Følelse av klump i magen

Julismil

Glad i forumet
❤ Juliskattene 2018 ❤
FebbisBebbis2021 ❄️
Hei! Førstegangsgravid og har absolutt ingen erfaringer å sammenligne med. Har de siste ukene hatt en følelse av klump øverst i magen/halsen/brystet, følelsen kommer å går litt, men er her hver dag. Forbinder ofte en sånn klumpfølelse med "dårlig magefølelse", angst eller psykisk relatert. Har gransket både tanker og følelser og har ingenting å ha angst for eller dårlig magefølelse for. Har det veldig bra faktisk! Klumpen gir meg en følelse av at noe dårlig kommer til å skje/som om at noe er galt. Lurer på om det kan ha sammenheng med sure oppstøt, syntes det lindrer litt om jeg får opp luft/gulp. Er det noen som har noen erfaringer de vil dele? Det er ubehagelig og ekkelt å gå med dette. Føler meg så smått tullerusk med disse følelsene... Anyone?! :rolleyes:

Jeg skjønner akkurat hva du mener, og det er bare halsbrann [emoji28] sliter skikkelig med det samme selv. Er i uke 8 nå med nr 3 [emoji4] gå på apoteket, der får du veiledning om hva du kan ta for å roe det ned. Jeg kjøpte noen sånne tygge tabletter i Sverige mot sure oppstøt/halsbrann osv, funker som bare det! Bare vær obs på at gravide ikke kam ta hva som helst av sånn [emoji4][emoji4]

Har det samme selv, føles som all mat ligger og presser i brystet/halsen. Og av og til er det det som gjør at jeg må kaste opp. Fordøyelsen går opp til 40% tregere når man er gravid for at kroppen skal kunne ta opp absolutt alt av næringsstoffer, så det er ikke rart man kan bli litt oppblåst og føle alt presser litt på.

Back
Topp