Fødte 8.10

Mammatetresnart

Glad i forumet
Heisann.
Fødte 8.10. Fin og velskapt gutt på 4525 og 53 lang. Pga kort tungebånd , så sleit jeg med amming . Fikk så brystbetennelse..
Nå vil han ikke amme på den puppen.. men pumper meg..
Hva er normal mengde å pumpe ut ? Får ut mellom 10 og 30 ml hver gang.. er så redd for å miste melka..
X fingre for at han tar puppen snart.

Vedlegg

• 1476533431694.jpg
    1476533431694.jpg
    91,4 KB · Visninger: 154
Gratulerer så masse med gutten ❤️ jeg husker ikke fra de andre hvor mye jeg klarte å pumpe ut, denne gangen har jeg ikke prøvd enda - håper han snart vil spise av puppen igjen :)

Gratulerer så masse med gutten! :D❤️
Jeg tror ikke det er noen fasit på hvor mye melk det er normalt å pumpe ut, da noen får ut mye og andre lite/ingen ting. Inne på ammehjelpen.no er det mye god informasjon, og du kan kontakte en ammeveileder som kan hjelpe deg! :)

Jeg fødte også 8.10. Men gutten vår var liten, og må sonde. Dermed vet vi hvor mye han skal ha. Nå skal han ha 55ml til hvert måltid. Jeg ammer han først, så sonder han resten, deretter pumper jeg. Får som regel alt fra 30-100ml i hver pupp.
100 er vell å merke kun på morningen, da har jeg ikke ammet på natta, + det er den jeg har mest i.
Men nå vet ikke jeg om det er 55 som er normalen, eller om vårs trenger mer, siden han er så liten.

Gratulerer så masse! Kjedelig når ammingen ikke går som man vil fra første stund (selv opplevd det x2). Det ordner seg! Du er flink. Kos dere me masse babykos!

Gratulerer med lillegutt :D
Jeg husker ikke fra førsten hvor mye melk det var snakk om per måltid, så jeg kan ikke hjelpe deg der. Men om du pumper jevnlig (og gjerne oftere om du vil øke produksjonen) så skal du jo ikke miste melken :)
Håper det ordner seg ❤️

Gratulere så mye :)

Gratulerer så masse med gutten!:Heartblue

Vi fikk også en sønn den 12.10, og i dag har jeg pumpet meg for første gang fordi guttungen ikke ville ta begge brystene. Da fikk jeg ut 60ml...Hva gjør du med melken etterpå? Er helt newbie selv jeg nå:p

Heisann.
Fødte 8.10. Fin og velskapt gutt på 4525 og 53 lang. Pga kort tungebånd , så sleit jeg med amming . Fikk så brystbetennelse..
Nå vil han ikke amme på den puppen.. men pumper meg..
Hva er normal mengde å pumpe ut ? Får ut mellom 10 og 30 ml hver gang.. er så redd for å miste melka..
X fingre for at han tar puppen snart.

30 ml høres bra ut....jeg får ut 40 ml! Men pumper ikke ofte!

Gratulerer så masse med gutten!:Heartblue

Vi fikk også en sønn den 12.10, og i dag har jeg pumpet meg for første gang fordi guttungen ikke ville ta begge brystene. Da fikk jeg ut 60ml...Hva gjør du med melken etterpå? Er helt newbie selv jeg nå:p
Jeg tar vare på melken og gir han den når han skal ha mat

Back
Topp