Føflekk kreft...

Prinsessea

Forelsket i forumet
Har noen her hatt føflekk kreft? Googlet bilder av det nå,jeg har en slik føflekk de viser på bildene...Fikk pluselig helt noia nå

Jeg har ikke hatt det men råder deg til å dra til legen og få den fjernet. Jeg fikk fjernet en stor føflekk jeg hadde på magen...

Er det ikke sånn at hvis den vokser og/eller forandrer form at man skal bli mistenksom?

Skal ringe legen med en gang de åpner i morgen..Den er brun,men sort inni,,,Er det unormalt?

ORIGINAL: prinsessecarina

Skal ringe legen med en gang de åpner i morgen..Den er brun,men sort inni,,,Er det unormalt?

Jeg har ikke noe greie på det så tør ikke å svare deg på det. Lykke til i morgen ihvertfall. [:)]

ORIGINAL: BambinoLukas

Jeg har ikke noe greie på det så tør ikke å svare deg på det. Lykke til i morgen ihvertfall. [:)]

Takk for det:) Tenkte i 30sek her nå,at jeg snakket med en lege..hehe

Jeg har en sånn en på ryggen...også er den ujevn...fikk beskjed om å fjerne den før jeg ble 18, er nå 22 og har enda ikke fjernet den...kanskje på tide??[8|]

ORIGINAL: Diddij

Jeg har en sånn en på ryggen...også er den ujevn...fikk beskjed om å fjerne den før jeg ble 18, er nå 22 og har enda ikke fjernet den...kanskje på tide??[8|]

Hehe jaaa[:)] prøver å få time i morgen,kan jo gi update på hva han mener...Sånn tilfelle...Håper den er godartet..sitter her med de dødstankene..huff

For all del fjern!

Mamma fjernet en av kosmetiske grunner bare og oppdaget plutselig ondartet kreft.
SÅ fikk hun kroppen sjekket og de fant ondartet kreft i en til...

Noen år senere fjernet bestemoren min og der var det ondartet kreft.

Selv har jeg fjernet sikkert 15-20 stk, men ingenting ennå.
Har en nå som er ekkel som jeg må fjerne.... Håper den er like fin som de andre[&o]

ORIGINAL: Diddij

aner eg en hypokonder her eller er det noe grunn til at du halveis skriver testamentet nå?
Hehe jaaa[:)] prøver å få time i morgen,kan jo gi update på hva han mener...Sånn tilfelle...Håper den er godartet..sitter her med de dødstankene..huff

Jeg har fjernet tre stk på magen. De sprakk og forandret seg da jeg flyttet til Spania.

Nå sitter jeg igjen med tre pittesmå arr som knapt vises. Tok 5 min å fjerne en. Null problem[:)]

Det skader jo ikke å sjekke da [;)]. Er heller ingen stor operasjon å fjerne den hvis legen mener det er nødvendig. De har ganske lav terskel for å fjerne de, og uansett fjerner de hvis du ber om det... Men du burde sjekke hele kroppen når du først får time...

Dersom føflekken er under 1/2 cm i diameter, er det liten sjanse for at det er noe fare...

Men symptomene er jo ulike farger, ujevne kanter, ru/ugjevn overflate, føflekk som blør, vokser/endrer seg og ofte (men ikke alltid) mer enn 0,5 cm i diameter. Så jeg ville absolutt sjekket det[;)]

Da jeg begynte å studere til sykepleier, var noe av det første vi fikk beskjed om at vi ikke måtte bli redde, for vi kom til å tro vi hadde alle verdens fryktelige sykdommer etterhvert som vi lærte om dem og symptomene[:D][:D][:D] Det er helt naturlig å "finne symptomer" hos seg selv hvis en leter[8|] - og noe av det samme blir det nå som vi har internett og alle kan finne ut alt om sykdommer og symptomer selv...

Back
Topp