Født med hjertefeil.

Niine

Glad i forumet
Heisann alle sammen.

Tulla mi ble født 17. mars ved planlagt keisersnitt på grunn av seteleie. Hu viste seg å være ca 1 kilo tyngre enn antatt med sine 4500 gram. Ca 55 cm lang. Stor lita tulle. Ikke veldig mange timene etter fødselen skulle jordmor rutinemessig sjekke O2metningen. Etter å ha testa 3 forskjellige apparater måtte lege tilkalles. Metninga lå under 80 %. Et par timer etterpå hadde de gjort en ultralyd av hjertet, og de konstanterte flere hjertefeil. Jeg, pappa og tulla ble sendt til Rikshospitalet på kvelden. Der ble vi tatt veldig godt vare på, og vi fikk gode nyheter. Jenta vår må ha en åpen hjerteoperasjon i løpet av første leveår, men de kan gjøre noe med det, slik at hu får et godt liv likevel.

Jeg er veldig glad for at jeg lever i Norge med et velutviklet sosialt helsetilbud og i våre dager hvor teknikken er blitt så mye bedre.

En lettet hilsen fra Lillian.

Gratulerer med jenten! Som du sier selv så går dette kjempe fint, - og legene vet hva de gjør! Men kan ikke vært en kjek beskjed å få..

Masse lykke til [:D]

hei du... jenta mi ble født 12mars å har også hjertefeil,så vet åssen du har det... utrolig trist men som du sier bra vi bor i norge å riksen er det beste stedet :)

Back
Topp