Fødselstegn?

Solsikke-frø

Betatt av forumet
Oktoberfruene 2018
Begynner det å skje noe?Har du fått noen tegn på at noe er på gang? Jeg spør fordi her skjer det ingenting,men da kan jeg heller glede meg på deres vegne [emoji23]

Begynner det å skje noe?Har du fått noen tegn på at noe er på gang? Jeg spør fordi her skjer det ingenting,men da kan jeg heller glede meg på deres vegne [emoji23]

Ingenting her heller [emoji85] Ikke tegn til nedpress engang. Termin på søndag! Får henge meg på glede-meg-på-andres-vegne-toget [emoji28][emoji577]

Stille her også :-) håper det skjer noe snart, men har ikke termin før om 11 dager så kan fortsatt ta lang tid før noe skjer

Jeg har:
Masse kynnere
Slimproppen gått (tror jeg)
Hyppige doturer, litt løs mage
Fikk noen dager med mer energi
Mye nedpress
Magen sank
Tynn utflod
Økt apetitt
Maserier
Aktiv baby

Mye av dette har jeg hatt i over en måned, andre bare de siste dagene. Begynner å bli lei masse tegn og ingen baby! Det verste er å gå å tenke at nå skjer det snart uten att det skjer noe. Er 39+2 så uansett ikke lenge igjen, men er så lei!

Jeg vet det sikkert er litt demotiverende å ikke finne noe tegn og høre alle andre som finner.

Kan kanskje trøste deg med at jeg hadde absolutt ingen tegn på noe fødsel var på gang før jeg plusselig sto på badet med fostervann utover hele gulvet. Så det trenger ikke være noen tegn på forhånd;)

Lykke till damer:happy:

Jeg heier på dere!

Last edited:
Lite tegn her og. Termin på lørdag. Så klar for å møte lillegutt. Hatt en del kynner.. Føler mer press og sårt i symfusen. Tror slimproppen gikk for 2/3 uker siden men betyr ikke noe her hvertfall. Ellers ingen tegn.. Noen. Mener magen har sunket litt men føler ikke det selv..

Forrige gang (første) hadde jeg ingen tegn. Vannet bare gikk. Hadde kynnere jevnlig gjennom hele svangerskapet, men ikke noe mer.

Denne gang har jeg hatt kynnere, slimproppen gikk for nesten to uker siden, maaaasse nedpress, stikking, smerter og generelt ubehag når jeg går, åpning på 2-3 cm (hatt i nesten 2 uker), sliten og lavt energinivå... 2 dager til termin.

Neiiiida, absolutt ingenting her heller! Tre dager til termin med nummer to. Sa til mannen i går kveld at jeg kan virkelig ikke se for meg at fødselen noen gang kommer til å starte av seg selv :p

Jeg hadde ingen store tegn annet enn litt mer bekkensmerter før vannet gikk i natt. Nå sitter jeg på sykehuset og venter på sjekk. Lykke til, snart er vi alle i mål. [emoji177][emoji177]
Så spennende, masse lykke til:Heartred:Heartred

Er vel ikke noen tegn som er en sikker indikasjon på at fødselen er rett rundt hjørnet. Alle "tegn" kan jo starte uker i forveien. Jeg ble derimot løs i magen dagen før ting begynte å skje med førstemann. Sliproppen gikk et par dager før.
Nedpress hadde jeg aldri.

Nå har det heller ikke skjedd stort enda. Det jobber mye der nede da, med vonde kynnere, menssmerter osv. Går litt hyppigere på do, men ikke løs i magen. Har mye og tynn utflod, men vet ikke om det er et "tegn".
Termin i dag!

Jeg hadde ingen store tegn annet enn litt mer bekkensmerter før vannet gikk i natt. Nå sitter jeg på sykehuset og venter på sjekk. Lykke til, snart er vi alle i mål. [emoji177][emoji177]
Masse lykke til!

Har fått en del mensmurringer siste uka som øker i styrke litt for hver dag, men ellers ingen «tegn». Hatt tynn utflod i noen uker. 39+6 idag og termin til fredag, førstegangs :)
Føles som jeg er en av de hvor det bare starter uten noe særlig forvarsel igrunn.

Såå mange tegn på at det skulle tilsi at det skjer noe snart, jordmødrene jeg har vært hos er så sikre på at jeg ikke kommer til å gå til termin, er 38+6 i dag. Men jeg tror dette er et stabeist av en frøken som sitter godt på rumpa inni magen og danser rundt og koser seg så lenge hun kan. Ganske frustrerende! Hadde vært supert å visst når og hvordan ting vil skje :rolleyes:

Hadde tegningsblødning for 11 dager siden, slimproppen gikk fredag, og menssmerter i et par uker. Men fremdeles INGEN tegn til at fødsel skjer med det første:banghead: 3 dager over termin i dag, så nå kan godt frøkna komme!

Det er helt klart mere «tegn» nå enn med førstemann. Da var det bare mye kynnere og ble satt igang 7 dager over. Dennegangen har jeg MYE kynnere, «skarp» stilkking i underlivet, hatt murring i ryggen de siste dagene og tror jeg har opplevd maserier for noe mer enn kynnere var det nok.

Har ikke sett noe til slimproppen eller annet som kan være tegn ved do besøk, men uansett tegn så er vi for hver dag som går en dag nærmere en fødsel:D Selv blir jeg skuffet hver natt for at det ikke starter noe :o 39+6

Hadde tegningsblødning for 11 dager siden, slimproppen gikk fredag, og menssmerter i et par uker. Men fremdeles INGEN tegn til at fødsel skjer med det første:banghead: 3 dager over termin i dag, så nå kan godt frøkna komme!

Det er en påkjenning å gå over. Masse lykke til :D ho er nok her snart :D

Jeg har en del tegn som jeg har hatt de siste ukene (siden 36, er 38+6 i dag)
- Maserier (hvis jeg forstår de riktig og det er kynnere +murringer)
- Generelt kynnere (har hatt lenge)
- Generelt mensenmurringer
- Nedpress (mye mer de siste dagene)
- Noe slim, men ikke mye
- løs mage
- Hodet er festet og ligger godt nede i bekkenet i følge JM, magen har sunket (ca. uke 36)

Dette er jo typiske ting som kan være tegn på at fødselen "nærmer seg", men jeg føler ikke at det faktisk betyr at hun kommer med det første eller før termin. Tror kroppen tar seg god tid til forberedelsene og ikke har hastverk med å komme i gang med fødselen, selv om jeg gjerne vil møte jenta så fort som mulig. Jeg er jo 11 dager unna termin og førstegangs så jeg prøver å ikke bli for utålmodig helt enda :)

Nei.... Er i uke 40, og føles ut som babyen aldri kommer til å komme ut :confused::p

Back
Topp