Født i vann før?

Ruska

Flørter med forumet
Har du hatt en fødsel i vann før? Eller brukt badekar som smertelindring i løpet av fødselen?

Hva er din erfaring?

Hvis du brukte badekar som smertelindring, hva var positivt/negativt?

Jeg har veldig lyst til å føde i vann, og har litt nerver for at det ikke skal gå i orden. Jeg vet ikke hvorfor, men ser for meg at jeg bedre klarer å samarbeide med kroppen min om jeg får være i vann.
Så da er det litt artig å høre om andres erfaringer rundt dette :)

Dette har jeg også tenkt mye på! Tror jeg vil skrive det opp som eventuell smertelindring :-) Kjenner det jo at når bekkenet og kynnerne tar på, så er badekaret noe jeg lengter veldig etter :-) Vet ikke om jeg vil klare og føde i badekar, da ser jeg for meg at det å ligge/sitte støtt i en seng der noen kan hjelpe med å holde imot beina for å presse er god hjelp. Har hørt at noen ikke får til dette "hjelpemidlet" i badekar, da man "flyter" litt mer rundt. :-)

Min jente Nr 3 er født i vann, og jeg vil si det er den beste fødselen jeg har hatt. Utrolig god smertelindring var det også for meg da riene kom og min mann hadde litt hardt trykk på vannet som han holdt over korsryggen min . Jeg slappet veldig godt av. Og for meg var vannet på en måte god smøring under pressingen. Jeg skulle gjerne født i vann denne gangen også, men får ikke lov siden jeg venter tvillinger. Men som sagt jeg anbefaler veldig som smertelindring og til å føde i!

oktober23 skrev:
Dette har jeg også tenkt mye på! Tror jeg vil skrive det opp som eventuell smertelindring :-) Kjenner det jo at når bekkenet og kynnerne tar på, så er badekaret noe jeg lengter veldig etter :-) Vet ikke om jeg vil klare og føde i badekar, da ser jeg for meg at det å ligge/sitte støtt i en seng der noen kan hjelpe med å holde imot beina for å presse er god hjelp. Har hørt at noen ikke får til dette "hjelpemidlet" i badekar, da man "flyter" litt mer rundt. :-)

Ja, akkurat det jeg har tenkt også; jeg lengter jo etter vann når jeg har vondt :) Nå har ikke vi badekar, men det er ofte jeg har lyst til å tette igjen sluket i dusjen og lage meg et, haha ;-)

Og det med å få hjelp til og støttes opp, er nettopp noe jeg ser for meg at folk bare kan drite i, hehe xP Jeg vil gjerne være i fred og få jobbe med meg selv når jeg har vondt, og ser for meg at jeg kan få det "privatlivet" jeg trenger i badekar :)

SpireNr4og5 skrev:
Min jente Nr 3 er født i vann, og jeg vil si det er den beste fødselen jeg har hatt. Utrolig god smertelindring var det også for meg da riene kom og min mann hadde litt hardt trykk på vannet som han holdt over korsryggen min . Jeg slappet veldig godt av. Og for meg var vannet på en måte god smøring under pressingen. Jeg skulle gjerne født i vann denne gangen også, men får ikke lov siden jeg venter tvillinger. Men som sagt jeg anbefaler veldig som smertelindring og til å føde i!

Det høres lovende ut, hehe! :)
Har jo hørt om de som syntes smerten blir verre av å ligge i badekar, og jeg vet jo ikke hvordan jeg vil reagere når det først setter i gang. Men av det jeg ser for meg, så er det noe som kan fungere for meg :) Det eneste jeg har å sammenligne med er h******ssmerter når tanta er på besøk, og da er godt og varmt vann en himmelsk redning <3

Synd du ikke får føde i vann når du hadde sa god opplevelse sist da. Men så spennende ,ed tvillinger! :) Masse lykke til videre ^^

Har tenkt jeg skal spørre om det denne gangen, men regner med jeg må være konstant på ctgregistrering og da blir det sikkert vanskelig.

Knøttebærer skrev:
Har tenkt jeg skal spørre om det denne gangen, men regner med jeg må være konstant på ctgregistrering og da blir det sikkert vanskelig.

Håper for din del at du kan få lov til det da :)
Noen spesiell grunn til at du regner med å være på konstant ctg-reg?

Ruska skrev:

Knøttebærer skrev:

Ja. Forrigemann måtte taes med hastesnitt 12 timer ut i fødsel. Fosterlydsfall som var årsaken, men det gikk jo bra med han heldigvis:)

Knøttebærer skrev:

Ruska skrev:

Knøttebærer skrev:

Ja. Forrigemann måtte taes med hastesnitt 12 timer ut i fødsel. Fosterlydsfall som var årsaken, men det gikk jo bra med han heldigvis:)

Åja, såpass.. :/ Godt alt gikk bra da - det gjør jo stort sett det! :)
Krysser fingrene for at det går bedre denne gangen! :)

jeg ble kjempe skuffa sist, hadde sååå lyst til å føde i badekar men fikk ikke lov pga prematur vannavgang :( og det sto det fine badekare på rommet der jeg fødte og lyste mot meg mens jeg satt på en liten krakk i dusjen og surmula

shorty86 skrev:
jeg ble kjempe skuffa sist, hadde sååå lyst til å føde i badekar men fikk ikke lov pga prematur vannavgang :( og det sto det fine badekare på rommet der jeg fødte og lyste mot meg mens jeg satt på en liten krakk i dusjen og surmula

Ååå, den er sur! : P Da hadde jeg nok surmult greit selv x)

Jeg tenker å føde i vann denne gangen.. med førstemann lå jeg i vann til jeg hadde 8-9 cm åpning... men smertene tok litt åverhånd, så jeg spurte om lystgass.. det skulle jeg selfølgelig få, men da måtte jeg jo opp av badekaret! :)

Men denne gangen skal jeg klare det :) Jordmor er jo også forbredt på det denne gangen.. :)

ingumiu skrev:
Jeg tenker å føde i vann denne gangen.. med førstemann lå jeg i vann til jeg hadde 8-9 cm åpning... men smertene tok litt åverhånd, så jeg spurte om lystgass.. det skulle jeg selfølgelig få, men da måtte jeg jo opp av badekaret! :)

Men denne gangen skal jeg klare det :) Jordmor er jo også forbredt på det denne gangen.. :)

Forståelig at man kan trenge litt hjelp av lystgassen ;)

Håper alt går som du ønsker da! :) Lover i hvertfall bra at du vil i vann igjen :P Tror ikke jeg har hørt om èn eneste som har født i vann og ikke ville gjort det igjen :)

Back
Topp