Fødte før termin

Gratulerer så mye! Hvordan er det å føde så lenge før? Må du være lenge på sykehuset? Blir trolig satt i gang uke 36, så lurer litt på hvor lenge vi må bli når barnet blir kalt fir prematur..

Sniker. Jeg fødte i uke 36 og lå på barsel i fem dager. Han var veldig sugesvak, måtte mates hvert 3. time med kopp døgnet rundt, hadde litt problemer med sukkerreguleringen og varmereguleringen. Vi var tilbake dag 6 for gulsottkontroll og reinnlagt nyfødtintensiven dag 7 for lysbehandling.

Sniker. Jeg fødte i uke 36 og lå på barsel i fem dager. Han var veldig sugesvak, måtte mates hvert 3. time med kopp døgnet rundt, hadde litt problemer med sukkerreguleringen og varmereguleringen. Vi var tilbake dag 6 for gulsottkontroll og reinnlagt nyfødtintensiven dag 7 for lysbehandling.
Takk for info! Min første måtte i lys selv on han er født på termin. Da sa de at søsken hadde noe høyere sannsyn for også måtte ligge i lys! Krysser fingrene for at baby holder seg inne litt til:)

Vi har hatt litt samme, han hadde litt for lavt blodsukker så første natt lå han på intensiven. Mates hver 3. time, først kopp, nå flaske. Har fått ammet litt, men ikke mye. Gulsott målingene har vært ok foreløpig og vi har tilbud om å reise hjem i dag og få «avansert hjemmesykehus» dvs at om han trenger lysbehandling så får vi hjelp til å gjøre det hjemme.

Vi har hatt litt samme, han hadde litt for lavt blodsukker så første natt lå han på intensiven. Mates hver 3. time, først kopp, nå flaske. Har fått ammet litt, men ikke mye. Gulsott målingene har vært ok foreløpig og vi har tilbud om å reise hjem i dag og få «avansert hjemmesykehus» dvs at om han trenger lysbehandling så får vi hjelp til å gjøre det hjemme.
Sniker, anbefaler hjemmesykehus. Jeg fødte 36+0 i fjor sommer og vi ble en uke på sykehuset, og etterpå hadde vi en uke hjemmesykehus. Vi fikk kjempegod oppfølging, og det var utrolig godt å komme hjem. Vi måtte ha sonde for hun var for svak for å suge i starten, og lysbehandling. Men ellers frisk og fin, men hun var liten for alderen.

Sniker, anbefaler hjemmesykehus. Jeg fødte 36+0 i fjor sommer og vi ble en uke på sykehuset, og etterpå hadde vi en uke hjemmesykehus. Vi fikk kjempegod oppfølging, og det var utrolig godt å komme hjem. Vi måtte ha sonde for hun var for svak for å suge i starten, og lysbehandling. Men ellers frisk og fin, men hun var liten for alderen.
Takk, det er greit å vite at det fungerer fint! Tror du det er for tidlig å reise hjem dag 3?

Takk, det er greit å vite at det fungerer fint! Tror du det er for tidlig å reise hjem dag 3?
Vi fikk ikke reise tidligere pga av komplikasjoner hos meg, og fordi vi måtte ha opplæring med sonden. Vi var overklare når vi fikk reise (var innlagt en stund i forkant også).
Sykehuset har jo tatt den faglige vurderingen, så jeg tenker at det viktigste er om du føler deg klar, så følg magefølelsen. :happy: I tillegg har en jo mulighet til å ringe rett til avdeling døgnet rundt og veien er kort om en må/vil tilbake igjen. Så det er jo en ekstra trygghet:happy:

Gratulerer så masse med den nydelige skatten! ❤️

Anbefaler hjemmesykehus :)

Min er født uke 27, men dro hjem 34+4 med sonde og hjelp derifra. Veldig betryggende og deilig! Ammingen gikk som en lek når jeg fikk ro over meg i eget hjem også.

Gratulerer!! :love017

Gratulerer med lille :Heartblue Legg gjerne inn fødselshistorie inn under fødetråden også:love7

Back
Topp