Født/føde på Drammen sykehus?

Des

Andre møte med forumet
Hei er veldig usikker på hvor jeg vill føde, fødte mitt første barn på A-hus og var veldig fornøyd med det. Men siden den gang har vi flyttet, og denne gangen må jeg velge mellom Drammen eller Bærum sykehus. Noen som har en menig om disse sykehusene?
 
Jeg fødte på Drammen sist, og skal det denne gangen også :) Storfornøyd med de :)
 
Var du fornøyd med barsel og jordmødre og service og alt? Åssen var det når det gjalt for far å sove over?
 
Jeg ønsket ikke å føde på Bærum sykehus. Pga tidligere prematur fødsel og opphold på nyfødt intensiv ønsket jeg et sykehus med nyfødt intensiv avdeling. Bærum sykehus er nok helt greit om alt går bra, men om det ikke gjør det er det betryggende å vite at kompetansen er "på huset". I tillegg ønsker jeg kun å forholde meg til et sykehus og dersom neste også blir prematur må man likevel dra til Drammen (eller eventuelt annet sykehus om Drammen ikke har kapasitet). Jeg søkte tidlig plass på ABC da jeg har veldig lyst til å føde der, og eventuell prematur fødsel da ble på Ullevål, men regnet ikke med å få plass, så fikk legen til å søke meg til Drammen. Og så fikk jeg plass begge steder :-) Men blir ABC på meg, det jeg frykter nå er ny prematur fødsel og ikke ledig kapasitet på Ullevål, men det kan nok skje på Drammen også.
 


Des skrev:
Var du fornøyd med barsel og jordmødre og service og alt? Åssen var det når det gjalt for far å sove over?


Var veldig fornøyd med jordmødre, barsel, service +++ Følte meg veldig trygg der :)
Barnefar kan overnatte, så det går ann å skaffe dobbeltrom/ekstraseng til han ;) Men hvor lenge er jeg litt usikker på da... :)

Flott og stort stellerom på barsel, små avskjermede ammekroker der også i samme rommet hvis jeg ikke husker feil :) Jeg var på barsel de to siste dagene jeg var der etter fødsel, var på nyfødt intensiv i starten pga litt pusteproblemer hos mini :)
 
Oki. Tusen takk for et betryggende svar. Når har du termin?
 
Fødte på Drammen sist, har satt meg opp på Ringerike denne gang. Hadde egentlig det sist og, men pga at jeg måtte settes i gang pga vekstavvik måtte jeg overflyttes til drammen. Jeg var borti stort sett hyggelige folk, de er veldig flinke. Noen av barnepleierne kunne jeg styre meg for og et par jordmødre har jeg ikke sansen for der nede. Men hun som var med meg under fødsel var fantastisk. Far kan overnatte en til to netter i familierom, men er ikke sikkert det er ledig samme kvelden, det var det ikke hos oss, så han fikk ikke overnatte før etter to døgn. Vi lå en uke på barsel siden vesla vår slet med å spise. Jeg håper å få føde på Ringerike for der har de enerom, på drammen må man dele og det syns jeg var litt slit husker jeg. Skjer det noe underveis i svangerskapet kommer jeg til å ombestemme meg å gå for Drammen i stedet, men foreløpig holder jeg meg på Ringerike.
 


Des skrev:
Oki. Tusen takk for et betryggende svar. Når har du termin?


11.august har jeg termin foreløpig :)
Men kommer til å bli keisersnitt 2-3 uker før pga diabetesen min som ikke er helt velregulert... Så i slutten av juli muligens :)
Kanskje vi sees der når den tid kommer ;D
 
Back
Topp