Fødtselstegn

Fru.T.

Betatt av forumet
Marshmallows2021
Hei, tenkte de som har født, kan skrive ned tegnene de fikk 1-2 dager før fødtsel her. Om alt startet med trøtthet, vannavgang,slimprop, diare, oppkast eller med rier..evt. andre tegn dere hadde..you name it..

Så vi som ikke har født enda har noe å se frem til og har sammenligne med..

Høres rart ut, men med første fikk jeg ut av det blå en helt enorm trang til å dusje og shave legger. Jeg hadde tilbragt de siste 4 dagene i senga med corona, og er egentlig ikke en veldig forfengelig type, men den trangen til å være "ren" var så sterk, selv om jeg egentlig var fysisk for utmattet til å dusje. 1 time senere gikk vannet.

Med nr 2 badet jeg i svømmebasseng. Plutselig får jeg en sånn følelse av at jeg MÅ opp av vannet. Ikke en vanlig, nå er jeg ferdig følelse, men en akutt få meg ut. Gikk i dusjen og vannet gikk når jeg var ferdig å dusje, så ca 15 min etter denne akutte følelsen.

Så min erfaring er i hvertfall at kroppen vet på forhånd når noe starter, så en trang til å gjøre noen, som ikke er typisk deg, kan være ett tegn på at fødsel er rett rundt hjørnet.

Lurer utrolig på om jeg får en lignende opplevelse denne gangen :)

Høres rart ut, men med første fikk jeg ut av det blå en helt enorm trang til å dusje og shave legger. Jeg hadde tilbragt de siste 4 dagene i senga med corona, og er egentlig ikke en veldig forfengelig type, men den trangen til å være "ren" var så sterk, selv om jeg egentlig var fysisk for utmattet til å dusje. 1 time senere gikk vannet.

Med nr 2 badet jeg i svømmebasseng. Plutselig får jeg en sånn følelse av at jeg MÅ opp av vannet. Ikke en vanlig, nå er jeg ferdig følelse, men en akutt få meg ut. Gikk i dusjen og vannet gikk når jeg var ferdig å dusje, så ca 15 min etter denne akutte følelsen.

Så min erfaring er i hvertfall at kroppen vet på forhånd når noe starter, så en trang til å gjøre noen, som ikke er typisk deg, kan være ett tegn på at fødsel er rett rundt hjørnet.

Lurer utrolig på om jeg får en lignende opplevelse denne gangen :)
Oh..du har litt annerledes opplevelse..blir spennende om det gjentar seg med den siste også

Mine har alltid startet med murringer..og trøtthet..standards spent på den 3. nå om det blir noe annerledes forvarsel..

Jeg fødte nå, for tredje gang 28.09, i uke 36+5/6, ingen problemer eller noen ting, bare utålmodig type. Jeg rakk ikke engang starte på permisjonen min, og syklet til jobb (bare oppoverbakke, men elsykkel da), var på jobb, dansa til Rihanna med ungene om morgenen - alt dagen før. Var hos jordmor to dager før, vi diskuterte at det nok ikke ville bli noe overtid denne gangen heller, at baby lå veldig langt ned, at jeg følte meg liksom ferdig og klar, livmor var sår når hun klemte på den. På jobb kunne jeg nesten ikke brydd meg mindre om det som foregikk, enda jeg elsker jobb og folk på jobb og er veldig engasjert og oppkoblet vanligvis. Nå var alt kjedelig, uinteressant, umotiverende og jeg var veldig frakoblet. Var ting i kroppen og hadde hatt litt mer og kraftigere kynnere den siste uka, og jeg hadde reagert litt på at jeg hadde hatt en del avføring. Men. Jeg var klar for tre dager til med jobb. Så bare gikk vannet, helt fredelig, mens jeg satt på kjøkkengulvet foran mine to barn om morgenen før barnehage og jobb. Så da var det igang. Riene lot vente på seg, de kom 14,5 time senere. Jeg måtte ligge på observasjon med intravenøs antibiotika og vente pga prematur vannavgang (med to dager...) og fikk ikke føde i badekar. Det var det verste. Men ja, lite direkte tegn, men jeg "visste det" liksom likevel, og kroppen visste og hadde begynt å skru av verden.

Tegnblødning fikk jeg idag. Startet med brunlig utflod..nå litt blodig urin og rødlig slim. Kanskje riene kommer også etterhvert. Spent..kjenner litt smått murring av og til..men veldig lite altså.

Back
Topp