Følelse av å besvime mens jeg sitter.

Vejo

Forelsket i forumet
❤ Aprilbarna19 ❤
Hei, jeg er førstegangsgravid i uke 26 og jobber fulltid i en jobb som krever at jeg står oppreist i perioder, og må være på møter (sittende). I dag opplevde jeg noe veldig ubehagelig. Hadde stått en liten stund og begynte å føle meg litt svimmel og uvel, så jeg satte meg ned, men da ble det bare verre! Det svartnet for øynene og suste i ørene, jeg kunne høre pulsen min samtidig som jeg var svimmel. Var sikker på at jeg skulle besvime, men det gikk over etter ca 1-2 min. Har opplevd å nesten besvime sittende i et møte tidligere også. Ved siste svangerskapskontroll var blodtrykket 129/68, men tror det er lavere til vanlig for jeg følte meg veldig stressa da det ble tatt.

Er ofte veldig sliten og trøtt, og kan ikke trene lenger fordi jeg får sterke, ubehagelige kynnere bare jeg går en liten oppoverbakke. Kan noe av dette komme av jernmangelanemi? Har ikke fått målt Hb siden uke 12, hadde da 13,5 Kan jeg begynne med jerntilskudd uten å ha fått påvist anemi? Hva brukes som Hb-grense for å anbefalle jern?
 
Back
Topp