå. Er 21+5 i dag. Så ser for meg at det blir noen lange uker frem over. Har fått beskjed om å ligge de siste 3 ukene. Jeg er blitt sykemeldt 100 til etter påske av legen slik at kroppen skal få prøve å slappe av. Du burde spør legen om de kan skrive det ut for deg og. Er ikke meningen at vi skal bruke fridager til det.
 
Var hos gynekologen nå, og alt så heldigvis veldig bra ut. Hadde lang og lukket livmorhals, så det er i hvert fall beroligende ❤️☺️ Grunnen til at jeg har følt nedpress, er fordi lille har ligget med hodet helt nederst, så det kan ha gitt en følelse av lavt press. Hyppige kynnere sa hun at var vanlig, men skal heldigvis til fastlegen neste uke siden jeg følger opp høyt blodtrykk, så hvis jeg føler meg sengeliggende i påskeferien får jeg høre om jeg kan få en sykemelding ☺️
 
Back
Topp