fødselstavle seteleie

Ponnylaman

Andre møte med forumet
Jag undrar helt enkelt hur ni gjort när ni gjort/köpt fødelsestavla/poster (osv) när barnet är fött i seteleie..?

De måler ju kun hode-sete. Skriver ni då de målen, eller gjetter ni och lägger på ca +15cm?

Känner det är skikkelig i-lands problem detta.:p

Jeg har født i seteleie, og da tok de sånn ca. De strakk ut ene foten litt (men ikke helt) også la de til noen centimeter ☺️

Jag undrar helt enkelt hur ni gjort när ni gjort/köpt fødelsestavla/poster (osv) när barnet är fött i seteleie..?

De måler ju kun hode-sete. Skriver ni då de målen, eller gjetter ni och lägger på ca +15cm?

Känner det är skikkelig i-lands problem detta.:p
Brumlebarn selger kjempefine fødselsplakater med seteleie. Hvis du vil ha "vanlig" fødselsplakat så ser det ut som at fødselsplakat.no kan regne ut gjennomsnitt for deg ut fra babyens hode-sete-mål (se kommentarfeltet: https://m.facebook.com/fodselsplakt.no/posts/649153552109148) :)

Jag ska alltså inte ha ett förtryckt beställt poster, utan jag har en väninna som ska göra ett åt mig.

Jag undrade mest hur ni gjort med målene på längd alltså. Jag funderar på att be henne skriva "Längd: H-S 34 cm", eller så får hon skriva "Längd: 51 cm" som jordmor estimerade till.

Jag ska alltså inte ha ett förtryckt beställt poster, utan jag har en väninna som ska göra ett åt mig.

Jag undrade mest hur ni gjort med målene på längd alltså. Jag funderar på att be henne skriva "Längd: H-S 34 cm", eller så får hon skriva "Längd: 51 cm" som jordmor estimerade till.

jeg har fra brumlebarn og da skrev jeg bare inn mål fra hode til sete også regnet de ut lengden på bena. På plakaten står det mål fra hode til sete

Måler de ikke hele babyen etter setefødsel?

Måler de ikke hele babyen etter setefødsel?

Nei. Man strekker ikke ut beina på dem med en gang. For de ligger jo brettet oppover og det er rett og slett ikke greit å tvinge det ut for å måle lengden den dagen de er født. Det måles lengde normalt senere, men ikke ved fødsel. Foten er ikke i den vinkelen

Nei. Man strekker ikke ut beina på dem med en gang. For de ligger jo brettet oppover og det er rett og slett ikke greit å tvinge det ut for å måle lengden den dagen de er født. Det måles lengde normalt senere, men ikke ved fødsel. Foten er ikke i den vinkelen
Da lærte man noe nytt i dag også :)

Da lærte man noe nytt i dag også :)
Min nevø er født i seteleie, så da lærte jeg det.

De har en helt ordinær fødselsplakat da, så det er nok estimert lengde på ham.

Back
Topp