Fødslesforberedende trening???

BabyMama

Glad i forumet
Er det noen av dere som driver med bekken-og livmorstyrkende trening flere ganger for dag? Det leste jeg nettopp i en bok at man burde gjøre, men da jeg prøvde øvelsene var de både ubehagelige og vonde. Hvor viktig er dette egentlig???  

ORIGINAL: BabyMama

Er det noen av dere som driver med bekken-og livmorstyrkende trening flere ganger for dag? Det leste jeg nettopp i en bok at man burde gjøre, men da jeg prøvde øvelsene var de både ubehagelige og vonde. Hvor viktig er dette egentlig???  

Ingen som har den fjerneste ide engang???

har ikke hørt om annet enn pusteøvelser jeg[8|]

ORIGINAL: katrine35+

har ikke hørt om annet enn pusteøvelser jeg[8|]

Åh det var godt å høre... Fikk inntrykk av at dette var noe alle visst og gjennomførte, men du har jo barn fra før og har greid deg uten sånn trening. Da er det kanskje håp for meg også da!

Hehehe... jeg har ikke svart deg, fordi jeg overhode ikke skjønte hva du prata på...
Det kan vel ikke være knipeøvelser? Det er det eneste jeg har hørt om.

ORIGINAL: carina82

Hehehe... jeg har ikke svart deg, fordi jeg overhode ikke skjønte hva du prata på...
Det kan vel ikke være knipeøvelser? Det er det eneste jeg har hørt om.

Joda, noe a la halvveis sit-ups og knipeøvelser om hverandre... Dette skal gjøres 4 x 10 to ganger daglig de siste ukene før fødselen. Oæææ, sikkert alt for seint for min del nå, og livmora mi er sikker på nivå med en fiskepudding!!! 

Næææ....aldri hørt om...spurte jm en gang om det var noenman kunne gjøre for å forberede seg liksom...å eneste hun nevnte va knipeøvelser....synes de er nok vannskelig å huske om jeg ikke skulle trent masse også...

Jeg er på fysiotrening to ganger i uka, og da gjør vi noen
forskjellige øvelser... De viktigste er bekkenbunnøvelsene
sier hun - eller det noen kaller knipeøvelser sikkert... høres
likt ut[8|]

Men det er ikke slik at en må gjøre dem så mange ganger om dagen
nei.. det tror ikke jeg.. Men greit å øve litt på dette med bekkenbunn,
både for å unngå inkontinens, og for å trene opp livmora til under og
etter fødsel.

Ellers så er øvelsene vi gjør, mest for å trene opp de muskelene vi kommer
til å få bruk for under fødsel.. Men de er ikke vonde altså...

Back
Topp